Mikä laulu saa sinut aina liikuttumaan?
Kommentit (2163)
Syys surumielinen on mielestäni "Syksyn sävel"-kilpailun kaunein ikinä esitetty Junnun Vainion säveltämä ja pikkuserkkuni Tarja Ylitalon laulama kappale! Harmittavasti jäi kilpailussa toiseksi.
Celine Dion-Heart will go on
En tiedä miksi, mutta kolahtaa itku hermoon joka ikinen kerta. Kai se elokuvan mitä surullisin rakkaus tarina herkistää, ja yli päätään koko Titanicin tragedia, kun se sentään oikeasti tapahtui. Nyt raskaana ollessa ei voi edes hyräillä ks. laulua ilman että silmiin nousee kyyneleet.
Amira Willighagen ~ Live in Concert ~ Nella Fantasia - YouTube
André Rieu & Amira - O Mio Babbino Caro - YouTube
Varmaan monen jo mainitsemat Finlandia ja Suvivirsi. Ei laulu, mutta Narvan marssi.
Memory....vanhan edesmenneen kissani muistot....
ekana Queenin Bohemian Rhapsody etenkin Freddie Mercurin kuoleman jälkeen en pystynyt kuuntelemaan kappaletta ilman kasaa nenäliinoja käden ulottuvilla
tokana Martina McBriden concrete angel,kappaleen video on surullinen tarina lasten systemaattisesta pahoinpitelystä mikä johti kuolemaan,vaikka video on fiktiota,tosielämästä löytyy hyviä esimerkkejä,Kappaletta ei pysty kuuntelemaan kokonaan loppuun
Mestaripiirros, Anna Puun esittämänä. Olen kuunnellut sitä paljon sen jälkeen, kun ensimmäinen lapsenlapsi syntyi. Ihanaa olla mummu❤️
Vera Lynn: We´ll meet again
Irwin: Elämä on kaunis
Katri-Helena: Anna mulle tähtitaivas
Ei niinkään laulu kuin sävelteos Finlandia, säveltänyt Sibelius.
Vierailija kirjoitti:
Riki Sorsa - Joki
Vierailija kirjoitti:
Miliza Korjus: Warum?
Miehetkin tunnustavat itkevänsä, kun tämän kuulevat.
Vaikkei edes sanoja ymmärrä.
Kuulin tuon laulun ensimmäisen kerran joskus lapsena, ehkä 60-luvun puolivälissä. Radiosta. Isäni itki. Hän kertoi, että laulu kyseenalaisti sodat ja nuorten miesten uhraamisen niissä. Vielä tänä päivänäkään en ymmärrä sanoja, mutta haluan pitää itselläni tuon isän tulkinnan. Miliza Korjuksen tuotannosta julkaistiin kokoelma joskus ehkä 1990-luvun lopulla ja ryntäsin sen heti ostamaan. Paljon olen kuunnellut. Hän oli todellinen Nachgall.
Niitä on useita, mutta nyt itsenäisyyspäivänä minulla soi aina Finlandia, se on niin kertakaikkisen upea teos! Kyyneleet tulevat silmiin ja iho menee kananlihalle.
Vierailija kirjoitti:
Liisa Tavi Jäähyväiset aseille tekee niin voimakkaan tunnemyrskyn että ulisen kuin pikkuvauva. Kuuntelen ehkä kerran puolessa vuodessa :D Sekoitus surua ja sellaista ihmetystä laulun kauneudesta ja esittäjän paatoksesta ja taitavuudesta
Ahh, nuoruus ja valtavat rauhanmarssit Hesassa. Liisa Tavi, pave Maijanen : Pidä huolta ym.
Tapio Rautavaara: "Peltoniemen Hintriikan Surumarssi".
Maailman surullisin biisi.
Eminen- Mocking Bird. Ne sanat.
Varsinkin jos on nähny 8 miles- leffan.