Tein coca colasta marinaadin kanankoiville ja lapset tykkäsivät!
Lapset oikeasti tykkäsivät.
Ostin marinoimatonta kanankoipia lidlistä
Laitoin lurauksen soijakastiketta, 3 valkosipulinkynttä, lurauksen tomaattimurkaa (kyllä, tomaattimurskaa), 2dl kolaa (50% Siti roskaa ja 50% aitoa Coca-Colaa), pippuria ja suolaa. En käyttänyt jauhoja tai mitään, ihan vaan tuommoisena laitoin.
Annoin olla yön yli marinaadissa.
Uuniin 50 min 175c asteessa. Lapset sanoivat että oli taivattoman hyvää
Kommentit (8)
Cokis sopii hyvin marinadiin. Itse laitan kokista BBQ-kastikkeeseen, tulee ihan tajuttoman hyvää.
Mies grillaa aivan taivaallisen hyviä ribsejä kolamarinadissa. Kolan lisäksi marinadissa on ainakin chiliä, inkivääriä ja valkosipulia.
Nigella Lawson marinoi kinkun kokiksella.
Nyhtöpossulle tulee hyvä liemi, kun sotket sokerillista Coca Colaa, tomaattisosetta, kanelia, soijaa, chiliä, valkosipulia ja lihaliemijauhetta kulhossa sekaisin (makustele, varo liikaa suolaa) ja kun maut ovat kohdallaan hauduta liha kypsäksi tässä liemessä. Liemihän keitellään kokoon sitten lopuksi, siksi mausteita maltilla. (Varsinkin, jos teet painekattilassa.)
Vierailija kirjoitti:
Mies grillaa aivan taivaallisen hyviä ribsejä kolamarinadissa. Kolan lisäksi marinadissa on ainakin chiliä, inkivääriä ja valkosipulia.
Juurikin näin. Toimii myös paistaessa jolloin sokeri karamellisoi pinnan.
Filippiineillä marinoidaan, grillataan possua Sprite-pohjaisessa kastikkeessa. Varmasti toimii.
Vierailija kirjoitti:
Nigella Lawson marinoi kinkun kokiksella.
Ei marinoinut, vaan keitti. Olen keittänyt monta kinkkua kokiksessa. Ei saa olla keinomakeutusta siinä!
Nautaa olen marinoinut kokiksessa, mutta noita muita lihoja en ole kokeillut. Täytynee kokeilla, kun kerta kehutaan,
Joo sokeria oli makeeta