Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ivalossa koronavirus

Kommentit (567)

Vierailija
441/567 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koronaa,

Vierailija
442/567 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaisten roudaaminen Lappiin pitäisi lopettaa väliaikaisesti.

Sen sijaan suomalaiset voisivat täyttää Lapin lomakohteet ja jättää välimerimatjat väliin.

Näin taloustappiota ei tulisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/567 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt jonkun aikaa välttelen kiinalaisia niin tekeekö se minusta racistin?

Toivottavasti eräs tietty fb-ryhmä ei rupea nyt maalittamaan minua ja hommaa minulle työpaikastani potkuja

Saat kuitenkin potkut koska lähentelet äitiäsi.

Vierailija
444/567 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ole koronaa, joten vänkäyksen voi lopettaa.

Vierailija
445/567 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä hälytys.

Vierailija
446/567 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tiedotustilaisuus ollut jo??

Vierailija
447/567 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt  kannattaa sitten panikoida, tuo on varmaankin sitten influenssaa, jonka kuolleisuusluvut ainakin tämän hetkisen tietämyksen mukaan hakkaa Wuhanin koronan.

Vierailija
448/567 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä kannattaisi ottaa oppia ja ennakoida.

Kiinalaisturismi pois Lapista.

Vielä ei ole liian myöhäistä sulkea lentokenttiä kiina turisteilta.

Vierailija
449/567 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä, miksi tuossa koronassa on jotain huolestuttavaa. (En ole lukenut kuin otsikoita, koska ei minua tuo aihe kiinnosta, joten en ole lukenut mahdollisia asiantuntijoiden perusteluja, miksi se olisi huolestuttava juttu.) Mutta näin itse ajateltuna päädyn siihen, että eikö se olisi sitten vasta huolestuttava asia, jos sairastuneita olisi nyt jo miljoonia ja kuolleisuus olisi 100% ?

Tarkoitus on se, ettei sairastuneita ole kymmeniä miljoonia ja kuolleita satojatuhansia, ja tämä on se hetki, jolloin sellainen voidaan katkaista nuppuunsa, niin kuin tehtiin SARSin kanssa. Jos tauti on helposti tarttuva, sen leviämistä täytyy yrittää yrittää estää erilaisilla karanteeneilla ja ihan kaikkien tartunnan saaneiden jäljittämisellä.

Se että kausi-influenssaan jälkitauteineen kuolee paljon ihmisiä, ei tarkoita, että me haluamme lisää samanlaisia tauteja.

Vierailija
450/567 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Coronaa löytyy jo suomesta, taitaa olla about pari euroa pullo. Toimitus onnistuu myös ivaloon.

Vierailija
451/567 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi kyllä tullakin kunnon pandemia, joka niittäisi muutaman miljardi ihmistä pois, niin elinolot maapallolla paranisivat taas huomattavasti. Ja kyllä, olen itse valmis sairastumaan ja kuolemaan pois, koska olen sitä halunnut jo viimeiset 15 vuotta.

Vierailija
452/567 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisi kyllä tullakin kunnon pandemia, joka niittäisi muutaman miljardi ihmistä pois, niin elinolot maapallolla paranisivat taas huomattavasti. Ja kyllä, olen itse valmis sairastumaan ja kuolemaan pois, koska olen sitä halunnut jo viimeiset 15 vuotta.

Kyllä se universumi aikanaan kaikki täältä hoitaa pois, ei huolta. Ei ole tarvetta olla katkera. Kannattaa ajatella vähän laajemmin, kuin pelkästään maapallon tapahtumia, silloin oma elämäkin on huomattavasti helpompaa.

Vierailija
453/567 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen aika on rajallinen.

Jokaisen.

Vierailija
454/567 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivälehden haastattelussa Ivalon kunnanjohtaja oli huolissaan virusepäilyjen vaikutuksista Lapin matkailijamäärille. Vitut, eiköhän tärkeysjärjestyksen pitäisi olla vähän erilainen. Todella hyvä syy välttää ylimääräistä matkustelua varsinkin sieltä Kiinasta, JOSSA on tätä tappavaa tautia todettu. Ei kukaan vielä tiedä, miten paljon virus tulee leviämään tai on vielä levinnyt, mutta jos joku lentokoneellinen ihmisiä sieltä tartunta-alueilta jättää Lapin reissun väliin niin ei luulisi kunnanjohtajan mielessä pyörivän menetetyt eurot.

Vierailija
455/567 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt  kannattaa sitten panikoida, tuo on varmaankin sitten influenssaa, jonka kuolleisuusluvut ainakin tämän hetkisen tietämyksen mukaan hakkaa Wuhanin koronan.

Ei ole influenssaakaan. Se tutkittiin samalla. Joku tavallinen flunssa vaan.

Seuraa uutisia, niin ei tartte luulla asioita.

Vierailija
456/567 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssa aiheuttaa vuosittain noin 500 ylimääräistä kuolemaa Suomessa. Eikö kuolleisuus siis ole pienempi kuin tässä koronassa? Vai montako influenssapotilasta Suomessa on vuoden aikana, en ole varma...?

Vierailija
457/567 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut hei, saatinhan tästäkin vouhattua sivukaupalla sentäs

Vierailija
458/567 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa löydetty kaksi todennettua tartuntaa. Eli kyllä se Suomeenkin valitettavasti löytää tiensä.

Vierailija
459/567 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Influenssa aiheuttaa vuosittain noin 500 ylimääräistä kuolemaa Suomessa. Eikö kuolleisuus siis ole pienempi kuin tässä koronassa? Vai montako influenssapotilasta Suomessa on vuoden aikana, en ole varma...?

Eihän niitä kuolleisuuslukuja vielä tiedetä.

Vierailija
460/567 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen terveysviranomaisen pitäisi ilmoittaa kiinan viranomaisille, että huoli on 

ihan turhaa, koska suurin osa sairastaa taudin tietämättään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä