Onko kenellekään muulle tullut vaivoja liian korkeiden jalkaholvien takia?
Olen kehittänyt jalkoihin ongelmia ihan vaan juoksemalla ja kävelemällä (ongelmat on kohtuuttomia rasitukseen nähden). Päkiät on usein todella kipeät ja kantäpäissä tuntuu pistävää kipua. Jalkoihin siis tulee ihan vain rakenteen takia rasitusvammoja helposti. Kaarijaloissa ei toimi iskunvaimennus kunnolla ja kehon paino on aina liian pienen pinta-alan päällä. Fysioterapiaan pitäisi ilmeisesti hakeutua, mutta siinä kestää.
Onko painonpudotus normaalipainon sisällä auttanut? Mulla on vähän auttanut jalkojen hierominen lähes joka päivä ja lämpimät jalkakylvyt. Teettekö jotain harjoituksia lihasten vahvistamiseksi?
Rasitusvammat on taas vaivanneet kuukausien ajan. Suoraan sanottun vtuttaa, kun jalat pettää tällä tavalla.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Hanki kunnon tukipohjalliset , jotka on sinua varten muotoillut. Niitä saa jalkaterapeuteilta, esim. Respectasta. Hyvällä tuurilla lääkäri voi kirjoittaa maksusitoumuksen, jos katsoo vaivan kroonistuneen.
Pitäisi varmaan suoraan pyytää tuota. Lääkäri puhui paljain jaloin kävelemisestä, mutta eikä se lopulta kaiken järjen mukaan vain pahenna asiaa? Mulla ei ilmeisesti ole toisaalta kuitenkaan esim. päkiä romahtanut tai mitään.
ap
Helpommin tulee Jonesin murtuma, sanoi lääkäri. Paino jakautuu liikaa jalan ulkosyrjälle.
Vierailija kirjoitti:
Helpommin tulee Jonesin murtuma, sanoi lääkäri. Paino jakautuu liikaa jalan ulkosyrjälle.
Itse kun lueskelin, niin tästä voi seurata supinaatioksi kutsuttu jalan asentovirhe. Itselläni on tosi paksu iho jalkapohjan ulkosyrjällä. Se alue ja päkiä tosiaan rasittuu liikaa.
Jännä juttu, että balettitanssijoilla tällainen jalan rakenne on kai haluttu ominaisuus, vaikka heillä jalat on tosi kovassa rasituksessa jatkuvasti. Hieman matalajalkaisemmat tanssijat taitavat kestää sitä kuitenkin pidempään. Joskus katselin jostain syystä videoita, joissa ballerinat puheli jaloistaan. Youtubessa saattaa eksyä jännästi.
ap
Hanki kunnon tukipohjalliset , jotka on sinua varten muotoillut. Niitä saa jalkaterapeuteilta, esim. Respectasta. Hyvällä tuurilla lääkäri voi kirjoittaa maksusitoumuksen, jos katsoo vaivan kroonistuneen.