Mikä laulu saa sinut aina liikuttumaan?
Kommentit (2163)
Niitä on niin paljon:
Niin kaunis on maa - Rydman
Tuntematon potilas - Wiskari
Sinä olet minun - Tähkä
Mun sydämeni tänne jää - Katri Helena
Äideistä parhain - Timo Turunen
Isä - Danny
Tears in Heaven - Clapton
Cherbourgin sateenvarjot
Äiti
ville valo - olet mun kaikuluotain
Dannyn "Isä" - joka kerta kostuu silmät
Vesterinen yhtyeineen - Intiaanit
:(
Finlandia-hymni sanottiinkin jo, toinen oma "suosikkini" on VNV Nationin From my hands. Väitän, että tämä on maailman surullisin biisi. Ei tarvinnut äsken kuin alkaa lukemaan sanoja niin tuli kyyneleet silmiin.
VNV Nation - From my hands
YouTubessa oleva video ei ole virallinen musavideo mutta sopii niin hyvin tähän kappaleeseen. Sydäntäsärkevää.
Laura Närhi: Mä annan sut pois
Tilanteessa jossa olin raskaana. Myös eräs tuttu oli raskaana joka antoi vauvansa adoptioon heti synnärillä, olisi tehnyt abortin mutta viikkoja oli liikaa joten vaihtoehtona synnyttää ja pitää lapsi tai synnyttää ja antaa lapsi pois.
Laulu soi silloin todella paljon radiossakin. Se tuska oli kauheaa. Oma onnellinen odotus, mahan kasvu ja vauvan odotus. Verrattuna tähän tuttuun joka ei halunnut vauvaa, piilotteli mahaansa jotta kukaan ei näkisi ja hän antaisi vauvan pois.
Meillä oli lasketut ajat melko lähekkäin ja olin yksi niistä muutamasta harvoista jolle hän avautu asiasta.
Laulu on kaunis, herkkä ääni ja saa mut aina kyyneliin kun sitä kuuntelee. Tietäen että jossain tuolla on lapsi joka ei ole biologisen äidin kanssa ja tuolla on äiti joka ei ole lapsensa kanssa. Silloin tuli pohdittua todella paljon tätä adoptio termiä mitä se oikeastaan on ja miten se vaikuttaa loppuelämän moneen ihmiseen. Todella iso asia!
Pave Maijasen "Maailman tuulet"
still loving you, send me an angel, birdy not about angels, varpunen jouluaamuna, yksinäisen keijun tarina
Yön joutsenlaulu. Matkalla sairaalaan isääni katsomasn tämä kuului radiosta. Itkin jo siinä. Muutaman tunnin kuluttua isäni kuoli. Se päivä /hetki, palaa aina mieleeni ko. biisin soidessa
uskomattoman surkeista ja corneista kappaleista ihmiset liikuttuukin no huh huh.
Mulla tuli ihan spontaani itku tuossa taannoin, kun It's a sin -sarjan lopputeksteissä soi Who wants to live forever. Sopi täydellisesti juuri siihen hetkeen. Toki ko. kappale on minulle rakas muutenkin, 30 vuotta elämästäni Queenin tuotannon parissa viettäneenä.
Lewis Capaldi-Before You Go. Laulu kertoo hänen tädistään, joka teki itsemurhan. Masentunut kun olen, niin se koskettaa.
Tommi Läntisen Syvälle sydämeen sattuu.
Dannyn "Odotat lastain" saa aina nyyhkyttämään niin että meinaa henki loppua
The Doll's Song from "Tales of Hoffmann"
Alkaa kohdasta noin 3:30
ööö, kappale todellakin on kaunis, mutta Rydman ei todellakaan ajanut lapsen yli vaan lapsi, joka kuoli auton alle suojatiellä, oli hänen oppilaansa.