Kuinka monta askelta otat päivässä?
Itse kävelen yli 20 000 askelta päivässä vain hyötyliikunnan merkeissä.
Koko kroppa kiittää hyötyliikunnasta.
Kommentit (18)
16000 on tässä lapsiperheen lomassa paras keskiarvo kuukaudelta. Jos olisi aikaa, niin tulisi enemmän. En sentään kävele leikkipuistoa ja asuntoa ympäri askelien kiilto silmissä. Yhisä
En laske askeliani. Miten teillä riittää keskittyminen muuhun kun laskette askelianne kokoajan? Menettekö sekaisin välillä?
En jouda laskemaan moista ja askelmittareita käyttävät vain löyhäpäiset jupit.
Kännykkä laskee askeleet mulla.
On älypuhelin.
Ei siis erillistä mittaria.
Mun puhelin on mitannut n. 7000 askelta per päivä tosin eihän puhelin mulla joka askeleella ole mukana. Työni on ihan toimistossa istumista, mutta aamulla kävelen ratikalle ja illalla kävelen töistä kotiin.
Mä epäilen vahvasti että nuo puhelimet laskee ihan mitä sattuu eikä todellinen askelmäärä ole lähelläkään ilmoitettua.
20 000- 25 000 askelta työaikana. Yleensä otan rannekkeen pois heti kotiin päästyä, niin en osaa sanoa päivän kokonaissaldoa.
Kopioin vastaukseni toisesta ketjusta, johon juuri vastasin.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3649449/paljonko-askelia-teille-kertyy-…
Viime aikoina on kertynyt keskimäärin noin 5500 askelta, siitä huolimatta että kiinnitän kyllä huomiota siihen, että tulee käveltyä. Jos en kävisi erikseen kävelyllä, tulisi ehkä keskimäärin maks. 3000 askelta, kun toimettomina päivinä tulee alle 1000 mutta kaupassakäyntipäivät nostaisi keskiarvoa.
Viime kesänä sain nostettua keskiarvoa jopa yli 10 000 askeleen (minulle ennätyksellistä), mutta sitten tuli polvivaivaa, joka pakotti hiljentämään tahtia.
Vierailija kirjoitti:
Mä epäilen vahvasti että nuo puhelimet laskee ihan mitä sattuu eikä todellinen askelmäärä ole lähelläkään ilmoitettua.
En tiedä olisiko se puhelin- tai sovelluskohtaista. Mutta kun olen verrannut askelmittaria ja puhelinta yhtä aikaa, niin hyvin samankaltaisia lukuja on tullut. Puhelin taskussa ja mittari kiinnitettynä housun vyötärölle.
Vierailija kirjoitti:
Kännykkä laskee askeleet mulla.
On älypuhelin.
Ei siis erillistä mittaria.
Onko sinulla kännykkä 24/7 mukana? Minulla se on aina laukussa. Äsken otin sen herätyskellon takia.
En tosin laske askelia.
Vierailija kirjoitti:
En jouda laskemaan moista ja askelmittareita käyttävät vain löyhäpäiset jupit.
Ja MS-tautiset tädit 😑
Vierailija kirjoitti:
45000 askelta. Imekää siitä himoliikkujat.
Mitä siitä pitäisi imeä? Sukkahikeäkö?
Kahdeksan vuoden keskiarvo on 19.500 askelta päivässä. Tosin siihen päästäkseen täytyy jo olla tunteenpaloa ulkoiluun. Askelmittarista on varmaan tullut jonkinlainen pakkomielle.