Olen niin väsynyt etten jaksa enää
Siis fyysisesti väsynyt. Joka toinen päivä olen hereillä ja joka toinen päivä nukun vuorokauden putkeen. En pysy hereillä vaikka joisin pannullisen kahvia. Olen kahden kouluikäisen lapsen yh ja lapset ovat jo tähän tottuneet. Laitan ruoat ym. valmiiksi aina unipäivälle. Mitään elimellistä vikaa ei löydy. Masennuslääkkeitä olen syönyt melkein 10 vuotta, mutten koe olevani masentunut.
Lääkäri laittoi lähetteen neurolle kaikkien oireideni takia ja selvitetään olisko minulla ehkä add. Monet oireet ovat olleet lapsesta lähtien. Elämä on niin hirveää tällaisena. Haluaisin tehdä kaikenlaista kivaa ja touhuta, mutta en vain jaksa. Töissä en pysty käymään enää. Väsymysoireilu on pahentunut vuosien aikana. Alan olla niin epätoivoinen, että olen ottanut jo kontaktia amfetamiinin saamikseksi. En jaksa enää.
Kommentit (13)
Älä jää yksin väsymyksesi ja jaksamisesi kanssa. Lääkärissä käynti, kirjoita ylös kaikki oireet ettei unohdu kertoa. Jos sinulla on lapsia, ota yhteyttä neuvolaan ja kerro tilanteesta. Kaikki kotiapu mitä keksit pyytää, pyydä. Jokin on terveydessä pielessä, mikä? En osaa sanoa, mutta älä luovuta!
Ymmärrän sinua ja tunnen väsymyksesi, sisko. Koeta saada apua jostain, en osaa neuvoa mistä. Älä päästä väsymystäsi samaan pisteeseen kanssani. En enää osaa nukkua. Aikaisemmin nukahdin kyllä iltaisin ihan hyvin, ongelmana oli vain herääminen liian aikaisin. Nykyään en saa unta enää illallakaan. Nukun tai torkun noin parin vuorokauden välein hetkittäin ja herään viimeistään puolentunnin jälkeen painajaisiin. Pahimmillaan olen ollut valveilla neljä vuorokautta ilman silmäystäkään unta. Koko ajan kuljen ihme sumussa, järki ei kulje, silmissä sumenee ja ei vain jaksa muistaa mitään. Onneksi lapset ovat jo aikuisia ja viitsivät muistuttaa kaikesta pöljää äitiä.
Lääkärissä kävin kerran ja sain melatoniinia. Eipä auttanut yhtään. Lääkärille sanoin, että olisi ihanaa nukkua edes kolmeen yöllä. Veriarvoista ainoastaan todettiin anemia. Rautatabletit saivat vain vatsan sekaisin ja unet vain vähenivät vessassa käyntien vuoksi.
Nyt vain olen keksinyt hiljaista tekemistä pikkutuntien ajaksi. Haaveilen pitkistä ja levollisista unista.
Ehkä tuo masennuslääkitys pitäisi purkaa ja miettiä jotain toisia keinoja sen hoitoon mikäli oireet palaavat.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän sinua ja tunnen väsymyksesi, sisko. Koeta saada apua jostain, en osaa neuvoa mistä. Älä päästä väsymystäsi samaan pisteeseen kanssani. En enää osaa nukkua. Aikaisemmin nukahdin kyllä iltaisin ihan hyvin, ongelmana oli vain herääminen liian aikaisin. Nykyään en saa unta enää illallakaan. Nukun tai torkun noin parin vuorokauden välein hetkittäin ja herään viimeistään puolentunnin jälkeen painajaisiin. Pahimmillaan olen ollut valveilla neljä vuorokautta ilman silmäystäkään unta. Koko ajan kuljen ihme sumussa, järki ei kulje, silmissä sumenee ja ei vain jaksa muistaa mitään. Onneksi lapset ovat jo aikuisia ja viitsivät muistuttaa kaikesta pöljää äitiä.
Lääkärissä kävin kerran ja sain melatoniinia. Eipä auttanut yhtään. Lääkärille sanoin, että olisi ihanaa nukkua edes kolmeen yöllä. Veriarvoista ainoastaan todettiin anemia. Rautatabletit saivat vain vatsan sekaisin ja unet vain vähenivät vessassa käyntien vuoksi.
Nyt vain olen keksinyt hiljaista tekemistä pikkutuntien ajaksi. Haaveilen pitkistä ja levollisista unista.
"Ainoastaan anemia"? Eli anemia ja todennäköinen raudanpuute. Liity Facebookin raudanpuuteryhmään, niin huomaat, miten totaalisesti voi viedä voimat ja miten alihoidettu ja vähätelty tämä ongelma meidän sairaanhoidossa on. Hivenainepuutosta ei voi hoitaa masennuslääkkeillä ja nukkuminenkaan ei korjaa tilannetta. Hanki itsellesi hoitoa! Jos rautatabletit eivät sovi, niin infuusio korjaa tilanteen.
Se, minkä ihan ensimmäiseksi tein valtavassa uupumuksessa ja väsymyksessä, oli kofeiinista vierottaminen, koska se imee elimistöstä viimeisetkin jaksamisen rippeet. Kahvin ja kokiksen lopetin heti, ostin apteekista kofeiinitabletteja, joita vähensin viikosta toiseen puolikkaaseen ja kai neljäsosaankin.
Unesi laatu voi olla ihan huonoa, kuuntele deep sleep binauraleita, ne auttavat. Lisäksi nuku klo 7-9 aina kun vaan pystyt, sillä ajalla saatu uni palauttaa parhaiten uupumuksesta.
Syö paljon lisäravinteita, kysy myymälästä apua.
minulla on vähän samalaista ollut. Tosi vetämätön olo jatkuvasti. Kun vaimo tulee töistä kotiin niin alkaa valittamaa että miksi en ole siivonnut ja hakenut edes lapsia päiväkodista.
Kun en jaksa :( olen tosi väsynyt ja en jaksa edes hakea töitä.
Se on voi voi, ei täällä moni muukaan jaksa mutta nämä narkit tuntuvat olevan niitä jotka itkevät palstoilla vieden turhaa palstatilaa
Ilman rautaa et tuosta selviä. Floravita on vatsaystävällinen ja vaikka milligrammat kuulostavat vähäisiltä, virkenin ihan silmissä sitä käyttäessäni pahassa raudanpuutteessa. Myös Superior Sourcen Just Woman Iron on hyvä, ei ärsytä vatsaa ja auttaa etenkin ferritiininpuutteeseen hyvin.
Ei amfetamiinia, herranjestas.
Ravitsemus kuntoon, masennuslääke ehkä vaihtoon, mikä lääke ja annostus?
Raudanpuute ei vaivaa, se selvisi labroista. Venlafaxin on ollut aina käytössä annostuksella 300 mg/vrk. Tunteet ovat olleet turtana jo vuosikausia ja välinpitämättömyys lisääntynyt niin paljon että seurustelusuhteetkin olen lopettanut aina jonkin ajan päästä koska en tunne mitään. Kumppanissa ei ole mitään vikaa, miehet ovat olleet kaikki kivoja jne. ja olen tykännyt heistä. Olen vain välinpitämätön. En enää lähde edes yrittämään mitään suhteita. Lapsia rakastan aidosti, siinä kaikki.
Elämä soljuu nukkuessa. Ryhtiliike on jo se että saan kammettua itseni sängystä sohvalle. Kuljen yöpuvussa kaikki päivät. Tämä ei ole elämää. En ole pätkääkään itsetuhoinen, haluan elää. Mutta elämä menee hukkaan näin.
Ap
Liiallinen näyttöpäätteen äärellä oleilu aiheuttaa tuota aivoille.
Ihmiset menevät hypnoosiin.
Oma veli parani tuosta kun pisti tietokoneen ja älypuhelimen roskiin. Vaihtoi sen suoraan vanhaan puhelimeen ja kirjoihin.
Muutos tapahtuu itsestään muutamassa viikossa. Meillä kaikilla ihmisillä on erilainen sietokyky näihin laitteisiin.
Todella yleinen vaiva murrosikäisillä pojilla jotka pelaavat useita tunteja päivässä videopelejä. He passivoituvat.
Mitkä ne rauta-arvot oli labroissa? Paljonko oli ferritiini?
Hyi mikä saamaton laiskuri.