Omituisimmat kokemukset kauppareissuilla
Kävin tänään Prismassa ja huomasin, että yksi hyllystä ottamani maitopurkki vuosi. Löysin myyjän, jolle kerroin, että tämä maitopurkki vuotaa, kun en tietenkään halunnut viedä sitä takaisin hyllyyn, josta joku muu olisi sen ottanut.
Tuollainen tilannehan yleensä jatkuu niin, että myyjä ottaa tuotteen ja kiittää vaivannäöstä/pahoittelee tapahtunuttu ja vie tuotteen pois, mutta ei tänään. Myyjä tuijotti koko ajan järkyttyneenä maitopurkkia, eikä sanonut mitään. Ajattelin, että ymmärtääkö hän edes mitä sanoin, ja näytin, että tästä sinetistä tämä vuotaa, tämä on rikki. Myyjä tuijotti vieläkin järkyttynyt ilme kasvoillaan purkkia ja sitten tooooodella hitaasti ojensi kätensä kohti purkkia, aivan kuin ne laiskiaiset siinä lasten Zootropolis-elokuvassa. Hän otti purkin, katse koko ajan tiukasti siinä purkissa ja mutisi, että "no mä voin ottaa sen" ja jäi seisomaan siihen se purkki kädessä ja tuijotti edelleen järkyttyneenä sitä purkkia.
Tuo oli todella hämmentävää, koskaan ei ole vielä käynyt noin. Luultavasti hän kärsi sosiaaliste tilanteiden pelosta, ainakin käytös viittasi siihen, mutta onkohan silloin kaupan ala hyvä idea työpaikaksi? Meni ainakin loppu kauppareissu naureskellen, koska tuo oli oikeasti aika koomista ja se myyjän ilme, en saa sitä pois päästäni.
Mikä on oudointa, mitä teille on sattunut kauppareissuilla?
Kommentit (1700)
Minulle laulettiin "these boots are made for walking" ja kehuttiin kenkiä. Ihan tavalliset,biker-tyyliset nilkkurit. Kehuja no.55+ mies ja minä kohta 40 v.nainen. Jäi hyvä mieli loppu päiväksi.Ja ihan siis maitohyllyllä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle laulettiin "these boots are made for walking" ja kehuttiin kenkiä. Ihan tavalliset,biker-tyyliset nilkkurit. Kehuja no.55+ mies ja minä kohta 40 v.nainen. Jäi hyvä mieli loppu päiväksi.Ja ihan siis maitohyllyllä.
Sillä on kenkäfetissi.
Vierailija kirjoitti:
Mainostaululla Prismassa oli herja että laite pitäisi käynnistää uudelleen tuen jatkumiseksi :D
Tämä oli jo ainakin pari päivää sitten, ja edelleen tänäkin päivänä! WTF? Eikö kukaan ylläpidä laitteita Prismassa?
Mistähän laitteesta on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Positiivisessa mielessä omituinen kokemus oli paikallisen Lidlin itsepalvelukassalla, kun joku esiteini taisi ottaa ylimääräisen paistopistetuotteen ja myyjä huomasi. Poika selitti sen erehdyksenä ja myyjä oli uskovinaan sen sellaiseksi ja nuhteli poikaa, että tarkkuutta ensi kerralla. Ei puhettakaan poliisin kutsumisesta, kuten sille pikkutytölle kävi epähuomiossa maksamatta jääneen muovikassin vuoksi.
Toinen positiivinen juttu tapahtui Oulun Anttilassa joskus viime vuosituhannen puolella. Elektroniikkaosastolla oli asiakkaana ilmeisesti cp-vammainen mies, joka käveli vaikeasti ja puhui erittäin epäselvästi. Nuorehko miesmyyjä vastasi hänelle aivan asiallisesti ja auttoi asioissa joissa tämä tarvitsi apua. Hän suhtautui asiakkaaseen asiakkaana, täysivaltaisena älykkäänä ihmisenä, jota tämä vammastaan huolimatta ilmeisesti olikin, ei väheksyvästi, virnuillen eikä puhunut yksinkertaisen lässyttävästi kuin lapselle.
Sitten heräsit
Vierailija kirjoitti:
Löysin kaupan lattialta 50 markan setelin. Pistin taskuuni.
Minä löysin kauppakeskuksen lattialta. Omaan käyttöön meni.
Oletteko huomanneet, että erityisesti ulkomaalaiset lähi-idästä ja afrikasta kotoisin olevat ovat aina väistämättä ja voivat vaan kävellä päin toista, aikuiset ja lapset sama juttu.
En ole pieni mies, joten ei minunkaan sitten tarvitse heitä väistää, enkä minä siitä sen enempää välitä.
Mutta se on erittäin epäkohteliasta ja tökeröä käytöstä. Aasialaiset käyttäytyy ihan eri tavalla, heillä tuollaista käytöstä ei ole.
Suomalaisten tapana on jumittua kaupan oven eteen siihen kohtaan, kun ovat juuri päässeet itse sisäpuolelle ja ihmettelevät siinä suu auki, niin ettei toiset pääse sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä on niukasti virikkeitä elämässä
Sääliö
Kiitos tästä, lisään heti sanavarastooni :D
Just tätä olinkin seuraavaksi tulossa sanomaan.... ei oo koskaan aiemmin tullu mieleenkään että säälittävä ääliö on sääliö.Kiitos tästä:)
Yhtä lailla kuin surkea luuseri on suuseri.
Vierailija kirjoitti:
JS87 kirjoitti:
Eihän tänne edes pysty kirjoittamaan niistä kaikista hulluista, joita päivittäin kaupassa kohtaa.
Viimeisin outo kokemus oli, kun keski-ikäinen nainen pakkasi ostoksensa, nosti kassit kärryyn ja lähti menemään. Törmäsi kärryillään postin pakettiautomaattiin, jonka jälkeen käveli hetken aikaa takaperin ja sitten sivuttain kärryjen kanssa. Vaihtoi kassit toiseen kärryyn ja kävi vielä erikseen kassamyyjälle ilmoittamassa, että joutuu vaihtamaan kärryt, koska ensimmäisissä on joku ongelma :D :DVuosia sitten kirjoitettu tuo mutta repesin mielikuvalle 😂😂 Tuo olisin voinut olla minä poikkeuksellisen raskaan työpäivän jälkeen.
Oma omituisin kokemukseni oli, kun olimme eräässä Lidlissä muistaakseni vuonna 2013. Tällöin eräs nainen tuli juttelemaan siitä, miten olin ollut heidän kanssaan viettämässä iltaa ja laulanut todella kauniisti. Olin kuin puulla päähän lyöty, koska en todellakaan tuntenut naista enkä ollut käynyt ylipäätään alkoholinhuuruisissa illanvietoissa vuosiin. Kuulemma oli aivan minun näköiseni, kuuloiseni jne. Ja oudointa on, että itsekin olen harrastanut musiikkia ja laulua koko ikäni.
Olisiko ollut sitten vähän yli vuosi tuon tapauksen jälkeen, kun aivan eri tyyppi tuli kertomaan, miten olin laulanut kauniisti heidän illanvietossaan. Sain ällistykseltäni sanottua, että en tuntenut häntä, mutta hän muisti nähneensä minut vielä illanvieton lisäksi jossain.
Minulla on siis jossain kaksoisolento, koska eräänä kertana lapseni isä soitti minulle ja kertoi nähneensä minut auton ikkunasta. Kerroin olevani kotona.
Minua häiriköitiin aikanaan. Julkisilla paikoilla tuli vieraat juttelemaan asioista joista en tiennyt mitään. Jos taas alkoivat puhua asioistani joista kenenkään ei olisi pitänyt tietää mitään.
Myymälävaras mätti pastoja kassiin ihan siinä vieressä. Tosin en kyllä ihmettelekkään nykypäivänä
Kaiketi mulla oudoin kokemus oli kun ystävällisesti edessä oleva jolla oli täpötäysi kärry täynnä tavaraa päästi mut eteensä kun mulla oli vain kaksi kolmioleipää kädessä. Lämmöllä muistelen, kassoilla ei yleensä ketään eteen päästä. 💕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Positiivisessa mielessä omituinen kokemus oli paikallisen Lidlin itsepalvelukassalla, kun joku esiteini taisi ottaa ylimääräisen paistopistetuotteen ja myyjä huomasi. Poika selitti sen erehdyksenä ja myyjä oli uskovinaan sen sellaiseksi ja nuhteli poikaa, että tarkkuutta ensi kerralla. Ei puhettakaan poliisin kutsumisesta, kuten sille pikkutytölle kävi epähuomiossa maksamatta jääneen muovikassin vuoksi.
Toinen positiivinen juttu tapahtui Oulun Anttilassa joskus viime vuosituhannen puolella. Elektroniikkaosastolla oli asiakkaana ilmeisesti cp-vammainen mies, joka käveli vaikeasti ja puhui erittäin epäselvästi. Nuorehko miesmyyjä vastasi hänelle aivan asiallisesti ja auttoi asioissa joissa tämä tarvitsi apua. Hän suhtautui asiakkaaseen asiakkaana, täysivaltaisena älykkäänä ihmisenä, jota tämä vammastaan huolimatta ilmeisesti olikin, ei väheksyvästi, virnuillen eikä puhunut yksinkertaisen lässyttävästi kuin lapselle.
Sitten heräsit
Meinaatko, ettei fiksusti hieman poikkeaviin asiakkaisiin suhtautuvia myyjiä ole?
