Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkö teillä kaikki perheen jäsenet kotiin jos yhdellä on vatsatauti?

Vierailija
24.01.2020 |

Kuulin että näin olisi suositus, miten onnistuu käytännössä...

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten, alle kouluikäisten, lasten kohdalla se olisi toivottavaa. Mukavaa kun muut sisarukset tuodaan päiväkotiin ja vain tämä sairastava jää kotiin.. Pienten lasten hygieniasta huolehtiminen ei ole vielä niin hyvää etteivätkö helposti tartuttaisi/tarttuisi.

T. Vakan ope

Vierailija
22/28 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsella on vaikka vatsatauti ja äiti hoitovapaalla, ei kai tällöin mies voi jäädä kotiin töistä jos on itse terve? Kuulostaa myös oudolta, että isot (koululaiset) lapset jäisivät kotiin jos sisarus on kipeä. Päiväkoti-ikäiset on erikseen, koska ne nyt eivät osaa huolehtia vielä hygieniasta ja päiväkoti ei muutenkaan ole mikään pakollinen, toisin kuin koulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, ihan älytön idea. Ihan sama jos yksi on vaikka kuumeessa, soitanko töihin, että nyt en pääse kun mies on kipeä, itse olen terve? No en.

Kuume ei tartu, toisin kuin vatsatauti. Mutta joo, ei voi molemmat aikuiset jäädä kotiin jos toinen on kipeä.

Vierailija
24/28 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaisi yläkoululaisen opettajaa "hieman" huvittaa, jos laittaisin viestiä, että lapsi jää kotiin, koska isänsä on vatsataudissa. Pomoani tuo ei edes huvittaisi, vaan siitä luultavimmin tulisi kengän kuva takapuoleen, jos edes yrittäisin jäädä kotiin miehen sairastaessa. Eli ei, emme todellakaan jää kaikki kotiin, jos yksi sairastaa.

Meillä tuli juuri koulusta ohjeistus, että silloin kannattaa jäädä kotiin.

Uskallan väittää, että yksikään koulu ei suhtaudu myötämielisesti siihen, jos lapsi on vaikkapa kuukauden pois vain siksi, että hänen perheenjäsenensä sairastavat vuoronperää mahataudin. 

Vierailija
25/28 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, ihan älytön idea. Ihan sama jos yksi on vaikka kuumeessa, soitanko töihin, että nyt en pääse kun mies on kipeä, itse olen terve? No en.

Kuume ei tartu, toisin kuin vatsatauti. Mutta joo, ei voi molemmat aikuiset jäädä kotiin jos toinen on kipeä.

Jos kuumeen aiheuttaa esim. influenssavirus, todellakin tarttuu. Ja aika moni muukin tauti, jonka oireena on kuume, tarttuu. Kuume itsessään kun ei ole sairaus, vaan jonkin sairauden aiheuttama oire. 

Vierailija
26/28 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti-ikäiset jäivät aina kaikki kotiin, jos yhdellä alkoi vatsatauti. Toinen vanhemmista oli kotona, toinen töissä - jos ei ykätty molemmat. Kouluikään tultua lapset jäävät kotiin vain, jos on oireita. Oireiksi hyväksytään epidemia-aikana kuvottava olokin, koska ainakaan toistaiseksi lapsillamme ei ole taipumusta teeskennellä olevansa kipeitä jotta saisivat vapaapäivän.

Vierailija
27/28 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yläkoululaiset/työssäkäyvät ei tietty kotiin jää mutta alle kouluikäiset ei mene tarhaan ja joskus olen jättänyt alakoululaisenkin kotiin jos koulupäivä ei ole ollut niin "tärkeä" (ja tämä on ollut ihan hyvä päätös kun yleensä sitten tällä "turhaan" kotiin jääneellä on tauti alkanut päivän/seuraavan yön aikana eli olisi tartuttanut)

Kauppareissuille ym. ei tietenkään mene kuin toinen vanhemmista jos yksikin on kotona taudissa.

Tiedän että mua pidetään ylitarkkana ja hysteerisenä ja joskus miettii itsekin että miksi nähdä vaivaa ettei tartuttaisi muita kun sitten katsoo jo omaa tuttavapiiriä jossa esim. toinen vanhemmista lähtee markettiin muiden lasten kanssa kun se yrppäävä lapsi jää kotiin toisen vanhemman kanssa. Kun ei voi kuulemma koko elämää laittaa pauselle jos joku sairastaa ja lapset hyppii seinille jos joutuu olemaan kotona aina kun joku sairastaa... Nehän ei tietysti sairastaisi niin paljoa kun kaikki varoisi edes vähän pöpöjen levittämistä ja voisihan sen lasten energian purkaa vaikka leikkipuisto käynnillä eikä viemällä lapset markettiin lähimpään pöpöjä joka puolelle :P mutta ei.

Vierailija
28/28 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yläkoululaiset/työssäkäyvät ei tietty kotiin jää mutta alle kouluikäiset ei mene tarhaan ja joskus olen jättänyt alakoululaisenkin kotiin jos koulupäivä ei ole ollut niin "tärkeä" (ja tämä on ollut ihan hyvä päätös kun yleensä sitten tällä "turhaan" kotiin jääneellä on tauti alkanut päivän/seuraavan yön aikana eli olisi tartuttanut)

Kauppareissuille ym. ei tietenkään mene kuin toinen vanhemmista jos yksikin on kotona taudissa.

Tiedän että mua pidetään ylitarkkana ja hysteerisenä ja joskus miettii itsekin että miksi nähdä vaivaa ettei tartuttaisi muita kun sitten katsoo jo omaa tuttavapiiriä jossa esim. toinen vanhemmista lähtee markettiin muiden lasten kanssa kun se yrppäävä lapsi jää kotiin toisen vanhemman kanssa. Kun ei voi kuulemma koko elämää laittaa pauselle jos joku sairastaa ja lapset hyppii seinille jos joutuu olemaan kotona aina kun joku sairastaa... Nehän ei tietysti sairastaisi niin paljoa kun kaikki varoisi edes vähän pöpöjen levittämistä ja voisihan sen lasten energian purkaa vaikka leikkipuisto käynnillä eikä viemällä lapset markettiin lähimpään pöpöjä joka puolelle :P mutta ei.

Juu, olet todella hysteerinen ja ylitarkka. Marketeissa on niin paljon pöpöjä jo valmiiksi, että yksi perhe ei hetkauta tilannetta suuntaan eikä toiseen. Eikä niillä terveillä edes välttämättä ole niitä taudinaiheuttajia mukanaan. Kaikkiin kun ei pöpöt siirry samalla tavalla. On täysin järjetöntä pitää terveitä lapsia päiväkausia kotona. Ja hyvin harva on sellaisessa tilanteessa, että koko elämän voi pistää tauolle niin mitättömän asian kuin vastataudin takia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi