Oletko poistanut rasvaluomen kotikonstilla?
Minulla on selän ihossa yksi möykky, jota lääkäri kutsui rasvaluomeksi.
Sanoi, ettei sille tarvi tehdä mitään.
Mutta möykky on juuri liivien hakasten kohdalla keskiselässä, ja siihen osuu tahtomattaan. Välillä luomi on ärtynyt ja punainen, välillä sitä kutittaa.
Haluan päästä siitä eroon.
Lähtisiköhän se vaikka spriillä kuivattamalla?
Onko jollakin kokemuksia tämmöisen luomen poistosta?
Kommentit (53)
Mulla on sikana kaulassa ja ne ruskeita/mustia/beigejä. On välillä kipeitä kun niihin osuu. Rumannäköisiä osa on myös sielä täälä mahassa taipeissa.
Arvauskeskuksessa sanottiin, ettei heillä ole aikaa raastaa niitä irti. On kuulema harmittomia, my ass!! Susirumia.. ei vou mitään, rahaa ei ole mennä yksityiselle!!
Mulla kanssa ruma luomi samoilla kohdin, käyn poistattamassa sen vedoten haittaan, en kosmeettiseen vaan, että hankautuu ja repeytyy ja välillä vuotaa verta kun niin hankalassa paikassa, että pitää tämän vuoksi poistaa.
Kävin yksityisellä lääkäriasemalla luomitarkastuksessa. Pelästyin isoa ja alati kasvavaa luomea. Osoittautui rasvaluomeksi. En ollut aiemmin kuullutkaan sellaisesta.
Hoitaja kertoi, että rasvaluomista pääsee kehossa helposti eroon esim. suihkun yhteydessä pesusienellä aina aika ajoin kevyesti hankaamalla.
No, minulle tällainen kaikki on ihan "uughh ja aaargghh"! :(
En kestä ajatustakaan.
Rasvaluomi katosi muutamassa viikossa ihan itsestään. Huomasin vain yht´äkkiä sen hävinneen. Oli sormenpään kokoinen.
Sen sijaan luomitarkastaja löysi pienen viattoman luomen, joka ollut minulla aina. Passitti ihotautilääkärille, joka poisti luomen aika syvästi kaapimalla. Tulokset olivat onneksi hyvät.
Minulla on muutamia rasvaluomia selässä/kyljissä ja joskus poistatin lääkärissä rinnan sivussa olevan luomen. Se oli kuitenkin vain hetken ilo, sillä siihen viereen tuli entistä ehompi rasvaluomi. Olen yrittänyt sitä rapsuttaa nyt pari vuotta pois, mutta tiukassa on. Yksityisellä ne tietenkin voisi poistattaa, mutta enpä tiedä onko asia sen väärti.
Kosmetologi poistaa pullottavat rasvaluomet kätevästi !
Repäise vain kynnellä pois. Rasvaluomet irtoavat helposti. Lääkärikin vain kaapii ne veitsellä pois.
Verruxinilla sain lähtemään n. viikossa.
Raavin irti kun kasvaa. Usein kasvavat takaisin mutta nykäisen ne irti.
Verruxin on hyvä. En ole löytänyt enää jostain syystä. Olen itse poistanut ihan isoja luomia jo nuorena ja metodeja oli monia. Raapimisesta, repimisestä ehkä kaikkein helpompaan. Syövyttää sen poies. Verruxin on ainakin hyvä ja vastaavat ja varmasti turvallisempia kuin ne minun vanhat konstit. Olen vielä elossa ja luomet on pois.
Olen myös kuullut, että jonkun isomman patin poistaminen onnistuisi jotenkin niin, että juuresta se hierretään tai kuristetaan kuivaksi, joka sitten putoo pois. Tämä on kuulopuhetta.
Jokainen tyylillään, mutten sellaisesta toimenpiteestä ensisijaisesti maksaisi prosessin pienuudesta johtuen.
Otatan pois laserilla jatkuvasti näitä inhottavia luomia.
Mä olen karkealla hiomapaperilla pari hionut pois, toisen olkapäältä ja toisen naamasta. Ei ole jäänyt mitään rumia arpia eivätkä ole tulleet takaisin.
Apteekista saa jäädyttävän laitteen, maksaa noin kolmekymppiä. Samalla laitteella poistetaan syyliä.
Jäädyttämällä kuten syylän. Apteekista saa ostettua valmispaketin.
Vierailija kirjoitti:
Kävin yksityisellä lääkäriasemalla luomitarkastuksessa. Pelästyin isoa ja alati kasvavaa luomea. Osoittautui rasvaluomeksi. En ollut aiemmin kuullutkaan sellaisesta.
Hoitaja kertoi, että rasvaluomista pääsee kehossa helposti eroon esim. suihkun yhteydessä pesusienellä aina aika ajoin kevyesti hankaamalla.
No, minulle tällainen kaikki on ihan "uughh ja aaargghh"! :(
En kestä ajatustakaan.
Rasvaluomi katosi muutamassa viikossa ihan itsestään. Huomasin vain yhtäkkiä sen hävinneen. Oli sormenpään kokoinen.
Sen sijaan luomitarkastaja löysi pienen viattoman luomen, joka ollut minulla aina. Passitti ihotautilääkärille, joka poisti luomen aika syvästi kaapimalla. Tulokset olivat onneksi hyvät.
Lääkärikeskus saa hyvät rahat ihan turhasta toimenpiteestä.
Vierailija kirjoitti:
Apteekista saa jäädyttävän laitteen, maksaa noin kolmekymppiä. Samalla laitteella poistetaan syyliä.
Nykyään nettispteekeista saa myös kemikaaliluomenpoistoaineita.
Vierailija kirjoitti:
Jäädyttämällä kuten syylän. Apteekista saa ostettua valmispaketin.
Lähteekö tällä kaikenlaiset luomet. Olen ajatellut, että varsiluomiin kokeilisin. Lisäksi on 1 rasvaluomi ja yksi normaali kohollaan olevan pehmeä luomi, jotka pitäisi poistaa. Jos menen yksityiselle saan pulittaa ainakin 300-500 e, siksi ajattelin testata tuon ensin.
Ihotautilääkäri jäädyttää kertakäynnillä nuo pois.
Ihan turhaa hölmöilyä pelata kotikonsteiila jos vartissa pääsee eroon niistä.
Vierailija kirjoitti:
Ihotautilääkäri jäädyttää kertakäynnillä nuo pois.
Ihan turhaa hölmöilyä pelata kotikonsteiila jos vartissa pääsee eroon niistä.
Eipä kuulu sulle jos joku poistaa itse, niih.
Kyllä näin, vartissa pääsee eroon myös 150e. Nm. kokemusta on.
Mene poistattamaan se. Multa ihotautilääkäri vain kaapaisi lusikan näköisellä vehkeellä tuosta noin vain, ekalla käynnillä.