Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tee persoonallisuustesti - hanki selkeä ja tarkka kuvaus siitä kuka olet ja miksi teet asioita niin kuin teet

Vierailija
24.01.2020 |

Ilmainen persoonallisuustesti:

Vie vähemmän kuin 12 minuuttia.
Vastaa rehellisesti (silloinkin kun et pidä vastauksesta)
Yritä välttää “neutraaleja” vastauksia

https://www.16personalities.com/fi/persoonallisuustesti

Tule kertomaan, mikä tyyppi olet 16:sta eri persoonallisuudesta.

"Lukijamme sanovat, että 16Personalities-testi on niin tarkka, että “se on jopa vähän pelottavaa”."

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

INFJ-persoona, harvinaisin persoonallisuustyyppi

https://mielenihmeet.fi/infj-persoona-harvinaisin-persoonallisuustyyppi…

Tosi noloa tällaiset "olen niin harvinainen persoonallisuus" -maininnat. Suuri osa ihmisistä kokee olevansa niin paljon muita erityisempiä.

Vierailija
22/67 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoitteko tuolta sivulta englanninkieliseen selostukseen tyypistäsi?

Siellä oli kaikki eli millainen olet vanhempana, parisuhteessa, töissä jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten niin monet saavat INFJ:n tulokseksi, kun se on harvinaisin luonne?

Vierailija
24/67 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt testin vuosien aikana useamman kerran. Aina tuloksena ENFJ ja kuvaus kyllä sopii erittäin hyvin, hyvässä sekä huonossa.

Tein myös ton testin kognitiivista funktioista ja edelleen olen ENFJ. Mielenkiintoista kun osuu niin vahvasti 🤔

Joskus osuu vahvasti jos itsetuntemus on kohdillaan. Usein ihmiset vastaavat testissä sitä mitä kuvittelevat itsensä olevan, vaikka objektiivisesti tarkasteltuna ihminen toimisi eri tavalla.

Minulle tulee kaikista testeistä (myös tuosta heikosta 16personalities) tulokseksi INTJ. Oikein analysoituna tämä teoria on mainio ja auttaa ymmärtämään itseään. Väärin tehtynä ja "mistype"tettynä tulokset ovat surkeita.

Mieheni on ESFP ja hän saa vaihtelevasti 16personalities testistä ISFP, ENFP ja ISTP. Mutta kognitiivisiin funktioihin tutustuminen antaa pysyvimmän tuloksen, koska se selittää myös käytöksen muuttumisen stressitilanteissa. Mieheni lievästi stressaantuneena ohittaa 2. funktionsa, Fi:n jolloin käytös voi muistuttaa ISTP:tä.

T: INTJ

Vierailija
25/67 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten niin monet saavat INFJ:n tulokseksi, kun se on harvinaisin luonne?

Moni näistä saattaa todellisuudessa olla ISFJ. ISFJ on todella yleinen tyyppi.

INFJ:n funktiot ovat NiFeTiSe

ISFJ:n funktiot taas SiFeTiNe.

INFJ:n ensimmäinen funktio Ni eli sisäänpäinkääntynyt intuitio on tulevaisuuskeskeinen, yhteyksiä etsivä funktio. Ikään kuin verkko joka kokoaa tietoa, yleensä keskittyy vain yhteen asiaan kerrallaan.

ISFJ:n ensimmäinen funktio Si eli sisäänpäinkääntynyt sensing (en keksi järkevää suomennosta) keskittyy tosiasiallisuuteen, omiin kokemuksiin ja menneisyyteen. ISFJ arvostaa perinteitä, jotka tuovat turvallisuuden tunteita.

Yhteistä tyypeillä on Fe eli ulospäinsuuntautunut emotionaalisuus. Fe ihmiset usein heittäytyvät ovimatoksi muille, ovat erittäin empaattisia ja haluavat auttaa muita ympärillään.

