Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten muotoilla lahjatoive hääkutsuun??

Morsmaikku
22.01.2020 |

Eli miten muotoilla lahjatoive hääkutsuun?
Emme haluaisi yhtään mitään lahjoja, mutta kaikki jotka tietävät häistä (perheemme ja muutama ystävä) ovat vakaasti sitä mieltä, että jotain on toivottava koska ihmiset haluavat tuoda lahjoja! Miksi?!
No, nyt ajattelimme sitten pyytää rahaa tulevaa taloprojektia varten, koska emme oikeasti tarvitse yhtään mitään! Ehdotuksia miten muotoilla tämä kutsuun? Inhoan juhlia joissa lahjaksi pyydetään rahaa ja nyt olen itse pyytämässä, eli apua!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kun ei laita mitään, ei runoja, lahjatoivelistaa, tilinumeroa tms.Tuo kuka mitä tuo tai on tuomatta.

Vierailija
22/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häämatka on tyypillinen toive halusi rahaa mihin tahansa. Olen itse antanut pari kertaa lahjaksi sitä varten rahaa, kumpikaan eivät toteuttaneet häämatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni kutsussa oli joku runo aiheesta.

Esim.

Elämää rakennettu monta vuotta

Kahvikuppeja älä kanna suotta

Jos haluat avioparia muistaa

Olisi ihana häämatkalle luistaa!

Ja tilinro.

Esimerkin runo oli omakeksimä. :'D

Tää on tosi kiva idea :D, en ole ap mutta jos olisin menossa naimisiin ja haluaisin rahaa tavaroiden sijaan niin käyttäisin varmaan just jotain runoa.

Nimesi on varmaan Sirpa ja olet tosi räväkkä mimmi ja räiskähtelevä ja temperamentinen persoona?

Vierailija
24/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsussa voi mainiosti kertoa sen, että tavaraa teillä on riittävästi ja että talon rakentaminen on teille tärkeä hanke. Siihen osallistuminen rahalahjoituksin olisi kaunis ele joka saisi konreettisen muodon uuden kodin seininä ja kattona.

Tämä on kauniisti ja rehellisesti ilmaistu, vieraana arvostaisin ja osallistuisin mielellään.

Vierailija
25/29 |
22.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahan pyytäminen häälahjaksi on törppöyden huippu.

Yhtä hyvin voitte myydä bileisiinne pääsylippuja.

Tapana on laatia lahjatoivelista, ja huolehtia että siinä on myös n. 10€:n vaihtoehtoja.

En ole hää- enkä etikettiasiantuntija, mutta mun mielestä tavarankerjäyslista on huomattavasti törpömpi valinta kuin tilinro "matkatilille".

/3

En minäkään ole etiketti, enkä ainakaan hää-asianuntija; puuttuu myös henkilökohtainen kokemus olla sulhasena.

Yhtä kaikki en ymmärrä heitä, jotka nillittävät hääkutsussa olevasa maininnasta, jossa häiden sankari/t toivovat saavansa lahjaksi rahaa.

Ensinnäkin varsin monella meistä -ja  siten myös niistä hääpareista, joiden häissä itse olen ollut on "jo" varsin kattavasti kaikki se omaisuus, jonka turvin tai kautta elävät päivittäsitä arkeaan ja eloaan; mistään akuutista  ole puutetta.

Mitään erityisiä esine hankinoja ei ole "sitten kun listalla" ei ainakaan kovin montaa. - Joten silloin, kun hääpari esittää toiveenaan saada lahjaksi rahaa saatan huokaista helpotuksesa. Tämä toive pelastaa minut pähkäilemästä ja miettimästä, mikä mahtaisi olla minulta sopiva lahja heille. - Sitä paitsi se on usein tasa-arvoisempi.

