Ilmasto lämpeneekin odotettua nopeammin
Aiemmin oletettiin että ilmasto lämpenee korkeintaan kahdella asteella nyt uudet ennusteet antavat tulevaisuudesta entistä karumman ja synkemmän kuvan sillä ilmasto saattaakin lämmetä jopa kolmella tai neljällä asteella vuosisadan loppuun mennessä mikää muumuassa tarkoittaa sitä että myrskyt ja sään ääri-ilmiöt lisääntyvät ja meren pinta tulee nousemaan 2-5 metrillä ellei jotain suurta tehdä juuri nyt. Tämä tarkoittaa että Suomen ilmastotavoitteet on peräti triplattava jos halutaan pysyä kiihtyvän lämpiämisen tahdissa ja estää muutos. Jokaisen oma panos on tässä kaikista tärkein. Yksilö voi eniten vaikuttaa omilla valinnoillaan ja muuttamalla kulutustottumuksia ja elintapojaan radikaalisti.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu missään ja aion jatkossakin vetää pihviä ja ajella (pensa) autolla.
Ensimmäinen isoin ilmastotekoni oli luopua lapsista,autosta ja lentämisestä.
Onko joku löytänyt mistä kannattaisi tilata muovisia kertakäyttö astioita? Ei jaksaisi aina pestä astioita, mutta suomesta on kaupoista hävinnyt nuo. Ne uudemmat haisevat ja maistuvat pahalta niin ei kiinnosta käyttää.
Naureskelen partaani mökissäni Enontekiöllä sitten, kun aallot lyövät Eiranrannan luksusasuntojen yli ja Manhattan on jo muuttunut merenpohjaksi.
Parempi tuokin kuin että oltaisiin menossa pikavauhtia kohti seuraavaa jääkautta.
Älä höpötä, ap. Tänään on maa valkoinen Helsingissä.
Illalla pihviä ja viikonlopuksi Lontooseen...
Vierailija kirjoitti:
Älä höpötä, ap. Tänään on maa valkoinen Helsingissä.
Illalla pihviä ja viikonlopuksi Lontooseen...
Ei ole lunta eikä pakkastanyt kahteen vuoteen näkynyt. Lapsena lunta oli aina korviin asti.
Suomen ilmastotavoitteet triplattava? Miksi tämä merkitsee sitä? Sekö yksin auttaa? Ei se riitä, taunus. Sen takia en itse ainakaan kuluttajana tee enempää. Hankin jo 25 vuotta sitten tuulivoimalaosakkeita ja maksoin kerrostaloasuntosähköni niillä. Se on minun ympäristötekoni, sen ohella, etten ole koskaan ollut haaskaava tai kerskakuluttaja.
Nyt ajan sellaisella autolla kuin haluan, asun maalla ja lämmitän puilla koska haluan ja syön mitä minä haluan, ei joku ilmastointoilija, eikä ole yhtään huono omatunto.
Vierailija kirjoitti:
Suomen ilmastotavoitteet triplattava? Miksi tämä merkitsee sitä? Sekö yksin auttaa? Ei se riitä, taunus. Sen takia en itse ainakaan kuluttajana tee enempää. Hankin jo 25 vuotta sitten tuulivoimalaosakkeita ja maksoin kerrostaloasuntosähköni niillä. Se on minun ympäristötekoni, sen ohella, etten ole koskaan ollut haaskaava tai kerskakuluttaja.
Nyt ajan sellaisella autolla kuin haluan, asun maalla ja lämmitän puilla koska haluan ja syön mitä minä haluan, ei joku ilmastointoilija, eikä ole yhtään huono omatunto.
Voit vielä muuttaa pienempään asuntoon ja myydä auton pois. Lisäksi pienhiukkasilla saatuttava ja ilmanlaatua heikentävä puu kannattaa vaihtaa maalämpöön.
Intialla on tavoite KASVATTAA päästöjä. Siinä ei paljoa pikkuruisen suomen teot auta. Suomi on muutenkin ilmastonmuutoksen voittajia ja ilmastonlämpeäminen on meille lähes jokaiselta kannalta suuri voitto. Lämmityskustannukset vähenevät, saadaan kaksi satoa vuodessa yhden sijaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ajan sellaisella autolla kuin haluan, asun maalla ja lämmitän puilla koska haluan ja syön mitä minä haluan, ei joku ilmastointoilija, eikä ole yhtään huono omatunto.Voit vielä muuttaa pienempään asuntoon ja myydä auton pois. Lisäksi pienhiukkasilla saatuttava ja ilmanlaatua heikentävä puu kannattaa vaihtaa maalämpöön.
Muuta itse metsään ja syö käpyjä.
Vaikka koko Suomi romuttsisi autot, sulkisi tehtaay, muuttaisi metsiin ja söisi pelkkiä perkeleen käpyjä, se ei vaikuta paskan vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ajan sellaisella autolla kuin haluan, asun maalla ja lämmitän puilla koska haluan ja syön mitä minä haluan, ei joku ilmastointoilija, eikä ole yhtään huono omatunto.Voit vielä muuttaa pienempään asuntoon ja myydä auton pois. Lisäksi pienhiukkasilla saatuttava ja ilmanlaatua heikentävä puu kannattaa vaihtaa maalämpöön.
Muuta itse metsään ja syö käpyjä.
Vaikka koko Suomi romuttsisi autot, sulkisi tehtaay, muuttaisi metsiin ja söisi pelkkiä perkeleen käpyjä, se ei vaikuta paskan vertaa.
Olisiko mieluummin jokin vielä vähemmän hiilidioksidia tuottavampaa asumismuotoa kuin metsässä asuminen?
Mä en jaksa enää yhtään näitä ilmastohysteerikkoja.
Näyttäis lämmenneen nyt jo. Maalis-/huhtikuun sää tammikuussa! Paitsi et yleensä maaliskuussa on vielä lunta näillä leveyksillä ja usein vielä huhtikuussakin... viimeiset aurauskasat häviää vapun tienoilla. No, nyt on musta maa.
Vaan elämä on. Vaikka suomalaiset lakkais olemasta kokonaan, ei se ilmastonmuutosta edes hidasta niin kauan kuin USA, Venäjä, Kiina ja Intia haistattaa pitkät koko hommalle.
Vierailija kirjoitti:
Naureskelen partaani mökissäni Enontekiöllä sitten, kun aallot lyövät Eiranrannan luksusasuntojen yli ja Manhattan on jo muuttunut merenpohjaksi.
Naurattaako kun jengit tulee ryöstämään sinut enontekiössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienessä asunnossa kuolee kuumuuteen, ellei siellä ole asiallista ilmastointia.
Talvi on viime vuosina siirtynyt tammi-maaliskuulle, huhtikuussa on jo kesä. Tänä vuonna tammikuun ilma on ollut keväinen, talvella on ollut syksy. Ennen kesä alkoi kesäkuussa ja marras-joulukuussa oli kovat pakkaset.
Tlanne on tämä: Nykyiseen ilmaston lämpenemiseen vaikuuttaa kaksi asiaa. Ja kummallekaan ei ole tehty mitään.
Tavallisen ihmisen muovipillin vaihtaminen puiseen ei ratkaise asiaa.
Nämä kaksi ovat:
1. Räjähdysmäinen väestön kasvu. (7,8) miljardia ihmistä. Vuonna 1974 oli 4 miljardia.
2. Valtioiden bruttokansantuote, jonka on pakonomaisesti jatkettava kasvuaan kaikissa maissa.
Eli kaikki muu on huuhaata. Turha näperrellä ellei näitä kahta saada hallintaan, eikä niitä saada.
Suomi voi vaikka laittaa lapun luukulle ja sillä ei ole mitään merkitystä ilmaston kannalta. Ollaan globaaleissa päästöissä pilkun väärällä puolella.
Hallitus kovasti haluaa ampua omaan jalkaansa kaikenlaisilla itse keksityillä hankaloittamisilla. Oikea tapa on saada aikaan globaalit sopimukset ja mennä niiden mukaan.
joskus oli se jääkausi siihen nähden lämmennyt ihan vi*****
Ei tunnu missään ja aion jatkossakin vetää pihviä ja ajella (pensa) autolla.