Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on kristityn tärkein arvo

Vierailija
23.01.2020 |

Sinun mielestäsi?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Eli Jumalan tahdon noudattaminen.

Miksi et uskalla sanoa rakkaus? Tuo ei tarkoita mitään.

Tarkoittaahan. Jumalan meille antamat ohjeet on ilmoitettu Raamatussa. Niiden mukaan pitää toimia.

Vierailija
22/41 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirren poistaminen omasta silmästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdasmielisyys.

Vierailija
24/41 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähimmäisenrakkaus.

Annetaanpa Jeesuksen vastata tähän:

Matt 22:

36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"

Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.'

38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.

39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.'

40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

Vierailija
25/41 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus

Vierailija
26/41 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkopuolelta katsoen se hyväsydämisyys ja lähimmäisenrakkaus näyttäytyy aika usein yllättävän samankaltaisena kuin kylmäsydäminen v-tuilu ja ilkeys. Ei lopulta kuitenkaan hyväksytä mitään erilaista tai ollaan hyvin valikoivia sen suhteen, mikä kelpaa. Esim. toisesta kulttuurista tullut ei-kristitty on kiva ja hyvä ihminen (koska sen voi vielä ehkä käännyttää), mutta oman kulttuurin uskonnoton on arkkivihollinen numero yksi, jonka katsomusta saa pilkata ja väheksyä. Homoja rakastetaan, kunhan ne ei oikeasti ole homoja jne jne. Kristinusko näyttää ulkopuolelta katsottuna todella surulliselta, ahdistavalta ja tuomitsevalta uskonnolta. Eipä ihme, että väki vähenee.

Ymmärrän mitä tarkoitat. Harva ymmärtää Kristuksen sanoman oikein, joka on rakkaus. Komppaan siis edellisiä vastaajia tässä asiassa. Sellaiset ihmiset ovat harvassa, valitettavasti.

Vierailija
27/41 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrkimys totuuteen, mukaan lukien raamatun kriittinen tarkastelu ja epätoden aineksen siivilöinti pois.

Vierailija
28/41 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyn köyhyys ja loputon ahneus

Vierailija
29/41 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Eli Jumalan tahdon noudattaminen.

Miksi et uskalla sanoa rakkaus? Tuo ei tarkoita mitään.

Tarkoittaahan. Jumalan meille antamat ohjeet on ilmoitettu Raamatussa. Niiden mukaan pitää toimia.

Mutta et sinä ole Raamattua edes lukenut.

Vierailija
30/41 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkopuolelta katsoen se hyväsydämisyys ja lähimmäisenrakkaus näyttäytyy aika usein yllättävän samankaltaisena kuin kylmäsydäminen v-tuilu ja ilkeys. Ei lopulta kuitenkaan hyväksytä mitään erilaista tai ollaan hyvin valikoivia sen suhteen, mikä kelpaa. Esim. toisesta kulttuurista tullut ei-kristitty on kiva ja hyvä ihminen (koska sen voi vielä ehkä käännyttää), mutta oman kulttuurin uskonnoton on arkkivihollinen numero yksi, jonka katsomusta saa pilkata ja väheksyä. Homoja rakastetaan, kunhan ne ei oikeasti ole homoja jne jne. Kristinusko näyttää ulkopuolelta katsottuna todella surulliselta, ahdistavalta ja tuomitsevalta uskonnolta. Eipä ihme, että väki vähenee.

Ymmärrän mitä tarkoitat. Harva ymmärtää Kristuksen sanoman oikein, joka on rakkaus. Komppaan siis edellisiä vastaajia tässä asiassa. Sellaiset ihmiset ovat harvassa, valitettavasti.

Mun kaikki kristityt kaverit on todella ahdistuneita ihmisiä, ja lapsensa samoin. Käy ihan sydämestäni sääliksi heitä, että joutuvat piinaavan alemmuuden ja synnintunnon kanssa elämään uskontonsa vuoksi. Ai niin, mitäs se mua kiinnostaa, mähän olen ateisti, eihän mulla ole empatiaa eikä moraalia, ainakaan jos uskiksia on uskominen.

