Mikä laulu saa sinut aina liikuttumaan?
Kommentit (2163)
Balladi elokuvasta "Klaani - tarina Sammakoiden suvusta". Se alkaa "aamuyöllä aistein avoimin..." 🎼🎼🎼
Wet wet wet Love is all around.
Vierailija kirjoitti:
Balladi elokuvasta "Klaani - tarina Sammakoiden suvusta". Se alkaa "aamuyöllä aistein avoimin..." 🎼🎼🎼
Päivi Portaankorva, loistava biisi ja laulaja
Kohta pari vuotta sitten astui elämääni oikein merkittäväksi kasvanut ihminen, välillä hänellä ollut itsetunnon kanssa ongelmia ja koittanut lohdutella, että kyllä minä sen todellisen luonteesi näen ja älä ujostele ollenkaan näyttää sitä.
Siksi hyvin osuu häneen Cyndi Lauperin True Colors.
Joskus tämä herkistänytkin itseä viime ajat ja kerran tämän hänellekin soitin niin reaktio oli kyllä täysin sama myös hänellä.
Wuthering heights.
Kylmät väreet läpikotaisin.
I'm a looser baby, so why don't you kill me. Elämän kestänyt alemmuudentunto ei suostu paranemaan, se on jo niin iso osa identiteettiä. Katson kuin jonkin lasiseinän takaa puuhakkaita ja onnistuvia ihmisiä, menestyjiä. Oma työelämää on tarpomista, selviytymistä.
Laulu ei tavallaan liikuta, mutta tuntuu.
Olen itkevää sorttia eli esim. nämä itkettää jonaiempien kymmenten ehdotustenne lisäksi:
Loiri: 1. Sielu 2.Elegia 3. Itkevä huilu
Leonard Cohen:1. Isaac, 2. Avalanche, 3. Nancy, 4. Famous blue raincoat
Joan Baez: 1. Diamonds and rust 2. Gracias a la vida
Wreesvijk: 1, Somliga går med trasiga skor. 2. Jag minns digj Amanda
Animals: House of the rising sun
Uriah Heep: 1. July morning 2. Come away Melinda
John Lennon: Imagine
Aina itken tässä jotain elämän lyhyyttä, ajankulkua, ihanuutta haikeutta: Tsaikovskin Jevgeni Oneginista Lenskin aaria: Kuda, kuda Oi minne, minne loittonitte päivät
Pium paum kehto heilahtaa -kehtolaulu
Pekka Strengin biisit
Laura Närhi: Mä annan sut pois
Hän
Riverboat, voi niitä muistoja
Iltahuuto (Jorma Hynninen ja Korsuorkesteri).
Vierailija kirjoitti:
Iltahuuto (Jorma Hynninen ja Korsuorkesteri).
Siis Veteraanin iltahuuto
Bachin passiot ylipäätään, mutta erityisesti Erbarme dich -aaria.