Vierailija kirjoitti:
Kerron vuosia sitten tapahtuneesta kioskilla käynnistäni.
R-kioski keskisuuressa taajamassa, sillä kertaa oli jono muodostunut kassalle. Ehkäpä 3-4 asikasta minun edessäni. Vuoroa odotellessani taakseni tuli puolituttu mies, sanotaan nyt että Väiski. Käännyin taaksen ja kysyin "mitäpä Väiski?"
Samassa kaveri karjaisi KAKSI PUNAISTA NORTTIA! Karjaisu oli niin kova, että myyjä nosti kaksi pakettia tiskille ja kaveri luikahti kaikkien ohi ja maksoi ostoksensa... Vähän aikaa oli hiirenhiljaista, kunnes naurunremakka alkoi.
Toinen samnmoinen juttu.. Olin reissussa ja kioskilta oli haettava varmuudenvuoksi Sultan-juttua. Pyysin pientä pakettia, ihmettelin myyjän käytöstä hetken. Hän selaili kaikki kioskin valinnat läpi ja vähän hämmentyneenä sanoi "Ei näissä meidän kortsupakoissa ole merkittynä kokoja, siis olihan se pienelle...?" No heti kun ymmärsi, nauroimme tilanteelle.
Helkutti olkoon samaan hintaan se kolmaskin.. Taas kioskilla.. Edessäni nuori kaveri oli ostamassa olutta. Myyjä pyysi henkilöllisyyspapereita nähtäväkseen. Nuori antoi henkkarinsa, myyjän silmäillessä paperia hän purskahti hysteeriseen nauruun, naurusta ei meinannut tulla loppua..kunnes sai kakaistua hekotusten välillä.. MELAMIES, MELAMIES...ei sellaista sukunimeä ole kuin Melamies . Kaveri sai lopulta oluensa, mutta nolona lähti..
Niin kyllä itekki sanoin sille myyjättärelle, että kyllä Soankylässä niitä on... Nuita Melamiehiä..
Nykyään omituista kaupoissa on että koko hlökuntaa, myyjistä hyllyntäyttäjiin ja siivoojiin pitäisi tervehtiä. Isossa marketissa aika kuluu kun pokkuroi joka puoleen vaikka haluaisi keskittyä ostoksiin. Pitäiskö ruveta käyttämään huivia tai burkhaa että sais rauhassa valita sika-nautaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mainostaululla Prismassa oli herja että laite pitäisi käynnistää uudelleen tuen jatkumiseksi :D
Tämä oli jo ainakin pari päivää sitten, ja edelleen tänäkin päivänä! WTF? Eikö kukaan ylläpidä laitteita Prismassa?
Mistähän laitteesta on kyse?
Siitä mainostaulusta.
Nauroin kassaneidille ettei häntä enää kiinnosta. Emme koskaan olleet edes keskustelleet tai tavanneet! Ihan tuntemattomalle muijalle nauroin että jaaha, sä et enää minusta ole kiinnostunut, kjeh rääh. Aivan outo kauppareissu, siis oman idioottimaisen harhailun takia.
Tänään prismassa seurasin, kun erittäin lihava nainen täytti kärryään kaikella epäterveellisellä.
Täysin rakentavaan sävyyn suosittelin hänelle kevyitä ja vähärasvaisia tuotteita.
Hän tuijotti kuin ei olisi ymmärtänyt, toistin, ei vaikutusta.
Luulen ettei hän vain tiennyt sanojen kevyt ja vähärasvainen merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Olin Helsingin Kampissa pakkaamassa ostoksiani ruokakaupan kassan päädyssä ja ympärillä oli runsaasti tilaa. Ei ollut mitään ruuhkaa. Yllättäen joku nainen työnsi päänsä kainalostani niin että tavoitteli omia kauempana kassahihnan toisessa reunassa olevia ostoksiaan kainaloni ali, pää kainalostani pilkistäen kaula tiukasti käsivarteni alla. Olin aika tavalla ihmeissäni kunnes huomasin naisen olevan aasialainen, joten ilmeisesti Aasian ruuhkissa sellainen on normaalia käytöstä.
Oisit vanginnut sen pään ja rutistanut 🤣🤣
Nuori nainen kysyi maksanko hänen ostoksensa. Maksoin ja hän nappasi vielä pari tuotetta lisää.
No jaa. Saatan itsekin jutella ostoskärryjen istuimessa olevalle taaperolle kaupassa että mitäs me tänään syötäisiin, mutta en sitä häneltä tietenkään oikeasti kysy vaan enempi mietin itse ääneen ja samalla jutustelen lapsen kanssa - hänkin kokee tulevansa huomioiduksi kauppareissulla kun juttelemme ostoksia tehdessä.