Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorelta kotiavaimet pois.

Huolestunut äiti
23.01.2020 |

Voiko lähihuoltaja tässä tapauksessa isä ottaa nuorelta (17,5 poika) avaimet pois riidan seurauksena?
Nyt poika kortteeraa pienen sisaruksensa (8v tyttö) huoneessa luinani kohta kolmatta viikkoa.
Lypsämällä olen saanut tietää, että riitaa isän kanssa on ollut ja kysymällä selvisi, että isä ottanut pojan avaimet pois. Näin ollen poika ei pääse kotiinsa (en kyllä tiedä haluaakokaan).
Mitä minun tulisi tehdä? Poika voi kyllä olla täälläkin, mutta tilaa meillä on vähän ja hänen kaikki henk.koht tavaransa ovat isällä lukuunottamatta vähäisiä vaihtovaatteita.
Ja ei, isän kanssa ei pystytä keskustelemaan. En minä, enkä poika.
T. Huolestunut äiti.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin lastensuojeluilmoituksen.

Vierailija
2/23 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin lastensuojeluilmoituksen.

Tämä juuri. Auttavat nuorta omilleen kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten huomaat, niin voi. Mutta ei saisi. Eli lastensuojeluilmoitus on sinällään ihan paikallaan, ja jos lapsi ei pääse hakemaan tavaroitaan, pitää soittaa poliisit avuksi.

Vierailija
4/23 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lastensuojelu ole aina paha asoa. Ja sinne voi olla oma vanhempikin yhteydessä. Siellä tehdään ihan hyvää työtä nuorten hyväksi. Ja tuohan on oikeasti hirvittävän raskasta henkisesti sille nuorelle.

Vierailija
5/23 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on teidän yhteinen. Keskustelisin miehen kanssa asiasta.

Ja miksi on ottanut avaimet pois, täytyyhän pojan kotiinsa päästä, on vielä jonkin aikaa alaikäinenkin.

Opiskeleeko poika, käykö työssä, harrastaako, millainen hänen elämäntapansa on?

Vierailija
6/23 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä otti 3 kertaa pois ja äiti antoi takaisin, sitten tajusin lähteä ja sillä tiellä ollaan. Että voi se M45

Vierailija
7/23 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isä otti 3 kertaa pois ja äiti antoi takaisin, sitten tajusin lähteä ja sillä tiellä ollaan. Että voi se M45

Ai niin olin 16v silloin

Vierailija
8/23 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten huomaat, niin voi. Mutta ei saisi. Eli lastensuojeluilmoitus on sinällään ihan paikallaan, ja jos lapsi ei pääse hakemaan tavaroitaan, pitää soittaa poliisit avuksi.

lapsi....

Vierailija
9/23 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat käydään hakemassa, tarpeen tullen poliisin kanssa. Muistuta, ettei jätä esim passia tai mitään tilipapereita sinne, vaan kaikki mukaan.

Vierailija
10/23 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lapsi....

Mikäs muukaan hän on aloittajalle tai isälleen? Lapsi, heidän lapsi, joka nyt on isänsä toimesta pistetty heitteille, mutta äitinsä seivannu ja ottanut hoteisiinsa. 

Ap, kait se teidän heppu on sitä riitaa avannut vähän enemmänkin, vai ettekö tekään puhu keskenänne?

Vierailija
11/23 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä nyt äitinä voit huolehtia omasta pojastasi? Anna sinun huone pojalle ja menet itse olohuoneeseen. Kunnon patja vaan lattialle.

Vierailija
12/23 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika ei kuulu lapsen huoneeseen, vaan lapsella pitää olla oma turvallinen huone, jota kukaan vieras ei vie. Olisko mahdollista katsoa muuta tilaa asunnosta.

Vierailija
13/23 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuonne idän luokse kannata palata, kuvailusi perusteella. Yrittäkää nyt neuvotella, että poika saa haettua tavaransa pois. Jos ei onnistu, niin sitten haette viranomaisapua tueksi. Poika asuu nyt luonasi sen aikaa, että ehditte alkaa järkkäämään hänelle omaa asuntoa vaikka lähistöltä, jos mahdollista. Jos opiskelee, niin saa opinto- ja asumistukea.

Vierailija
14/23 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne. Jotain teidän on tehtävä. Lastensuojelu tai poliisi.

Ette voi jättää edes 18v. heitteille.

Mun omat pojat on 16 ja 18v. niin en ikinä heittäisi heitä pihalle.

Kaikilla ei ole rakastavia vanhempia.

Vierailija
15/23 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sille muksulle voisi alkaa etsiä omaa asuntoa?

Vierailija
16/23 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika ei kuulu lapsen huoneeseen, vaan lapsella pitää olla oma turvallinen huone, jota kukaan vieras ei vie. Olisko mahdollista katsoa muuta tilaa asunnosta.

Mitä ihmettä. Vieras. Sehän on isoveli.

Vierailija
17/23 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat pois isän luota. Sopimalla tai poliisin kanssa. Sitten poika teille asumaan niin kauaksi aika kuin haluaa.

Pojalle sun luona oma huone. Joko sinä nukut olkkarissa tai sitten pienempi lapsi nukkuu sun kanssa. Joka tapauksessa 17-vuotiaalle se toinen makuuhuone omaksi.

Vierailija
18/23 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasu!

Vierailija
19/23 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa mitään lasua tarvita. Eikö ihmiset sen vertaa taas osaa, että huolehtii omasta jälkikasvustaan? Siihen mitään sossua tarvita. Edes jelppimään omaan kämppään muutosta, vai eikö tätäkään osata itse?

Vierailija
20/23 |
24.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa mitään lasua tarvita. Eikö ihmiset sen vertaa taas osaa, että huolehtii omasta jälkikasvustaan? Siihen mitään sossua tarvita. Edes jelppimään omaan kämppään muutosta, vai eikö tätäkään osata itse?

Ei haluta auttaa, tuskin osaamisesta kyse vaan huonosta vanhemmuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi