Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko poistanut rasvaluomen kotikonstilla?

Vierailija
20.01.2020 |

Minulla on selän ihossa yksi möykky, jota lääkäri kutsui rasvaluomeksi.
Sanoi, ettei sille tarvi tehdä mitään.
Mutta möykky on juuri liivien hakasten kohdalla keskiselässä, ja siihen osuu tahtomattaan. Välillä luomi on ärtynyt ja punainen, välillä sitä kutittaa.
Haluan päästä siitä eroon.
Lähtisiköhän se vaikka spriillä kuivattamalla?
Onko jollakin kokemuksia tämmöisen luomen poistosta?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
13.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynsillä olen itse rapsuttanut, yhden ohimosta ja yhden kyljestä. Mitään jälkeä ei jäänyt.

Vierailija
22/53 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin netistä rengasveitsiä. Niillä raaputan pois rasvaluomiani, joita kasvaa kaikkialla kehossani aivan jäätävän paljon. Selässäkin on varmaan tuhat erikokoista rasvaluomea. Kutisevat välillä ja ovat tietenkin rumia kuin mikä. Uimahalliin tai -rannalle ihmisten tuijotettavaksi ei ole mitään asiaa. Raaputusurakka on toki melkoinen ja hankalaakin peilin kautta tehdä. Vähän se sattuu ja vertakin vuotaa. Mutta pienissä erissä teen, laastarit päälle ja kun yksi alue on parantunut, käsittelen seuraavan. Arvet vaalenevat aikanaan. Ja siihen mennessä onkin jo kasvanut uusia luomia...🤬

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin puhdistaa tämmöistä vanupuikolla ja putsarilla, niin se koko luomi vaan lähti vanupuikolla pyyhkäisemällä. Oli outo homma, nyt siinä on pieni rupi.

Vierailija
24/53 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin emla-voidetta ja annoin vaikuttaa ja saksilla leikkasin pois, ei tuntunut miltään.

Vierailija
25/53 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin, vartissa pääsee eroon myös 150e. Nm. kokemusta on. 

Riippuu kai paljonko niitä sinulla on. Minulla niitä on paljon, viimeksi meni melkein 300€ poistamiseen jäädyttämällä. Kaveri on käynyt kanssa ja samaa hintaluokka. En tiedä ilmestyykö niitä vaikka jalkoihin tai käsiin, itsellä naamassa, selässä ja vatsassa.

Vierailija
26/53 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasin terkkariin ajan ja joku päivystävä lääkäri poisti ne. kyllä niihin tikki tai pari tuli.

Vierailija
27/53 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehden toimittajan lempiaihe?

Vierailija
28/53 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hirttänyt yhden luomen. Sidoin siihen ompelulankaan ja se luomi sitten katkesi.

Vierailija
29/53 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaluomista. Niistä minulle haittaa, pari kertaa tkssa niitä poistettiin. Siihen meni vain noin vartti aikaa, kolme luomea poistettiin, mutta niitähän jäi vieläkin mutta sanottiin ettei niitä poisteta vaikka niistä haittaa??? Löysin netistä etikkaohjeen jota kokeilin ja hyvin pian siitä olikin apua. Kutina loppui heti ja noin 2-3 vk niin luomi oli kutistunut ja kuivahtanut pois. Oli siedettävä etikan hajua iholla ja nähtävä vaivaa. Vaiva kuitenkin palkittiin. Nyt jatkan muiden luomien osalta hoitoa, jotka ovat hankalia.

Vierailija
30/53 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä heitin niska-perse otteella valittavan rasvaloisen pellolle. 

M69

Vierailija
31/53 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen otattanut laserilla pois kaikki pilkut ja rypäleet rintojen alta. Suosittelen. 

Vierailija
32/53 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon jonkun vähän koholla olevan luomen poistanut ompelulangalla. Sidoin langan luomen tyveen ja kiristin sen verran, mitä pystyin (ilman liian kovaa kipua). Kyllä se luomi siitä kuoli ja tippui pois.

Tunnen yhden, joka hoitaa vastaavan homman saksilla kertalaakista, mutta minulla ei luonto riitä sellaiseen.

Viimeksi kun poistatin luomen lääkärillä, se oli juuri sellainen matalahko rasvaluomi. Lääkäri otti sen pois kaapimalla sen sijaan että olisi leikannut sen ja ommellut haavan kiinni. Kauhean kauan kesti sen avonaisen haavan paraneminen.

Vierailija
33/53 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuivatin etikalla, pari kertaa päivässä haudoin luomea etikkaan kastetulla vanupuikolla, noin viikossa se tummui, kuivui ja putosi pois. 

Vierailija
34/53 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poistan tavalliset luomet etikalla, varsiluomet leikkaamalla ja rasvaluomet Syylendillä jäädyttämällä.

Vierailija
35/53 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy saunassa ja sitten kunnolla peset karhealla sienellä. Ehkäisee myös rasvaluomien kehittymistä kun säännöllisesti tekee

Vierailija
36/53 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan hiomapaperilla hionut ne pois vaan, sen verran että tulee veresliha esiin. Eivät ole koskaan takaisinkaan kasvaneet.

Vierailija
37/53 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene poistattamaan se. Multa ihotautilääkäri vain kaapaisi lusikan näköisellä vehkeellä tuosta noin vain, ekalla käynnillä.

Hinta 200 e. 

Vierailija
38/53 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitteko miten toi etikkahomma toimii?

Vierailija
39/53 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan niin, että luomen pintaa vähän rikotaan joko hiomalla tai pistämällä siihen pieniä reikiä neulalla (ei tarvi olla syviä), ja sitten joka päivä etikkaa luomelle. Noin viikossa yleensä kuivettuu luomi pois.

Vierailija
40/53 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen poistanut näin isojakin, jopa sentin halkaisijaisia luomia, jotka oli selvästi koholla. 

- Riko luomen pinta kynsiviilalla tai hiomapaperilla, sen verran että etikka pääsee tunkeutumaan luomeen sisälle.

- Laita viinietikkaa topsipuikolla tai vanulla kunnolla poistettavalle luomelle. Jos se polttaa pirusti, tarkoittaa että toimii. Tätä voi tehdä 5-10 minuuttia, ja jos on oikein iso luomi, niin laittaa lisäksi sitä etikkaa vanutuppoon ja kiinnittää laastarilla iholle pitkäksi aikaa. Pese käsittelyn jälkeen. Jos on herkkä iho, kannattaa luomen ympärysiho suojata vaseliinilla, ettei sekin ala hilseillä ja kuoriutua. Jos et laittanut etikkaa laastarin alle, tämän voi mieleellään tehdä 2 kertaa päivässä ekana parina päivänä, sitten kerran päivässä.

- Vähitellen luomi muuttuu ruveksi. Arpien estämiseksi olisi parempi jos malttaisi olla repimättä rupea irti ennen kuin se itsestään lähtee. Mutta olen mä joskus repinytkin eikä mitään dramaattista seurannut. Siinä on sitten vaan sellainen vereslihalla oleva, mutta ei verta vuotava, luomen kokoinen ja muotoinen alue, joka paranee ajallaan itsestään.