Tiedän myös yhden ISTP:n joka mistypetti itsensä INFJ:ksi. Myös INTJ:t saattavat joskus vaikuttaa INFJ:ltä.

Vierailija
26/67 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entp-a, väittelijä

Kuvaa minua jokseenkin täydellisesti

Vierailija
27/67 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Sain erilaisen tuloksen kuin yleensä ENFP. Yleensä olen INFP.

Tulin ekstrovertiksi kysymyksillä esiintymisestä. Höh, olen opettaja. Totta kai esiintyminen on minulle luontevaa, enkä karta sitä. Introvertti kuitenkin olen.

Vierailija
28/67 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee, olen Arkkitehti. Parasta että Arkkitehdeistä vain 0,8% on naisia. Vannoutuneena naisvihaajana piristää! 😁

Vierailija
29/67 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tehnyt tuota testiä, mutta olen INFJ. Kyllä se vaan on aika harvinaista törmätä toiseen INFJ-tyyppiin. Netissä tietysti tuo persoonallisuus on yleisempää, varsinkin kun keskustellaan psykologiasta. Sitten on tosiaan niitä väärin saatuja tuloksia.

Kyllä mbti on aika osuva monelta osin, mutta kannattaa muistaa että persoonallisuuksia on yhtä paljon kuin ihmisiäkin.

Vierailija
30/67 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MGHOW kirjoitti:

Hehee, olen Arkkitehti. Parasta että Arkkitehdeistä vain 0,8% on naisia. Vannoutuneena naisvihaajana piristää! 😁

Itsekin inhoan naisia. INTJ toisaalta vihaa lähes kaikkia.

T: INTJ nainen

Vierailija
31/67 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti testin tulokset tuovat päivääsi iloa. Itseäni nämä tällaiset nettitestit Enemmänkin huvittavat.

T. Kallinkutsastajan sananmuunnos

Vierailija
32/67 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue kognitiivista funktioista. INFP:llä ja INTP:llä on erilaiset funktiot.

INFP on FiNeSiTe

INTP on TiNeSiFe

Stressaantunut INFP nojaa heikoimpaan funktioonsa eli ulospäinsuuntautuneeseen ajatteluun (Te). Te on nimenomaan suorituskeskeinen funktio. INTP:n Ti eli sisäänpäinkääntynyt ajattelu on analysoiva ja tutkiva funktio. Stressaantunut INTP käyttää Fe eli ulospäinsuuntautuneet emootiot, jolloin stressireaktio on hyvin erilainen.

Persoonallisuustyyppisi ei muutu, mutta käytöksesi muuttuu sen mukaan mitä funktioita missäkin tilanteessa käytät.

Jännää. Vaikuttaako asiaan se, että tuo raja on mulla aina tosi lähellä? Tyyliin välillä 55% F vs. 45% T, välillä 45% F ja 55% T? Itse koen, että suhtaudun tunteella sellaisiin asioihin, joihin tarvitsee suhtautua tunteella (esim. vaikeuksia kokevan ystävän tukeminen), kun taas järjellä/suorituskeskeisesti sellaiseen, mihin tarvitsee keskittyä suorituskeskeisesti (esim. työtehtävät).

Vierailija
33/67 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen testin mukaan Sovittelija, INFP-A. Osin kyllä tunnistan itseni kuvauksesta, mutta noihin englanniksi kirjoitettuihin jatkoihin tutustuttuani tuntuu, että vähän turhan tiukkaan laatikkoon nämä eri "persoonat" tässä(kin) testissä laitetaan.

Vierailija
34/67 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISTJ-A, logistikko, yleisin persoonallisuustyyppi (13% kuuluu ryhmään). 

Vierailija
35/67 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

INTP-T, Loogikko. Olen tehnyt usein ja aina tulee loogikko.

