Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarjolle jos on raclettea?

Vierailija
22.01.2020 |

Ideoita?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyt perunat ja maustekurkku ovat must, juuston/juustojen lisäksi. Kaikki muu on sitten oman maun tai ruokaseurueen mukaan valittavissa. Lapsia/aikuisia, tukevaa/vielä tukevampaa jne. Mutta siis tarjolle voi laittaa kylmäsavulohta, Parman kinkkua, prinssinakkeja, herkkusieniä, paprikoita, tomaattia, kesäkurpitsaa, kukkakaalia, parsakaalia, leipää - mitä nyt ikinä mieleen juolahtaa tai mieli tekee, ja mikä sopii juuston kaveriksi.

Vierailija
2/2 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raclettea voi varmaan tarjota tyyliin tuhansilla tavoilla.

meillä entiseltä kotiseudulta ranskasta se tehdään niin, että siihen tasolle laitetaan käristymään mitä nyt halutaan: usein perunaa sipsimäisen ohuiksi lohkoiksi viipaloituna, nautaa ohuina suikaleina, sipulia todella ohuina suikaleina, herkkusieniä, joskus paprikaa, muita kasviksia... mitä nyt milloinkin. Itse rakstan grillattuja kirsikkatomaatteja, joten minun racletteeni ne kuuluvat. Raclette on kai vähän kuin pizza: jokaisella on mieltymyksensä.

Juusto sulatetaan Raclettegrillin alatasolla astioissa ja kipataan muiden päälle. Juusto maustetaan muskottipähkinällä.

Viininä Ranskassa alueellamme suosittiin valkoviiniä Racletten kanssa, itse kyllä tykään täyteläisestä punaviinistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla