Kotoilemalla kuntoon 2020 - Henkinen hyvinvointi
Kotoilua, hyggeä ja hyvää oloa! Onko joku mukana?
Ajattelin henkistä hyvinvointia ja henkistä hyvää oloa :)
Ei siis paineita ulkonäöstä tms. vaan opetellaan nauttimaan siitä kahvikupillisesta ja kirjoista ja villasukista niin, että sydämessä läikähtää hyvä olo. Myös ulkoilu ja tee se itse.
Tulkaa mukaan!
Kommentit (13)
Minä nautin pimeydestä ja ahdingosta, mutta kukin tyylillään.
Oon ehdottomasti mukana! Kaipaan rauhaa ja hiljentymistä. Mutta tuo kirjojen lukeminen... Se ei enää onnistu ei millään. Miten pystyisi aloittamaan lukuharrastuksen uudestaan?
Vierailija kirjoitti:
Oon ehdottomasti mukana! Kaipaan rauhaa ja hiljentymistä. Mutta tuo kirjojen lukeminen... Se ei enää onnistu ei millään. Miten pystyisi aloittamaan lukuharrastuksen uudestaan?
Kiva että olet mukana <3 Onko sinulla keskittymisvaikeuksia lukemiseen vai mihin kaipaat neuvoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva että olet mukana <3 Onko sinulla keskittymisvaikeuksia lukemiseen vai mihin kaipaat neuvoa?
On hankala keskittyä, ajatus harhailee. En muista lukemastani yhtään mitään. Tällaiset epäonnistuneet lukukokemukset ovat saaneet minut stressaamaan lukemista jo etukäteen. Tuntuu pahalta kun ei pysty enää lukemaan.
Tässä voin olla mukana. Viihdyn vallan hyvin kotona lueskellen ja viherkasveilleni jutellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hankala keskittyä, ajatus harhailee. En muista lukemastani yhtään mitään. Tällaiset epäonnistuneet lukukokemukset ovat saaneet minut stressaamaan lukemista jo etukäteen. Tuntuu pahalta kun ei pysty enää lukemaan.
Entä jos ottaisit tosi mukavan olotilan ja laittaisit ajastimen hälyyttämään 3 tai viiden minuutin kuluttua lukemisen aloittamisesta? Aika voi olla lyhyempikin. Annat itsellesi aikaa lukea sen muutaman minuutin ja kun se onnistuu keskeytyksettä (havahdut yllättäen miksi kello pirisee jo nyt) niin pidennät pikkuisen aikaa. Siinä saa samalla uskoa siihen, että pystyy keskittymään kuitenkin :)
Voit myös kokeilla auttaako neulominen keskittymään mikäli voit pitää sivuilla painoa pitämässä kirjaa auki. Käsillä tekeminen voi olla muutakin, vaikka stressipallon puristelua tai lihasten jännittämistä ja rentouttamista vuorotellen. Hedelmäpalojen tai vihannessiivujen napostelu voi toimia myös jos mehu, tee, tms. ei toimi.
Eteerisistä öljyistä rosmariinin ja appelsiinin sanotaan tehoavan keskittymisongelmiin. Itse suosin appelsiinia.
Voit myös tehdä tehotreenin ja lukea kun olet "raukeana". Ota joku hömppäkirja äläkä missään nimessä edes yritä muistaa mitään :)
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa äänikirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa äänikirjoja.
Miksi? Ei äänikirjojen kuunteleminen ole sama asia kuin niiden lukeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa äänikirjoja.
Miksi? Ei äänikirjojen kuunteleminen ole sama asia kuin niiden lukeminen.
Ei ole sama asia, mutta jos haluaa tarinoita niin ei jää tarinoista paitsi :)
Kuinkas teillä on mennyt? Ainakin joillekin korona on suonut lisää aikaa kotona, oletteko hyödyntäneet sen?
Tänään oli mahtava hetki kun aurinko paistoi vaaleansiniselle kuulaalle jäälle <3