Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada 4v nukahtamaan taas

Vierailija
24.01.2020 |

itsekseen? Kun nukkunut on jo itsekseen hyvän tovin. Niin nyt ei enää millään.

Hällä on jotenkin yöunille nukahtaminen mennyt ihan päälaelleen ja vaikka laitan hänet kasin pintaan unille, hän nukahtaa vasta kymmenen maissa.

Tuon koko ajan vain hyörii ja höpisee sängyssä. Huhuilee äitiä. Ja kun käyn katsomassa mikä on hätänä? Niin toinen kyselee juomista, syömistä, pehmolelu saattaa olla hukassa, täytyisi päästä käsiä pesemään. Aina annan saman vastauksen, nyt ei tehdään yhtään mitään. On käytävä nukkumaan. Aamulla hoitoon lähtö. Ei ole kiva, jos hoidossa väsyttää koko päivän.

Ja on otettu palkkiotaulukko käyttöön, että kun yöt alkavat sujumaan hyvin, niin saa jonkin pienen palkkion (ei kuitenkaan herkkuja)

Sekin on surkea homma, kun joka ilta teen ne samat rutiinit lapselle, niin joinain iltoina, kun huoneesta lähden, niin alkaa itkun parkuna äidin perään. Asutaan kerrostalossa ja koen, ettei täällä kehtaa huudattaa lasta. Eikun uudestaan takaisin lapsen luo. Ja sitten se litania " Nyt on käytävä nukkumaan. Hoitoon menet aamulla. Sitten sinua väsyttää."

Itse myös haluaisin hetken verran telkkaria katsoa myöhemmin illalla. Niin ei tahdo tuostakaan enää mitään tulla. Kun lapsi huhuilee perääni ja täytyy katsomassa mitä asiaa toisella on?

Monesti mietin pitäisikö minun jättää telkkarin katsominen pois ja tulla yöunille, kuin lapsikin. Vaan itseä en ihan vielä kasilta nukuta.

Päivähoidossakin asiasta olen keskustellut. He sanoivat, että tottakai voit telkkaria illalla katsoa. Kyllä vanhempi hetken tarvitsen omaa aikaa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuuko päiväkodissa päiväunet? Jos nukkuu, niin pitäisikö niitä lyhentää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä