Säälittävintä, mitä olet tehnyt herkkuhimon takia?
Tyhjentänyt lasten suklaakalenterit? Kaivanut tyhjän karkkipussin roskiksesta ja nuollut sokerit? Sekoittanut epämääräisiä ainesosia yhteen ja pistellyt poskeesi?
Tänne saa tunnustaa niin lapsena kuin aikuisenakin tehdyt synnit. Ei tosikoille!
Kommentit (724)
Lapsuudessa, söin lusikalla kaakaojauhetta suoraan purkista.
Joskus parikymppisenä pikku laihduttelu heitti inan verran syömishäiriön puolelle. Iltanälässä revin kaapista kaakaojauheen, mutta en vaan kyennyt syömään sitä sellaisenaan sillä "missä mun proteiini", joten heitin sitä ainoaan jääkaapissa olleeseen asiaan: kreikkalaiseen jogurttiin.
Ehkä hirveimpiin laskettavissa oleva makuelämys koko elämän ajalta. Ainakin top 10:ssä.
Ostin jotakin vuosia sitten jouluksuklaa-alesta (-50%) yli 5 kiloa rasioita ja pusseja. Homma lähti lapasesta. Riittivät alkukevääseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Sulatin ja söin lapsille ostetun piparitaikinan
-------------------------
Pakastettu.... siis jäinen piparitaikina on tooossssiiii hyvää
mut sit vasta hirvee herkkunälkä jos ei ole piparitaikinaa niin syöt raakaa torttutaikinaa.
Tässä olen lukenut teidän viisauksia ...on ollut naurusta silmät kyynelissä. Hyvä etten ole kussut housuihini.
Kiitos, kiitos rehellisistä tunnustuksista. tuntuu vain siltä, että kaikki jutut kertoo vain minusta.
🍨😅🍬🤣🍩🤣🧁🤣🍫🤣.🍭
luulin herkkuhimoa jonkun herkkupeppuisen teinin himoksi, olikin ihan väärä keskustelu, ei siitä sen enempää
Kiehuvaan veteen liotin sokeria. Edelleen olen sokerihiiri, mut ei enää sokeriliemi maistu.
Söin Lidlin suklaanmakuista pikakahvijauhetta lusikalla. Pahaa oli.
Kannoin juuri 4 kpl suklaa/konvehtirasioita roskikseen. Sain niitä joululahjaksi mutta koska makea ei ole koskaan maistunut, mitäpä niitä säilyttää kaappeja tukkimassa. Olen monesti tarjonnut ystävillekin mutta koska kaikki vaan nykyään laihduttaa, ei ole kellekään kelvannut. Töissä en ole enää ,eli ei voi viedä sinnekään. Kysyin yhdeltä tutulta lasten päiväkodissakin työskentelevältä ,mutta sinnekään ei oteta vastaan koska olisi sääntöjen vastaista. Virpojia ei käynyt, niillekin olisin tuputtanut. Kävelymatkan päässä ei nyt ole mitään palvelukotiakaan, enkä tiedä olisiko sinnekään huolittu. Että ehkä tämäkin menee niihin epätoivoisiin tekoihin.
Syönyt monta suklaamunaa tai jäätelöä kerralla, kaakaojauheen syöminen aikuisenakin normaalia
Kävin tyhjäkumisella fillarilla hakemassa Alkosta pullon Minttusuklaata. Lainarahoilla.
Pyydin palan suklaata...PERSULTA ! ); Kuolen häpepään...( vaikka suklaa jäi saamatta )
Vierailija kirjoitti:
luulin herkkuhimoa jonkun herkkupeppuisen teinin himoksi, olikin ihan väärä keskustelu, ei siitä sen enempää
Otsikossa luki "tehnyt" että eipä siihen lisättävää olisi ollutkaan kyllä. =)
Söin lapsena kissan suklaanapit tai mitkä lie. Muistan vieläkin maun ja millaisen tahmaisen kitalaen jättivät. Saan edelleen kuulla perheeltäni asiasta.
Lapsena tuli salaa vedettyä kaikkea makeaa, mitä käsiinsä sai: sokeripalat, siirappi, hunaja, mummon makeutustabletit. Kaikki kelpasi. Aikuisena on tullut koettua se, kun kaivaa roskiksesta edellisen päivän laihdutusvimmassa pois heitettyjä herkkuja. Kerran olin karkkilakossa niin, että en saa ostaa itse karkkia, mutta voin kyllä syödä, jos jossain on tarjolla (itse itselleni asettamat säännöt) ja kaverin luona kävin keittiön karkkikulholla joka välissä, kun vaan mahdollista. Kävin välillä muka vessassa ihan vaan, että pääsen kulkemaan keittiön läpi ja nappaamaan mennen tullen karkin suuhun. Olen myös messuilla aikuisena (!) kierrellyt kojuja ihan vaan karkkeja keräillen ja esittänyt olevani kiinnostunut jostain kojusta vaan, koska siellä on parhaat karkit.
Vierailija kirjoitti:
Kiehuvaan veteen liotin sokeria. Edelleen olen sokerihiiri, mut ei enää sokeriliemi maistu.
---------------------
joskus minun karkkihimo oli paistinpannullea tehtyä kinuskia. Siis, paistinpannu levylle siihen sokeria oli se sitt pala tai hieno sokeri ei väliä. Lämmität sitä niin pitkään kun kaikki sokeri on sulanut anna vähän muutta väriä mutta varo ettet polta. Sit kaato leivinpaperin päälle ja siinä se. 🍫Jaksa sit odottaa ettet polta kielyäsi koska kieli ensimmäisenä maistelemassa sama voi käydä myös kitalaelle mutta hyvää on 🍭🍬
Melko säälittävää että ajattelin pärjäillä huomiseen, mutta niin vaan herkkuhimo ajatti marketeille ostamaan mässyä leffaillan iloksi xD
Nam Nam :P
Äidin tekemää piparkakkutaikinaa, joka oli kaapissa odottamassa seuraavan päivän leipomista useaan kertaan käynyt kourallisia ottamassa.