Vierailija
36/67 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittelija INFP-T, tein testin myös pari vuotta sitten ja sain silloin saman tuloksen. Tunnistan itseni kuvauksesta, vaikka kysymyksiin oli välillä vaikea vastata. Esimerkiksi yleensä olen aika hiljainen ja varautunut, mutta osaan kuitenkin esiintyä ihmisjoukon edessä enkä pelkää itseni nolaamista. Yleensä sosiaalisemmat ihmiset tulevat tutustumaan minuun, mutta itse taas tutustun niihin hiljaisempiin seinäruusihin. En halua loukata ihmisten tunteita, mutta ymmärrän silti että totuus on tärkeämpää kuin asioiden hyssyttely. Teki mieli laittaa useammassa kysymyksessä tappi siihen keskelle, vaikka olisin oikeasti laittanut sen molempiin äärilaitoihin riippuen tilanteesta.

Vierailija
37/67 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue kognitiivista funktioista. INFP:llä ja INTP:llä on erilaiset funktiot.

INFP on FiNeSiTe

INTP on TiNeSiFe

Stressaantunut INFP nojaa heikoimpaan funktioonsa eli ulospäinsuuntautuneeseen ajatteluun (Te). Te on nimenomaan suorituskeskeinen funktio. INTP:n Ti eli sisäänpäinkääntynyt ajattelu on analysoiva ja tutkiva funktio. Stressaantunut INTP käyttää Fe eli ulospäinsuuntautuneet emootiot, jolloin stressireaktio on hyvin erilainen.

Persoonallisuustyyppisi ei muutu, mutta käytöksesi muuttuu sen mukaan mitä funktioita missäkin tilanteessa käytät.

Jännää. Vaikuttaako asiaan se, että tuo raja on mulla aina tosi lähellä? Tyyliin välillä 55% F vs. 45% T, välillä 45% F ja 55% T? Itse koen, että suhtaudun tunteella sellaisiin asioihin, joihin tarvitsee suhtautua tunteella (esim. vaikeuksia kokevan ystävän tukeminen), kun taas järjellä/suorituskeskeisesti sellaiseen, mihin tarvitsee keskittyä suorituskeskeisesti (esim. työtehtävät).

Mulla menee P ja J joskus lähes 50/50 tuon testin mukaan. Joskus testistä tulee INTP, jonka luonnekuvaukseen voin samaistua, mutta kognitioon en.

Minun, INTJ:n funktiot ovat NiTeFiSe

INTP:n funktiot TiNeSiFe.

Vaikka P ja J menee joskus 50/50, todellisuudessa en jaa yhtään samaa funktiota INTP:n kanssa. Prosentit eivät kerro oikeastaan siis mitään. Funktiot pysyvät tietyllä tyypillä aina samana, mutta niiden käyttöaste ja -tapa voi olla eri. Ne myös kehittyvät eri ikäisenä. Viimeinen funktio on täysin käyttövalmis vasta myöhään keski-iässä.

Itse stressaantuneena käytän 1. ja 3. funktiota, jolloin vaivun ns. omaan emotionaaliseen kuplaan ja looginen ajatellu jää vähemmälle käytölle. 1 ja 3 funktio ovat sisäänpäinkääntyneitä, siten samanlaisia, joten niiden kanssa on paineen alla helpompi toimia. Äärimmäisessä stressissä nojaan eniten 4. funktioon.

Lue esim Type In Mind - sivustolta kognitioiden kuvauksia ja juttele läheisesi kanssa miten he näkevät sinun toimintasi. Eräs tuntemani INFP on erittäin fiksu ja looginen ihminen, mutta hänen toimintaansa ohjaa Fi, eli omat arvot ja tunteet.

Vierailija
38/67 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENFJ-A eli protagonist.

Vierailija
39/67 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtaja

Mulla sama. Olin aika yllättynyt ja mielestäni vain osa luonnehdinnasta sopii minuun.

Vierailija
40/67 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt aloittaja hemmettiin uppimasta tätä skeidaa!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän