Siis oikeesti, aiheuttavatko rokotukset autismia?
Muutama kaverini väittää kiivaasti minulle ettei lapsiaan kannata rokottaa. Mitä mieltä olette? Ne rokotteet sisältävät myös sitä sairautta, miten se voi parantaa?
Kommentit (84)
Edelleen huolestunut kirjoitti:
Olen lukenut useita blogeja
Yhtä hyvin olisit voinut lukea vessan seinien töherryksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja ei.. miten sen nyt ottaa. Rokotteet tietenkin tuo kaiken maailman omituisia tauteja maailmaan kuten tuo ensimmäisen maailman sodan espanjantauti tuli nimenomaan jenkkisotilalita ranskan rintamalla koska rokotteet.
Itse juju autismiväittämässä on tajuta että autismi on hermorappeuma. Ja että rokotteiden lisävoimistus, eli adjuvantti, on elohopeaa. Elohopea on tunnettu myrkky joka vahingoittaa hermoja, aivoja jne. Eli ei ne rokotteet sinäänsä suoraan aiheita autismia, vaan se adjuvantti aiheuttaa koko tunnetun kirjon hermo ja aivovaurioita.Tiesitkö, että esimerkiksi annoksessa lohta on enemmän elohopeaa kuin yhdessä rokotteessa? Altistus on siis mitätön. Mikään rokote ei myöskään voi aiheuttaa itse tautia, tai tehdä taudin kantajaksi tai tartuttajaksi.
Harva injektoi sitä lohta suoraan suoneen. Etkö näe siinä mitään eroa?
Rokotuksiakaan ei anneta suoraan suoneen. Ole hyvä ja opettele perusasiat ennen kuin valehtelet foorumilla.
Syödyn ja piikitetyn elohopean liikkeitä on tutkittu esimerkiksi hiirikokeissa. Merkityksellistä eroa ei ole ollut ja ne pienetkin erot olivat piikitetyn eduksi. Löydät tarvittaessa tutkimukset PubMedistä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeesti, ei.
Anna mä arvaan: nää samat kaverit uskoo myös homeopatiaan ja horoskooppeihin, olinko oikeassa?
Ja on jotain flat earth -hörhöjä...
Vierailija kirjoitti:
Se onkin suurin hupi tässä rokotetouhussa että jengi oikeasti uskoo jäykkäkouristusrokotteeseen. Eihän se voi toimia koska kyseessä on bakteeri! Herätkää jo hyvät ihmiset. Hiljalleen osa alkaa havahtua ja osa vielä sikeässä umpiunessa 😁🙂 Lupaan että kun tajuaa yhden asian niin korttitalo alkaa murtua.
Rokote ehkäisee. Antibiootit parantavat taudin mutta vasta jälkeenpäin. Et kai jätä kortsujakin käyttämättä sillä verukkeella että antibiootit kyllä hoitaa s.eksitaudit?
Vierailija kirjoitti:
Poliokin väheni kun diagnostisia kriteerejä muutettiin ja DDT:n käyttö kiellettiin. Rokotteella ei valitettavasti ole tekemistä polion häviämisen kanssa. Mutta... I WANT TO BELIEVE
Kerrothan toki, että miten dianostinen kriteeri poistaisi vaikkapa rautakeuhkojen tarpeen?
Kerrothan toki, että mitä hemmetin merkitystä DDT:llä on mihinkään, kun poliota oli jo antiikin egyptissä siinä missä DDT kehitettiin vasta 1939?
Jatkossa sitten et osallistu keskusteluihin, ennen kuin olet kasvattanut aivot. Jookos?
Olen lukenut useita blogeja joiden mukaan rokotteet ovat keino vain rahastaa autistisilla lapsilla. Onko todisteita?
Nyt tuli niin omituinen kommentti, että pakko kysyä: mitä ihmettä selität?
Kuka rahastaa ja millä? Rokotetehdas autistisilla lapsilla? Miten rokotetehdas rahastaa ja miltä taholta sillä, että yksityisperheillä on autistisia lapsia???
Kommentissasi ei ole järjen ja logiikan hiventäkään.
Rokotteillahan ei torjuta autismia, koska autismikirjo on synnynnäinen neurologinen ominaisuus. Rokotteet eivät tutkitusti myöskään lisää autismia, ja joka tapauksessa autismi ei rahallisesti hyödytä ketään, ei edes autistisen lapsen perhettä, koska yhteiskunnalta saatav tuki ei kata edes kuin pienen osan autistisen lapsen aiheuttamista lisäkustannuksista (terapiat, vaativa hoito, lastenhoitoavun puute).
T. Autismikirjolaisen äiti
Vierailija kirjoitti:
Mikäli olen biokemian tunneilla oikein oppinut, rokote ei sisällä varsinaista virusta/bakteeria, vaan ikäänkuin kuoren siitä, jolloin keho ylläpitää tietynlaisia vasta-aineita yllä, jotka ovat valmiina hyökkäämään oikeaa virusta vastaan jos sellainen kehoon pääsee.
Hieman jäi puutteelliseksi tiedotus, jos tuollaista on biokemian tunneilla kerrottu.
Rokotteita on erilaisia. Joissain on eläviä bakteereita/viruksia, jotka on heikennettyjä, joissain rokotteissa puolestaan kuolleita ja joissain pelkästään pintaproteiineja.
Jenkeissä esimerkiksi on ollut käytössä nenäsumuterokote influenssaa vastaan, jossa on eläviä, mutta heikennettyjä (jalostettu heikommiksi käyttäen esimerkiksi soluviljelmiä tai kananmunissa kasvatettuja) viruskantoja. Suomessa piikitetyt influenssarokotteet sisältävät vain kuolleita tai pelkkiä pintaproteiineja sisältäviä aineita, josta syystä ne eivät voi aiheuttaa tautia, vaikka jatkuvasti joku niin luuleekin. Immuunivasteen ja siihen liittyviä oireita (kuten kuumetta) ne toki voivat aiheuttaa, koska elimistö itse on vastuussa näistä, eikä niinkään virus.
MPR-rokotteessa on eläviä viruksia, mutta heikennettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Tilastollisesti merkittävää autismitapausten määrän kasvua ei ole sen yhden tutkimuksen jälkeen havaittu.
Pikemminkin autismitapausten laskua.
Niin ja siinä yhdessäkin tutkimuksessa "tutkitut" oli valittu tarkoitushakuisesti (ei siis tarkastelun kestävä otanta). Tarkoituksena oli hankkia vakuutusyhtiöltä kovat korvaukset.
Käykää edelleen sivustossani: https://www.tapiosanterinurmi.com
Muistakaa myös pyytää minulta piirrosehdotuksia, sopikaa vain aika ja paikka.
Kyllähän sikainluenssarokote ainakin aiheutti narkolepsiaa melko kiistattomasti, mutta siinä oli kyse siitä että se oli uusi rokote jolla ei ole pitkää tutkimushistoriaa. Taisi olla vielä niin, että se tietyn merkkinen rokote jota Suomeenkin tuotiin sisälsi jotain sellaista että näitä tapauksia alkoi ilmetä. Perinteisiin rokotuksiin luotan ihan täysin. Lapselle ei sikarokotusta silloin annettu, kun oli sitä epävarmuutta ilmassa. Työkaverini sai silloin narkolepsian otettuaan rokotteen.
http://www.getcancercure.com/fda-announce-that-dtap-vaccine-causes-auti…
Menisikö tämäkin läpi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja ei.. miten sen nyt ottaa. Rokotteet tietenkin tuo kaiken maailman omituisia tauteja maailmaan kuten tuo ensimmäisen maailman sodan espanjantauti tuli nimenomaan jenkkisotilalita ranskan rintamalla koska rokotteet.
Itse juju autismiväittämässä on tajuta että autismi on hermorappeuma. Ja että rokotteiden lisävoimistus, eli adjuvantti, on elohopeaa. Elohopea on tunnettu myrkky joka vahingoittaa hermoja, aivoja jne. Eli ei ne rokotteet sinäänsä suoraan aiheita autismia, vaan se adjuvantti aiheuttaa koko tunnetun kirjon hermo ja aivovaurioita.Tiesitkö, että esimerkiksi annoksessa lohta on enemmän elohopeaa kuin yhdessä rokotteessa? Altistus on siis mitätön. Mikään rokote ei myöskään voi aiheuttaa itse tautia, tai tehdä taudin kantajaksi tai tartuttajaksi.
Harva injektoi sitä lohta suoraan suoneen. Etkö näe siinä mitään eroa?
Kukaan ei injektoi myöskään rokotteita suoraan suoneen. Pitäisiköhän sinun opiskella rokotteista ennen kuin lähdet keskustelemaan aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sikainluenssarokote ainakin aiheutti narkolepsiaa melko kiistattomasti, mutta siinä oli kyse siitä että se oli uusi rokote jolla ei ole pitkää tutkimushistoriaa. Taisi olla vielä niin, että se tietyn merkkinen rokote jota Suomeenkin tuotiin sisälsi jotain sellaista että näitä tapauksia alkoi ilmetä. Perinteisiin rokotuksiin luotan ihan täysin. Lapselle ei sikarokotusta silloin annettu, kun oli sitä epävarmuutta ilmassa. Työkaverini sai silloin narkolepsian otettuaan rokotteen.
