Säälittävintä, mitä olet tehnyt herkkuhimon takia?
Tyhjentänyt lasten suklaakalenterit? Kaivanut tyhjän karkkipussin roskiksesta ja nuollut sokerit? Sekoittanut epämääräisiä ainesosia yhteen ja pistellyt poskeesi?
Tänne saa tunnustaa niin lapsena kuin aikuisenakin tehdyt synnit. Ei tosikoille!
Kommentit (724)
Syönyt hotellihuoneen lattialta löytyneitä karkkeja. (Olin kerrossiivooja.)
Jouluna muutama vuosi sitten paketoin joululahjoja. Olin kaikkiin paketteihin Ostanut lisäksi pussillisen suklaisia pallopipareita. Söin itse yhden pussillisen paketoinnin aikana. Olisiko ollut seuraavana yönä kun oli aivan valtava himo saada makeaa ja kaupat olivat jo kiinni niin revin nuo lahjat auki ja söin 3 pussillista. Siinä sitten sai paketoida lahaat toiseen kertaan ja ostaa uudet piparit. Vein lahjat omistajilleen hyvissä ajoin pois kummittelemasta kaapista
Olen syönyt lapsen vanukkaat ennen kuin mies ehti tehdä sen.
Tää on säälittävää, vaikka nykyään varmaan aika yleistä: wolttaan/foodoroin "mukamas jotain tärkeää elintarviketta" sillä verukkeella, että samaan satsiin voin sitten tilata sipsiä, karkkia, jne. Vaikka oikea syy on siis nimenomaan se mättö ja ne ruokatavarat pelkkää silmänlumetta. Vielä toistaiseksi en ole kehdannut tehdä pelkkää mässytilausta.
Söin herra Hakkarainen ksylitolipastilleja purkin. Ei laksatiivisia vaikutuksia.
En hoksannut että nämä on tunnustuksia 😃 Mulle niin moni näistä normaalia, täytyy vissiin vähän hävetä.
Karkinhimoisena syönyt piparkakkukuorrutetta suoraan tuubista (olen ostanut sitä ihan syöntiä varten). Hunajaa purkista tai niistä pienistä pakkauksista, fariinisokeria sellaisenaan, siirappia (aika hyvää, mutta ei pysty paljoa kerralla). Joulukalenterin tyhjennys ennen joulukuuta on ihan vakio joka vuosi, ja aina voi ostaa uuden. Voi/sokeri pullan päälle on hyvä mutta liian harvoin koitettu. On myös ihan sama kuinka monta kilometriä matkaa lähimpään avoimeen kauppaa, silloin mennään kun on tarve. Töissä työkaveri harhauttaa sillä aikaa kun kahmitaan kulhosta karkkeja taskuun. Kaurakeksejä on tullut syötyä kilpaa (33 on maksimi, sitten tulee stoppi) Ja olen myös koittanut kuinka monta päivää voi elää pelkällä suklaalla tai pullalla. Ei montaa. Olen onnekas kun kiloja ei kuitenkaan kerry.
Ylipäänsä se, että syön herkkuja vaikka BMI on melkein 33... Häpeän, kun pitäisi saada paino kuriin, että pääsisin leikkaukseen.
Vanhempani olivat ostaneet meille lapsille vanukkaat viikonlopuksi. En malttanut odottaa, joten puhkaisin neulalla foliokanteen huomaamattoman reiän, josta kävin salaa imemässä vanukasta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Peruskoulussa olin tet-harjottelussa hotellissa. Varaston huonetta siivotessa jääkaapista suklaapatukan. Vieläkin hävettää teko mutta oli niin huono tetviikko.
Ok, tää ei oo perinteinen "herkku", mutta lapsena kattelin, kuinka aikuiset joivat kaljaa. Ajattelin, että se on varmasti vähän kuin aikuisten karkki. Menin perheemme pullonkeräyskassille, jossa oli kaljapullo, jonka pohjalla oli kaljaa. Vetäisin siitä loput naamaani, ja huomasinkin, että joku oli sylkäissyt pullon pohjalle. Eli se ei ollut kaljaa, vaan sylkeä... No, lapsena ei tollaset tuntunut niin pahalta mutta nyt kyllä kakoo.
Ja joo, minusta ei koskaan tullut oluen ystävää... Olen streittari.
Mä olen syönyt lasten Vitanallet (nallekarkin makuisia ja muotoisia vitamiineja), miehen karkkeja (vaikka päällä olisi lappu "Älä ota!") ja töissä kollegan kaikille tarkoitetuista karkeista käynyt vaivihkaa tunkemassa puolet taskuihin kun muut teki töitä. Olen hirviö.
Lapsena Turussa menin kaverin kotona käymään naapurin tytön kanssa - mutta ketään ei ollut kotona, ovi oli kuitenkin auki ja hipsimme sisään ja kaverin huoneeseen. Tällä kaverilla oli tosi siisti huone ja hyllyssä oli sievässä rivissä tikkareita ja karkkiaskeja, selvästi säästössä seuravaa herkkuhetkeä odottamassa. Näistä sitten osa lähti meidän mukaan naapurin tytön aloitteesta, ja omatunto alkoi kolkuttaa myöhemmin, kun herkut oli jo syöty. Ajattelin vielä pitkän ajan kuluttua, että tämä kaveri on taatusti pohtinut ankarasti, mihin hänen karkit oli kadonneet.
Että jos satut lukemaan tämän Päivi, anteeksi - ei ollut alunperin tarkoitus pölliä sun karkkeja, mutta kun naapurin tyttö yllytti.
- katuva naapurin poika.
Ja vuosi oli melko tarkkaan 1977 tai 1978
Mennyt keskellä yötä herätessäni hiippaillen keittiöön ettei silloinen kumppani herää, pilkkonut mansikat, vienyt tehosekoittimen vessaan, suljetun pöntön kannella istuen, purkki sylissäni vatkaten kermavaahdon. Hotkin kaiken lusikalla siinä pöntöllä istuessa. Ovi oli tietysti lukittuna koska olisin säikähtänyt kuoliaaksi jos toinen olisi avannut sen. Ei herännyt. Kerroin toki seuraavana päivänä mitä tein. Olen yöihminen ja hänellä oli aikaiset herätykset, ja minulla oli tuolloin lääke joka aiheutti nukahtamishetkellä ja vähän sen jälkeen vastustamattomia herkkuhimoja :D
Otin pienen pikalainan, että pääsin kauppaan ostamaan karkkia. Kyllä, olen aikuinen ja kyllä, nolottaa.
Liottanut makeutusainetabletteja kuumaan veteen ja juonut sitä litkua.
Kahviloissa on usein pöydässä edellisen asiakkaan lautanen, jossa saattaa olla pieni pala kakkua jäljellä tai vaikka puolikas muffinssi. No, tiedätte jo mitä olen sanomassa. Usein istun tällaiseen pöytään ja siirtelen vaivihkaa omia ja edellisen asiakkaan lautasia etteivät muut huomaa, ja yritän bongata siitä kakunpalasta koskemattoman kohdan, josta voi turvallisesti napata omalla lusikalla maistiaisen. Tämähän on aivan kamalaa, ties kuka ällötys sitä herkkua on syönyt. Ja silti on pakko napata se lusikallinen, jos kahvilan pöydästä löytyy edellisen jämät.
Kerran kaadoin sipsipussin puolikkaan roskiin, etten söisi sitä kokonaan. Myöhemmin illalla söin niitä sipsejä sieltä, kun tulin katumapäälle! Siis aikuisena! Sen verran puolustan, että asun yksin, joten roskat olivat omiani...mutta silti....oikeesti.....
Yritin paastota mutta kauhea makeanhimo iski ja söin koiran namukarkit. Ei ois kannattanu, olivat kumman makuisia, yleettömän rasvainen jälkimaku.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kaadoin sipsipussin puolikkaan roskiin, etten söisi sitä kokonaan. Myöhemmin illalla söin niitä sipsejä sieltä, kun tulin katumapäälle! Siis aikuisena! Sen verran puolustan, että asun yksin, joten roskat olivat omiani...mutta silti....oikeesti.....
Olen tehnyt saman 😁
Syönyt pahoista joulukonvehdeista suklaat sisuksen ympäriltä niin, että se paha sisus jää jäljelle ja menee roskiin.
Lapsena sulatin mikrossa voita ja sekoitin siihen sokeria ja kaakaojauhetta.