Jos asumismenojen jälkeen palkasta jää 1300 euroa käyttöön, pidätkö sitä hyvänä vai huonona?
Kommentit (25)
Hyvältä. Meidän 4-henkisellä perheellä jää yhteensä tuon verran, ja ihan hyvin eletään. Säästöönkin jää joinain kuukausina jonkin verran.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolla summalla kyllä paljon ylimääräistä säästellä tai osteta mitään kalliimpaa. Pitää huomioida muutkin säännölliset menot kuten ruoka, auto, vakuutukset, vaatteet jne.
Pärjää toki mutta ei mitenkään leveästi eletä
Riippuu missä asuu. Itse asun pk-seudulla kantakaupungisaa ja saman verran jää vuokran jälkeen käteen kuin ap:lla. Pakollisia kuluja edustaa tietysti ruoka, mutta muuten ei ole kuin puhelin- ja nettilaskut sekä matkakortti. Vakuutukset ja sähkölaskut sitten 3 kuukauden välein. Ei autoa, ajan pyörällä. Rahalla pärjää mainiosti, matkusteluun ja huvituksiin riittää rahaa kyllä.
Minulle ei ole edes koko käteen jäävä eläke noin paljon. Eikä bruttokaan. Pieni asumistuki mukaanlaskien ei vieläkään.
Yksin elelen vuokralla plus sähkö, vesi ja puut. Nämä poislaskien jää hiukan alle 500 euroa ruokaan ja muihin kuluihin.
Olisi ruhtinaallista jos edes tonni jäisi asumiskulujen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Todella hyvänä pidän. Tuo on minulle nettopalkka josta maksan asumisen JA muut menot. Säästää ei tarvitse.
Minäkin olen ollut pienituloinen yksinhuoltaja koko aikuisikäni. Jopa toimeentulotukea saanut aikoinaan. Opintolainat olleet riesana mutta ei kulutusluottoja onneksi. Ja tosiaan nyt lapsen aikuistumisen ja työn myötä elämä helpottuu viimein.
Hyvä summa se olisi. Kaikkeen tarpeelliseen riittäisi, vähän voisi säästää, eikä tavallisista asioista tarvitsisi miettiä, mitä mikäkin maksaa.