Pandemrix ei aiheuttanut narkolepsiaa sen vuoksi, että se oli uusi rokote. Sehän ei edes ollut erityisen uusi rokote, vaan se ollut olemassa vuosikausia, koska kyse oli geneerisestä pandemiaa varten suunnitellusta mallirokotteesta, joka oli alunperin lintuinfluenssalla tutkittu. Ei myöskään sen vuoksi, ettei sillä olisi ollut pitkää tutkimushistoriaa, koska tarvittavat tutkimukset oli tehty sekä H5N1-versiolla jo vuosia etukäteen (rokote oli saanut markkinointiluvan EU:ssa normaalisti) sekä H1N1-versiolla osittain päällekäin pandemian kanssa (normaaleissa tutkimuksissa ei ongelmia kuitenkaan nähty eikä oikein olisi voitukaan nähdä harvinaisuuden takia).
Pandemrix aiheutti narkolepsiaa sen vuoksi, että rokotteeseen lisätyn sikainfluenssaviruksen proteiinit muistuttavat ihmisen hermosolujen proteiineja. Tästä syystä sekä osa sikainfluenssa-rokotteista, että itse tauti, laukaisevat narkolepsiaa soveltuvan genomin omistavilla ihmisillä.
Kilpailevissa sikainfluenssarokotteissa kyseistä proteiinia oli reilusti vähemmän, joten ne aiheuttivat vähemmän narkolepsiaa. Sen verran vähemmän, ettei vaikutuksia saatu tilastotieteellä enää esille miljoonienkaan rokotettujen joukosta.
Mikäli haluaa vastaavalta tilanteelta itse välttyä, niin kannattavinta on käyttää lähinnä rokotteita, joita on tutkittu vasta, kun niillä on rokotettu miljoonia ihmisiä. Mieluummin kymmeniä miljoonia. Eikä edes mitä tahansa ihmisiä, vaan mahdollisimman läheisiä sukulaisia geneettiseltä kannalta.
Erityisesti somali piireissä selitetään heidän keskuudessa oleva erittäin runsas autismin esiintyvyys juuri rokotteilla.
Olen lukenut useita blogeja joiden mukaan rokotteet ovat keino vain rahastaa autistisilla lapsilla. Onko todisteita?
Ei ole.
Eräs sukulaiseni on lääkäri. Olen tuntenut aivan lapsesta saakka - tiedän rehelliseksi. Hän järjesti kaikille lapsilleen kaikki standardirokotukset, ja joitain muitakin. Muuta todistetta en tarvitse siitä, että parhaan asiantuntemuksen valossa rokotuksista on huikean paljon enemmän hyötyä kuin haittaa.
Tuota rokotevastaista roskaa levittävät samat alt.right-sivustot, jotka levittävät muitakin naurettavia salaliittoteorioita.
Miksei ketään oo ikinä sukupuoleltaan taisteluhelikopteri?
Lopeta se paskanpuhuminen.
Elohopeaa ei käytetä adjuvanttina, vaan säilöntäaineena, lähinnä moniannospulloissa. Elohopea estää bakteerien kasvua, joka on tarpeellista varsinkin silloin, kun vaikka 10 rokoteannoksen pullosta ei käytetä kaikkea välittömästi.
Rokotteissa elohopeaa on naurettavan pieniä määriä. "Haarukallinen kalaa" -määriä. Siten on naurettavaa kuvitella niillä olevan jonkinlaista merkitystä mihinkään. Varsinkin kun tutkimuksissa ei haittoja niistä olla havaittu. Eikä tosiaan auta mitkään "no kun syötynä elohopea olis vaarattomampaa" -lässytykset nyt, koska sekin on jaksettu tutkia, eikä piikitetty elohopea ollut yhtään sen vaarallisempaa kuin syötykään. Piikitetty jopa poistui nopeammin elimistöstä ja kulkeutui vähemmissä määrin aivoihin kuin syöty. Myöskään etyyleillä ja metyyleillä ole merkitystä, josta myös saattaisi vinkua.
Miksi rokotteilla olisi yhtään mitään tekemistä Espanjantaudin kanssa? Ei tuolloin edes käytetty influenssarokotteita, vaan vasta 20 vuotta myöhemmin.