Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen saama tyotarjous

treffit
24.01.2020 |

Taustaa: ollaan asuttu avoliitossa kesakuusta asti minun omistamassani talossa. Mies ei tana aikana ole ollut toissa (koska ei ole saanut olla toissa) eika ole saanut mitaan tukiakaan. Olen siis elattanyt meidat molemmat, ja mies on vastavuoroisesti huolehtinut 100% kodinhoidosta ja koirasta.

Nyt vuoden alusta tilanne on muuttunut niin, etta mies saa kayda toissa ja on aktiivisesti hakenutkin tyopaikkaa. Mutta: hanen kielitaitonsa on toistaiseksi alkeistasolla ja siksi tyon saaminen on kiven alla. Kaikista miehen hakemista tyopaikoista on tullut hylky. Asumme pienella paikkakunnalla ja taalla ei ole toita, jotka voisi tehda esim. englannin kielella. Tyopaikkojakin on vahan.

Miehelle on kuitenkin nyt maalis-huhtikuulta eteenpain tarjottu tyopaikkaa "maanmiehensa" omistamassa pikaruokapaikassa. Se ei ole miehen koulutusta (yliopisto) vastaavaa tyota, mutta kuitenkin laillista ja ihan ookoo maksavaa tyota. Taalla mies voisi asiakaskontaktien kautta myos oppia lisaa paikallista kielta. Tyota on luvattu neljana paivana viikossa, siten etta vuoroviikonloput ovat "kiinni". Itse olen kokopaivatoissa ma-pe.

Tyo on kuitenkin sen verran kaukana toisessa kaupungissa, etta miehen olisi viisasta yopya siella tyorupeamansa ajan (jo ihan matkakulujenkin takia, mutta myos matkaan kuluvan ajan takia). Han voisi yopya pienta korvausta vastaan miehen tulevan kollegan kanssa samassa asunnossa. Kavisi siis sen nelja paivaa toissa ja olisi vastaavasti ne yot poissa kotoa, ja tulisi sitten vapaapaiviksi kotiin.

Taman jarjestelyn myota mies a) voisi alkaa maksamaan oman osansa taloon liittyvista kuluista ja muutenkin elamisestaan, mika tarkottaisi sita etta voisin taas aktiivisesti alkaa saastamaan omista tuloistani, b) saisi tyokokemusta, c) oppisi paikallista kielta ja d) meidan talouden ruokakulut pienenisivat, silla mies saa myos toissa ilmaisen ruuan.

Toisaalta taas joutuisin itse taas ottamaan huomattavasti paljon enemman vastuuta huushollin pyorittamisesta, ja se on oman kokemukseni mukaan erittain raskasta. Lisaksi ikavoisin miesta suunnattomasti sen ajan kun han on poissa.

Mita te tekisitte?

Tosin itseasiassa nyt kun kirjoitin taman auki niin tajusin etta totta kai mies ottaa sen tarjotun tyon vastaan. En voi vaan oman mukavuuteni takia "pakottaa" miesta olemaan vain kotona :D

No, julkaisen silti kun kerran kaytin niin paljon aikaa taman kirjoittamiseen. Perrrjannntaiiii!

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme