Onko mahdollista parantua Vakavasta masennuksesta pelkästään lääkkeillä?
Tiedän, et terapia ja lääkkeet taitavat olla se paras yhdistelmä.
Mutta onko kokemuksia: jos löytyy lääke, jolla edes vähän vastetta siten, että nostaa sieltä pahimmasta kuopasta. Ja sitten saa järjestettyä elämänsä ihmissuhteet kuntoon.
Vuosi kuluu. Voiko parantua pelkästään näin? Jos alku oli itsetuhoinen.
Kommentit (25)
En usko, kerro mikä sen ihmelääkkeen nimi on?
Vierailija kirjoitti:
Muistan lukeneeni että lääkkeet oikeasti auttavat vain lievään/keskivaikeaan masennukseen. Vaikea masennus tarvitsee muita keinoja, olivat ne sitten terapiaa, sähköhoitoa tai ihan vaan väkisin lenkkeilyä ulkoilmassa.
Siis anteeksi mitä? Vaikea masennus ja pakkolenkkeily? :D Ymmärrätköhän nyt mitä se vaikea masennus on? Ei minua olisi saanut sinne lenkille edes kantamalla, koska halusin vain kuolla. Terapia ei siihen olisi auttanut akuutissa vaiheessa ollenkaan, koska terapia vaatii jaksamista ja psyykkistä sietokykyä, mitä vaikeasti masentuneella ei todellakaan ole. Masennuslääkkeitä on erilaisia ja vaikeaan masennukseen on melko järeitäkin lääkkeitä joilla on hurjiakin sivuvaikutuksia, mutta henkiin jäin kuin jäinkin, vaikka en olisi uskonut.
-tuo vuoden lääkkeettömänä ollut
Minulla on myös tosi syvä masennus lähinnä hurjista pakkoajatuksista. Olen ihan toimintakyvyttön sen vuoksi. Lääkkeitä syönyt pari kuukautta, rauhoittavia ja unilääkkeitä. Olisikohan neutolepteistä apua ? Lääkäri viimeksi ehdotti mutta en uskaltanut ottaa... ois varmaan pitänyt kun olen niin itsetuhoinen
Mulla siis elämässä kaikki hyvin mutta pakkoajatukset riivaa aivan järkyttävästi. Tuntuu että sekoan kohta.
Muita kokemuksia?