Ennen hääpäivää voi huoletta sujauttaa lahjansa hääparin tilille, ilman, että oma lahja joutuu muiden syyniin, että mitähän sitä minä olen lahjan antajana aatellu kun tuollaisen tai tällaisen lahjan halusin antaa. - ja kappas samanlaisen on halunnut antaa joku toinenkin vai onko niitä nyt jo kolme. Miksi noin arvottomia tai miksi noin pröystäilevää ja mautonta?

Joku edellä esitti myös, että lahjaoivelsitalla vain pitäsi huolehia niitä n. 10€ lahjatoiveia tulisi vain olla tarpeeksi paljon koska se rahan pyyämien on vain törppöyden huippu - Sinänsä hyvä huomio. Mutta tällaisessa kohtaa olen joskus kohdannut ongelmaksi sen, että en itse ole tuntenut kaikkia muita kutsuttuja, jolloin kysymys kuuluu kenellä meistä on "oikeus" varata mahdollsiuus hankkia 10€ lahja? Kenellä 50€ tai vaikka yli 100€ lahja?

Piäsikö kysyä ja varmisaa hääparilta tai kenties best -manilta tai siltä, jota kiittää kutsusta ja kertoo tulevansa paikalle; vai onko sitten jo myöhäistä...

Ja ylipäätään mitä näiden lahjojen pitäisi olla? Palaan siihen, mitä kirjoitin jo edellä: Useimmilla meistä on jo varallisuutta niin paljon, ettei siksi toivo muiden kantavan sitä lisää, eikä ainakaan silloin kun nyt ei ole ihan varma siiä, että voiko luottaa vieraiden makuun tuoda itselle mieluisimpia, kun ei me kaikki nauita siitäkään, etä jokainen kippo ja kuppo on eri paria ja sarjaa...   

Sinkkumies

Vierailija
26/29 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkipossu sivupöydälle ja kutsuun maininta, että jos nyt jotain väkisin haluaa antaa, niin possuun voi tehdä nimettömänä rahalahjoituksen esim. häämatkaa varten.

Vierailija
27/29 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni kutsussa oli joku runo aiheesta.

Esim.

Elämää rakennettu monta vuotta

Kahvikuppeja älä kanna suotta

Jos haluat avioparia muistaa

Olisi ihana häämatkalle luistaa!

Ja tilinro.

Esimerkin runo oli omakeksimä. :'D

Tää on tosi kiva idea :D, en ole ap mutta jos olisin menossa naimisiin ja haluaisin rahaa tavaroiden sijaan niin käyttäisin varmaan just jotain runoa.

Nimesi on varmaan Sirpa ja olet tosi räväkkä mimmi ja räiskähtelevä ja temperamentinen persoona?

Pahasti meni pieleen arvauksesi, nimeni on Marika ja olen kaikkea muuta kuin räväkkä ja räiskyvä. 

Vierailija
28/29 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä näitä rahalahjojen vastustajia. Olen jo keski-ikäinen täti ja minusta mikään ei ole helpompaa kuin rahalahjan antaminen. Ei tarvitse itse miettiä päätään puhki, mitä voisi antaa, ei tarvitse juosta putiikeissa etsimässä jotain tiettyä lahjaa vaan sujauttaa rahan kirjekuoreen tai mikä vielä helpompaa, tekee tilisiirron.

Mikä voisi olla parempi lahja, kun tietää että hääpari nimenomaan nauttii esim. matkustelusta tai tässä tapauksessa käyttää rahat talonrakennukseen. Ja vaikkei käyttäisikään, niin mitä sitten? Onko jollakin vielä kunnianhimoinen ajatus, että kun annan tämän tavaran, niin hääpari muistaa tulevaisuudessa aina, kuka sen on antanut? Ei ole todellista. Itse olen vuosien mittaan saanut erinäisiä koriste-esineitä, joista osasta todella tykkään ja jotka ovat aina esillä, mutta en kuolemaksenikaan muista, kuka ne on antanut!

Vierailija
29/29 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortteja K-rautaan?