Omistuksenne/omaisuutensa arvo nyt, tarkkuudella 20 k€?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sijoitukset n. 180 000, velaton asunto 320 000 ja kaksi sijoitusasuntoa yhteensä n. 340 000.
M26
Ja ihan itse oot kaikki nämä tienannut omalla työllä? Muhahaha. Voi toki olla vaikka miljoonia, mutta se ei sitten ole enää itse rakennettua varallisuutta.
Joo toki, kuten kaikki muutkin täällä. Täällähän on pelkästään rehellisiä vastauksia.
Katselin, että jopa rehellisen oloiset vastaukset joissa varallisuutta oli luokkaa 20-80 000€ saivat alapeukutusta, mutta sitten taas 0€ varallisuudet pelkkää yläpeukkua ? Mikä ihmisiä täällä vaivaa? Kateus ?
Ei yhtään k:ta! Mitä tuo koo tarkoittaneenkaan? En löytänyt valuuttaa, jonka merkki olisi k.
Säästöjä 0€
Auto 350€
Kivääri800€ ei patruunia.
Vaatteet ja kalusteet n. 1000€
Kello 15€
Hammasharja 1,5€
Kaikki yhteensä n. 650000€
Mammamatematiikalla laskettuna.
Asunnon arvo kaksinkertainen ostohintaan nähden, eli n. 200 000. Muuta en omista, olen velaton.
(N25 yh-äiti, perintö.)
350 000 e.
N51, aviossa, mutta avioehto, eli omaa rahaa
Vierailija kirjoitti:
Katselin, että jopa rehellisen oloiset vastaukset joissa varallisuutta oli luokkaa 20-80 000€ saivat alapeukutusta, mutta sitten taas 0€ varallisuudet pelkkää yläpeukkua ? Mikä ihmisiä täällä vaivaa? Kateus ?
Tapana on antaa trolleille alapeukkua ja rehellisille yläpeukkua. Rikkaat on muutenkin rasittavia.
Mun omaisuuteni arvo olisi ehkä 300€, jos kaiken myisi. Arvokkain on vanha muumimuki, josta voisi saada yli satasen, mutta älkää kertoko siitä Kelalle. Olen toimeentulotukiasiakas.
M31
Meillä on yhteiset rahat. Säästöissä n. 500 000, asuntolainaa vielä 100 000. Asunnon arvo n. 350 000. N46v avioliitossa
Just viime viikolla laskin, n. 300 000€. Kaikki isovanhemmilta saatua, itse oon säästänyt ehkä 2000€. Valmistun tosin kohta ja toivottavasti pääsen säästämään ja tienaamaan rahani itse. Ja toivon, että omat vanhemmat ei jätä mulle perintöä vaan laittaa sen suoraan (toivottavasti tuleville) lapsilleni.
t. kultalusikka pyllyssä syntynyt N25
Nettovarallisuus n. 68.000 euroa. 33-vuotias perheellinen, akateemisesti koulutettu, matalapalkkaisessa työssä oleva nainen.
Sanoisin 550 000 e, mutta en tiedä asuntojen arvoja ihan tarkalleen. Enkä tarkastanut tilien saldoja enkä ottanut mukaan autoa. Eli heittoa voi olla enemmän kuin 20 000 e.
Vierailija kirjoitti:
Just viime viikolla laskin, n. 300 000€. Kaikki isovanhemmilta saatua, itse oon säästänyt ehkä 2000€. Valmistun tosin kohta ja toivottavasti pääsen säästämään ja tienaamaan rahani itse. Ja toivon, että omat vanhemmat ei jätä mulle perintöä vaan laittaa sen suoraan (toivottavasti tuleville) lapsilleni.
Sinähän vanhempiesi perinnön lapsillesi kieltäytymällä perinnöstä. Tietysti lastesi pitää olla syntyneitä ennen vanhempiesi kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes opiskelet enää? 300 000 euron tuottamilla osingoilla + tuilla elelee jo ihan mukavasti ja on aikaa harrastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edes opiskelet enää? 300 000 euron tuottamilla osingoilla + tuilla elelee jo ihan mukavasti ja on aikaa harrastaa.
Älä jaksa sekoilla.
1,2 M sijoituksissa , asunto liki velaton n. 600 000. Kesämökki velaton n. 300 000. Käteistä tileillä ehkä n. 80 000. Normaali työssäkäyvä pariskunta, kaksi lasta. Asuntovelkaa ei ole maksettu ihan kokonaan pois, jotta saamme asumistukea.
en nyttarkalleen muista tileilläniolevien rahojen määrää,muttakäyttely ja säästötileillä on rahaasuunnilleen tuhannen ja kolmen tuhannen välillä. sitten tavanomaiselle kotin irtaimistolle ei lasketa arvoa vaikka vaikkatavarat olisivat uudena maksaneet suhteellisen paljon.
ap pyysi arvioimaan omaisuuden 20,000 tarkuutella. joten voin sanoa että minulla on omaisuutta suunnilleen parikymmentä tuhatta eikä arvio kovin paljoa väärään mene.
Velaton asunto pk-seudulla, n. 300-350 tuhatta. Säästöjä ja sijoituksia ehkä nykyarvolla n. 200 t.
Mies opiskelee, nainen työttömänä. Sijoituksien tuotot sijoitamme uudelleen ja elämme tuilla.
Vierailija kirjoitti:
1,2 M sijoituksissa , asunto liki velaton n. 600 000. Kesämökki velaton n. 300 000. Käteistä tileillä ehkä n. 80 000. Normaali työssäkäyvä pariskunta, kaksi lasta. Asuntovelkaa ei ole maksettu ihan kokonaan pois, jotta saamme asumistukea.
Tuli tehtyä itse ensin hölmösti ja maksettua asuntovelka pois sijoitustuotoilla, asumistuki loppui tietenkin kuin seinään heti kun lyhennykset päättyivät. Ratkaisuna oli onneksi ottaa remonttilaina keittiöremonttiin ja kodinkoneisiin, niin sai tuille jatkoa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta on valtaosa kiinni asunnoissa joten eipä ne osinkoja kauheesti tuota :D Toki sijoitusasunnoista tulee muutama satanen kuussa, joten olen voinut opiskella huolettomammin. Opiskelen kuitenkin unelma-alaani ja totta hitossa aion valmistua ja mennä töihin. Sitä paitsi Helsingissä on kallista, ei täällä millään 300k€ sijoitusten tuottamilla osingoilla muutenkaan eläisi, tukia en kehtais ikinä nostaa.
Ai tää on taas näitä haaveiluketjuja. No mulla myös 500k asunto (tietysti!), kolme sijoitusasuntoa 200k kappale ja sitten tietty saaristohuvila 150k ja pitäähän sitä köyhän sijoittaakin, joten osakkeissa myös 300 k ja kaiken varalta myös kultaa löytyy työhuoneen kassakaapista joku 100 k. Jos molemmat autot möisin, niin niistä voisi joku 80k irrota myös. Tietysti myös metsää omistan. Töissä olen edelleen DI:nä, koska eihän rikkaalle nyt mikään riitä.