Koulunkäynninohjaajat opettajien pomotettavina? Kokemuksia?
Toimin koulunkäynninohjaajana yläkoulussa ja opettajat suhtautuvat minuun kuin olisin heidä henk.koht. sihteerinsä. Onko muita ohjaajia, joilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (8)
Riippuu ihan ihmisestä. Joidenki on pakko pätee esim työssä, jso tuntuu että muualla ei rahkeet esim riitä siihen. Onhan koulunkäyntiohjaajan rooli ns avustava. Mut esim hoitajien ja opettajien ammatit on erilaisia ja sillon on esim turha väittää että vaikka opettaminen olis sen suurempi juttu ku hoitaminen. Hoitaminen kuitenkin on vielä tärkeämpää loppupeleissä. Toki luultavasti perus normijärkiset ihmiset osaa luonnostaan molemmat asiat joten kuten.
Mulla on ihan päinvastaiset kokemukset kuin sulla. Olen myös yläkoulussa ja saan opettajilta kiitosta aina. Meillä on opehuoneessa hyvä henki, eikä ketään erotella koulutuksen perusteella. Teetkö sijaisuuksia kuinka paljon? Mä saan tehdä aika paljon. Rehtori ja opettajat luottavat muhun, että hoidan hommat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan päinvastaiset kokemukset kuin sulla. Olen myös yläkoulussa ja saan opettajilta kiitosta aina. Meillä on opehuoneessa hyvä henki, eikä ketään erotella koulutuksen perusteella. Teetkö sijaisuuksia kuinka paljon? Mä saan tehdä aika paljon. Rehtori ja opettajat luottavat muhun, että hoidan hommat.
Ai sinut päästetään opehuoneeseen? Ei siis ole erillistä huonetta koulunkäynninohjaajille?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mukava kuulla. Vielä niinä aikoina, kun ystäväni työskenteli aikanaan avustajantöissä koululla, häntä oli mm. kielletty menemästä opettajanhuoneeseen. Ja tuo oli vain yksi tapa millä suljettiin pois yhteisöstä. Hän teki tuota työtä onneksi vain vähän aikaa ja on erittäin ahkera ja pätevä nykyisessä työssään, siitä ei siis ollut kyse etteikö olisi ollut ahkera työntekijä. Jotkut opettajat pitivät ihan työnään itketää avustajia. Enkä mittenkään tarkoita, että avustajan tarvitsisi saadakaan samoja hommia kuin opettaja, mutta kaikkia tulisi kohdella hyvin.
Oma lapseni työskentelee tällä hetkellä myös avustavissa hommissa lukion puolella ja on kehunut senkin koulun henkeä erittäin paljon. Hänet on otettu ihan yhtenä henkilökunnanjäsenenä joukkoon, ja on myös esim. ollut alustamassa tunteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sinut päästetään opehuoneeseen? Ei siis ole erillistä huonetta koulunkäynninohjaajille?
No ei ole mitään erillistä huonetta:) Ikävää on, että jos oikeasti tällaista erottelua on olemassa. Se on väärin:/
Enpä ollut minäkään avustajana tervetullut opettajanhuoneeseen. Joka välitunti valvoin oppilaita pihalla.
Ja kuka suostuu tällaiseen kohteluun. Mä ainakin näpäytän takaisin ja todellakin menen opettajien huoneeseen ja olen vain harjoittelija tällä hetkellä. Opiskelen koulunkäynninohjaajaksi.
Ikävää jos Porvoossa joutuu tekemään myös avustavia töitä. Ennen se nimike oli koulunkäyntiavustaja.