Vierailija
31/41 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylimielisyys ja paremmuudentunto.

Teoriassa rakkaus, käytännössä tuo.

Vierailija
32/41 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähimmäisenrakkaus.

Annetaanpa Jeesuksen vastata tähän:

Matt 22:

36 "Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?"

Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi.'

38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.

39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.'

40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

Tulkaten: Ensisijaisesti rakkaus auktoriteettia kohtaan.

Vierailija
33/41 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaikki kristityt kaverit on todella ahdistuneita ihmisiä, ja lapsensa samoin. Käy ihan sydämestäni sääliksi heitä, että joutuvat piinaavan alemmuuden ja synnintunnon kanssa elämään uskontonsa vuoksi. Ai niin, mitäs se mua kiinnostaa, mähän olen ateisti, eihän mulla ole empatiaa eikä moraalia, ainakaan jos uskiksia on uskominen.

Rajoitukset ja ahdistus ei kuulu rakkauden sanomaan, vaikka niin kristinuskossa liian moni uskookin. Rakkauden jälkeen toiseksi tärkein asia on anteeksianto, jos ei ole valmis antamaan itselleen anteeksi ja puhdistaa sieluaan Jumalan armosta, niin silloin se heijastuu ulkopuolellekin negatiivisena. Ihminen on syntinen ja tekee virheitä. Onneksi ne voi saada myös anteeksi ja kehittyä eteenpäin. Ei kenenkään ole pakko elää ahdistuksessa ja pelossa.

Vierailija
34/41 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas lapsellisia vastauksia. Kertoo paljon kommentoijan sivistyksen tasosta. Aikuisilla ihmisillä pakottava tarve jostain syystä purkaa pahaa oloaan tuntemattomille.

Itse kysymykseen vastaus:

Kristityn tärkein arvo on rakkaus. Rakkaus lähimmäistä kohtaa ja rakkaus Jumalaa kohtaan.

Vierailija
35/41 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maxwelll kirjoitti:

Onpas lapsellisia vastauksia. Kertoo paljon kommentoijan sivistyksen tasosta. Aikuisilla ihmisillä pakottava tarve jostain syystä purkaa pahaa oloaan tuntemattomille.

Itse kysymykseen vastaus:

Kristityn tärkein arvo on rakkaus. Rakkaus lähimmäistä kohtaa ja rakkaus Jumalaa kohtaan.

❤️

Vierailija
36/41 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajoitukset ja ahdistus ei kuulu rakkauden sanomaan, vaikka niin kristinuskossa liian moni uskookin. Rakkauden jälkeen toiseksi tärkein asia on anteeksianto, jos ei ole valmis antamaan itselleen anteeksi ja puhdistaa sieluaan Jumalan armosta, niin silloin se heijastuu ulkopuolellekin negatiivisena. Ihminen on syntinen ja tekee virheitä. Onneksi ne voi saada myös anteeksi ja kehittyä eteenpäin. Ei kenenkään ole pakko elää ahdistuksessa ja pelossa.

Tämä. Meillä on Armo. Ja armossa anteeksianto. Ensin itselle - ja sitäkautta myös toisille.

Vierailija
37/41 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ymmäsinkö nyt  oikein, että sinulle myös homot ja transut ova täysin tasa-arvoisessa asemassa itseesi ja muihin uskovaisiin nähden? Eli siis hyväksyt mukisematta homoliitot ja sukupuolenkorjausleikkaukset yms?

Vierailija
38/41 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää uskonsa omana tietonaan.

Tämä.

Kunpa ne juuri klo 23.00 aktivoituvat hihhulitkin sen ymmärtäisivät.

Vierailija
39/41 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veriarvot

Vierailija
40/41 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ite

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä