Säälittävintä, mitä olet tehnyt herkkuhimon takia?
Tyhjentänyt lasten suklaakalenterit? Kaivanut tyhjän karkkipussin roskiksesta ja nuollut sokerit? Sekoittanut epämääräisiä ainesosia yhteen ja pistellyt poskeesi?
Tänne saa tunnustaa niin lapsena kuin aikuisenakin tehdyt synnit. Ei tosikoille!
Kommentit (724)
Jatkuvasti syön miehenikin herkut. Meillä ei voi olla mitään herkkuja kaapeissa, kun tulee ne syötyä.
Inhottavaa, kun pitäis laihduttaa mutta kun ei maistu terveellinen ruoka... Sorrun kokoajan tilailee ruokaa. Onnistuin laihduttaa ihan hyvin viime vuonna, olin herkuttomalla refluksin takia kunnes tuli synttärini ja siitä asti olen ratkennut herkkuihin liian usein.
Erikoista on, itselleni ei juurikaan maistu makea, ei oikein koskaan ole maistunut, nytkin tuossa on joululta lähes syömättä 2 Fazerin suklaarasiaa, liköörikonvehteja ja muuta mitä joulupaketeista on tullut, ei henno sanoa sukulaisille ettei niitä juuri koskaan tule syötyä. Vierasvarakeksit menee aina vanhoiksi ja päätyy roskiin . Konvehdit vien sitten työpaikalle ja siellä kyllä erottaa nämä makeahiiret. Jotkut vetävät kourakaupalla, joillekin riittää yksi karkki kuten itselleni, jos joskus otan. Suolainen sensijaan maistuisi aina, voisin elää meetwurstilla, suolakurkulla ja juustolla. Painon takia joutuu rajoittamaan. Jäätelö ei myöskään maistu, joskus kohteliaisuus syistä kyläillessä syön ehkä ruokalusikallisen jos se on ainoa jälkiruoka tms. Ja juu, en ole laiha.
No se perus, että juoksevaa hunajaa laittanut lusikkaan ja siitä imeskellyt. Syönyt sokeripaloja. Lapsena siis joskus. Maapähkinävoita kans syöty suoraan purkista. Silloin makea vielä tuossakin kaliiberissa maistui.
Nykyään vahvan salmiakin maun ystävänä joistain väkevällä jauheella päällystetyistä salmiakeista joskus imeskelen sen päällä olevan maun, sit syljen karkin pois. Kun se karkki ei enää sit maistu miltään.^^'
Tehnyt itse kinuskia maidosta ja sokerista. Mieletön homma ja kovettuu hetkessä syömäkelvottamaksi jos haluaa säästää hampaansa. Sitä kökköä sitten nuoleskelin plus kattilaa joutui putsaamaan kauan.
Äitini oli tehnyt suklaakakkua, joka oli loppunut, pöydältä nappasin suuhuni kakun murusen joka paljastui mullaksi. Sitä sitten syljeskelin suustani.
Sekoittanut voita, kaurahiutaleita ja kaakaojauhetta ja lusikoinut naamariin.
Toissailtana leivoin väsyneenä suklaakakun, vaikka olisi pitänyt nukkumaan mennä.
Tein just mokkapalakuorrutetta. Olin unohtanut sen, kunnes luin tätä ketjua. Oli namia ja ei tarvinnut lähteä kauppaan ostamaan karkkia. :'D
Kaikki muut karkit uppoaa hyvin, paitsi se yksi.Se yksi on Bounty. Ei ole muuten hyvää. Jossain sekasuklaapatukkapussissa niitä oli ja kaikki muut syöty. Hirveä karkinhimo. Nuolin sitten Bountyn ohuen suklaakerroksen.Mutta se olikin tarkkaa hommaa että lopetti ennen kun se kookos paljastuu. Ei siitä paljon saanut, mutta kannatti.
Töissä olen yksin ollessani anastanut jääkaapista työkaverin suklaavanukkaanß Useampaan otteeseen.
- Ottanut terveenä yskänlääkettä (Kvillaa) salmiakin himoon
- tehnyt piparitaikinaa vain syödäkseni sen taikinana
- syönyt laukun pohjalta löytyneitä vanhentuneita liiskaantuneita karkkeja
- tehnyt kaakaojauhosta paksua velliä suklaahimoon
- syönyt salaa lasten karkkeja
- rohmunnut salaa monta suklaata kun joku on tuonut töihin suklaarasian joulun aikaan ja jättänyt sen kahvihuoneen pöydälle
- rohmunnut joskus muulloinkin salaa enemmän herkkuja/karkkia kuin hyvien tapojen mukaan olisi sallittua, jos jossain on ollut tarjolla
Kaivellut vaatehuoneen pullokassista palautuspulloja ja hörppinyt niiden pohjalle jääneitä kokisjämiä. 🙈 Onneksi oli sentään oman perheen pulloja, eikä mistään ojan pohjalta kaiveltuja. 😅
Shjshs kirjoitti:
Pöllinyt karkkia, suklaata yms henkilökunnan kahvipöydästä välillä, periaatteessa se ei oo varastamista mut aina ajattelen et tarkoitettu vain sen henkilökunnan syötäviksi, olen siivooja
Mä tein myös tätä. Välillä oli työpaikalla yhteistyökumppanit tuoneet työntekijöille karkkeja jm herkkuja. Siinä sitten siivouksen lomassa napsin aina muutaman karkin ohimennessä keittiön pöydälle jätetystä isosta karkkikiposta. Ei kukaan varmaan huomannut koskaan mitään kun samalla tavallahan ne työntekijätkin napsi niitä karkkeja menemään. 😋
Vierailija kirjoitti:
Töissä olen yksin ollessani anastanut jääkaapista työkaverin suklaavanukkaanß Useampaan otteeseen.
Minä vien rahaa taskuista ja käsilaukuista. Useamman työkaverin takin olen myynyt kirpputorilla ja yhden uudet kengät vein joululahjaksi.
Sellaisia me varkaat olemme.
Vierailija kirjoitti:
Join lapsena sitä lakritsinmakuista Korppi-yskänlääkettä suoraan pullosta.
Minä myös. Sen lisäksi söin Hart Sport -juomajauhetta kuiviltaan (siis sellaista jauhetta, jota veteen sekoittamalla sai "urheilujuomaa").
Vierailija kirjoitti:
Syönyt fariinisokeria muutaman lusikallisen pelkistään.
Meidän poika on niin herkkupylly ettei palasokereitakaan voi jättää pöydälle. Muuten menee parempiin suihin.
Osaston Julia-laatikko oli työhuoneen kaapissa ja aina välillä karkkeja laitettiin tarjolle. Nappasin silloin tällöin laatikosta konvehdin kevään aikana, kunnes huomasin laatikon pohjan paistavan. Hävetti, vaikka tiesin, että muutkin söivät niitä.
Tilasin ja maksoin uuden laatikollisen enkä enää koskenut karkkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Tehnyt itse kinuskia maidosta ja sokerista. Mieletön homma ja kovettuu hetkessä syömäkelvottamaksi jos haluaa säästää hampaansa. Sitä kökköä sitten nuoleskelin plus kattilaa joutui putsaamaan kauan.
Siihen pitää laittaa myös kermaa, ei toimi noilla kahdella ainesosalla ellei halua tuollaista oranssia sokerikiveä.
Välillä jää johonkin takin taskuun sellaisia isoja eucamenthol kurkkupastilleja jotka huomaan sitten vasta esim seuraavana talvena sitä samaa takkia käyttäessäni. Siis vuoden vanhoja kuoreensa liimautuneita tahmeita klönttejä. Kyllä mä nekin oon syönyt pois. Ja jos karkkipaperi ei oo kokonaan irronnut limaisesta karkista, imeskelen sitä sen aikaa suussa, että johan irtoaa. Ja hyvänmakuinen pastilli vielä on vaikka vähän ”sulanut”.
Kerran kaivoin vajaan sipsipussin roskiksesta ja söin. Oli kyllä vielä pussin sisällä, joten puhtaita.
Kerran tein sokerikakun, kun ei ollut muuta makeaa. Ei ollut tarpeeksi munia leipomiseen, mutta tein silti. Ja söin.
Kerran ostin suklaalevyn. Vahingossa leivontasuklaata. Söin ja yökkäilin.
Syönyt jäistä mutakakkua ja jäistä piparkakkutaikinaa.