Omistuksenne/omaisuutensa arvo nyt, tarkkuudella 20 k€?
Kommentit (87)
Kasvaako pippelinne tai kiristyykö vaginanne tuosta paskansuoltamisesta vai mistä moinen tarve?
Joo.katselin ihan samaa. Melkoisia satutätejä ja muutama setä. Laittakaa nuo sinne pod casteihin.
Asunto n. 500k, josta velkaa 90k
Osakesijoitukset 80k
Rahastot 40k
Puskurirahasto tilillä kkpalkka*6
N49, itse hankittua omaisuutta
Puolet asunnosta eli noin 160 000 euroa.
Osakkeita + indeksirahastoa noin 50 000 euroa
Yhteensä noin 210 000 euroa.
Kamalan vaikea arvioida irtaimiston osalta. Nuo isommat kokonaisuudet on helpompi laskea tietysti eli asunto, auto, sijoitukset ja säästöt. Niistä tulee yhteensä tällä hetkellä noin 350 000 €. Jos noita tauluja, mattoja, valaisimia, koruja ja muita arvokkaampia esineitä yrittäisi vähän summailla, niin varmaan ainakin sellainen 50 000 € tulisi päälle - sisältää siis useamman aidon silkki/villamaton, isoäidiltä perittyä arvolasitavaraa ja maalauksia, itse hankittua taidetta, muutamia itse hankittuja ja saatuja arvokkaampia antiikkiesineitä, perintökoruja ja design-valaimisia ja -huonekaluja, joilla todellista jälleenmyyntiarvoa. Eli villinä veikkauksena sanoisin, että noin 400 000 €.
Tällästen kyselyiden vastaukset on aina niin huvittavia :'D
Tilillä on tällä hetkellä n. 500e, se on omaisuuteni kokonaisuudessaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo.katselin ihan samaa. Melkoisia satutätejä ja muutama setä. Laittakaa nuo sinne pod casteihin.
Sääliksi käy, että joku on niin reaalimaailmasta vieraantunut, ettei ymmärrä, että kunnon koulutuksen hankkinut, parikymmentä vuotta kohtuu- tai hyväpalkkaisessa työssä ahkerasti hommia tehnyt ihminen, joka osaa suunnitella taloutensa ja rahankäyttönsä, saa helpostikin kasaan alle viisikymppisenä tässä ketjussa olevien esimerkkien kaltaisen omaisuuden. Ei vaadi kultalusikka suussa syntymistä, ei vaadi lottovoittoa, ei vaadi rikasta aviomiestä. Onnistuu ihan sinkkunaiselta, joka tajuaa edes hieman rahankäytön päälle. Se, että sinä et ole osannut asioitasi hoitaa niin, että olisit saanut omaisuutta kerrytettyä, ei tarkoita sitä, etteikö todella suuri osa muista ihmisistä osaisi.
Vierailija kirjoitti:
Tällästen kyselyiden vastaukset on aina niin huvittavia :'D
Kiva, että sinua huvittaa se, että joillain on omaisuutta. Paljon kivampi vaihtoehto kuin se normaali ärsyyntyminen ja muiden syyttely, kun nämä ovat osanneet asiansa hoitaa paremmin kuin sinä.
Oih, tällaista mammonanpalvojaa kiihottaa tällaiset asiat, oikein kuola herahti suuhun :D
Vierailija kirjoitti:
Täällä on joki 1. varakkaiden tai 2. paskanjauhajien kokoontumisajot.
Näihin kyselyihin vastaa tietyn tyyppiset ihmiset. Sama on havaittavissa useimmissa muissakin ketjuissa.
En todellakaan tieda kahdenkympin tarkkuudella, riippuu talon nykyisesta arvosta (n. puolet viela lainaa). Arvioisin etta jotain 200-250k saisin jos myisin. Ei muuta merkittavaa omaisuutta. Kateista n. 30k.
N44, avoliitossa, lapseton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy, että joku on niin reaalimaailmasta vieraantunut, ettei ymmärrä, että kunnon koulutuksen hankkinut, parikymmentä vuotta kohtuu- tai hyväpalkkaisessa työssä ahkerasti hommia tehnyt ihminen, joka osaa suunnitella taloutensa ja rahankäyttönsä, saa helpostikin kasaan alle viisikymppisenä tässä ketjussa olevien esimerkkien kaltaisen omaisuuden. Ei vaadi kultalusikka suussa syntymistä, ei vaadi lottovoittoa, ei vaadi rikasta aviomiestä. Onnistuu ihan sinkkunaiselta, joka tajuaa edes hieman rahankäytön päälle. Se, että sinä et ole osannut asioitasi hoitaa niin, että olisit saanut omaisuutta kerrytettyä, ei tarkoita sitä, etteikö todella suuri osa muista ihmisistä osaisi.
Juuri näin. Suomi on yksi niistä maista joissa työnteolla voi vaurastua. Ja piste. Sekin on yksi iänkulunut mantra että vää ei suomessa voi rikastua työllä. No kun voi. Ja piste. Ihan tavallisella duunilla.
Typerää koko tuon 'K'-merkinnän käyttö täällä Suomessa.
(Paitsi K-myymälässä tietystikin.)
Vierailija kirjoitti:
Kasvaako pippelinne tai kiristyykö vaginanne tuosta paskansuoltamisesta vai mistä moinen tarve?
Miksi on niin vaikea uskoa että nuo luvut voisivat olla totta? Suomalaisten kotitalousten nettovarallisuuden keskiarvo vuonna 2016 oli yli 200 000 euroa.
On paljon sellaisia joilla ei ole lähelläkään 200 000 euroa, mutta sitten vastapainona on runsaasti sellaisia joilla on huomattavasti enemmän. Eivät nämä täällä kerrotut luvut mitään uskomattomia ole. Max. muutamasta miljoonasta puhutaan, ja ihan mahdolllista se on jos on perintöäkin saatu.
Eipä täällä juuri mitään kymmenien miljoonien omaisuudella leuhkivia näy.
Yhteensä 360 kiloeuroa. Irtaimen (johon lasken myös autot) arvon määrittäminen on kyl aika hakuammuntaa.
Minulla on 500 milj e. Hankittu niin, että ostin omenoita 10e summalla ja kiilotuksen jälkeen myin ne kaksinkertaiseen hintaan, sitten ostin rahoilla taas uusia omenoita, mutta sitten kuoli täti ja sain perintöä 500 milj e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Opiskelin itsekin opintolainalla DI:ksi ilman vanhemmilta saatua taloudellista tukea. Sen jälkeen olen 30 vuodessa kerännyt 400 000 euron omaisuuden ilman perintöjä tai vastaavia ihan palkkarahoista säästämällä ja sijoittamalla. Minulla on tosin mies, mutta olen itse maksanut oman osuuteni asunnosta ja muut sijoitukseni kokonaan. Ja paljon varakkaampi (rahallisesti) olisin, jos minulla ei olisi kolmea lasta.
Miljoona meni rikki vuodenvaihteessa
M27