Nyt kun puhutaan luistelupiirien kiusaamisesta mikse tuoda esille liikunnanopettan harjoittamaa
kiusaamista ja nöyryttämistä? Tämä on todellinen tabu aihe mutta harratus on mahdolllista lopettaa toisin kuin koulun liikuntatunit . Ainakaan muutama vuosi sitten kukaan ei ottamut vakavasti esitettyjä kiusaamisväitteitä, ehkä nyt tilanne toinen.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksihän tytöillä on edelleen yläkoulun puolella teline- ja välinevoimistelua? Samaan aikaan pojat saavat pelata erilaisia pallopelejä.
Meillä oli kyllä 2010 kaikille yhteiset liikkatunnit yläkoulussa.
Meillä ei valitettavasti ole.
Minä olen -89 ja meillä oli sekä ala- että yläasteella todellakin kiusaamista liikunnanopettajan toimesta.
Hän jakoi oppilaat hyviin (hänen mielilajejaan harrastaviin) ja huonoihkn oppilaisiin. Joukkueet jaettiin aina niim että kaksi parasta sai valita joukkueensa. Ne jotka jäivät viimeiseksi (esim minä) saivat liikunnasta 7. Minä harrastin hiihtoa tuolloin ja olin todella liikunnallinen. Tokk ujo, eikä minulla ollut paljon kavereita. Aika kummallista antaa liikunnasta 7!!!!
Yläasteella tunnit liittyivät mm.jenkkakahvojen poistoon yms. vinkkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksihän tytöillä on edelleen yläkoulun puolella teline- ja välinevoimistelua? Samaan aikaan pojat saavat pelata erilaisia pallopelejä.
Joo nuo telinevoimistelutunnit olivat h3lvetistä. mitääntekemättömiä, turhia, paljon odottelua ja vahingoniloista naurua kun ei päässyt/uskaltanut voltteja tehdä tms. Olisi ope suunnitellut edes eri taitotasoille kaikille jotain. Vaan ei. Pojat puolestaan pelasivat aina Sählyä, korista, lentopalloa, jalkapalloa, pesistä, jääkiekkoa jne. Pojat saivat aina käyttöönsä isomman kentän, enemmän lohkoja liikuntahallista, jäähallin pukuhuoneineen jne. Tytöille ulkojäät ja kentän laidalla luistinten laitto jne jne. Vihasin koululiikuntaa. Hyi hele.
Valitettavasti tätä on edelleen.