Joku äijä raivosi autossa
Homman nimi oli sellainen, että minulla on ollut kortti vasta vähän aikaa enkä ole kokenut kuski tuolla missä nyt pakon edessä ajoin. Kuuntelin navigaattoria ja jouduin seilaamaan vaarallisesti kaistojen välillä (mitä en todellakaan tee ikinä), koska rekka oli luisumassa kylkeeni. En ymmärrä miksi rekat vaihtavat kaistaa noin, koska henkilöautolla ei ole mitään muuta mahdollisuutta kuin jäädä alle tai tehdä vaarallisia siirtymisiä pois alta.
Sitten myöhemmin joku kuski alkoi raivoamaan minulle autostaan XD. Onko se minun vikani että rekka yritti tappaa minut!!
Kammoan tuolla ajamista. Ihan liian monimutkaista ja lisäksi kylkeen luisuvat rekat!! En enää ikinä mene ajamaan tuonne.
Kommentit (14)
Jatka ajamista ja saat siten lisää itsevarmuutta. Sen sanon, että navi on hyvä renki, mutta huono isäntä. Ensisijaisesti aja omilla silmilläsi ja havainnoillasi. Isommat käyttää joskus härskisti kokoaan hyväkseen. Älä jää pitkäksi aikaa sellaisten rinnalle ajamaan, eivät välttämättä näe sinua. Se joka menettää malttinsa, ei ole sinun ongelma. Keskity rauhassa omaan ajamiseesi. Huomioi mahdollisuuksien mukaan myös muita.
Vierailija kirjoitti:
Jatka ajamista ja saat siten lisää itsevarmuutta. Sen sanon, että navi on hyvä renki, mutta huono isäntä. Ensisijaisesti aja omilla silmilläsi ja havainnoillasi. Isommat käyttää joskus härskisti kokoaan hyväkseen. Älä jää pitkäksi aikaa sellaisten rinnalle ajamaan, eivät välttämättä näe sinua. Se joka menettää malttinsa, ei ole sinun ongelma. Keskity rauhassa omaan ajamiseesi. Huomioi mahdollisuuksien mukaan myös muita.
Minua itseänikin häerttää, jos joudun tehdä tuollaista mitä en todellakaan normaalisti tee. En ole mikään idiootti, mutta mitä ihmettä voin jos rekka luisuu kylkeen, kun olen kuolleessa kulmassa? Teen äkkijarrutuksen ja saan takana olevat perääni? Kiihdytä ja ajan edellä olevan perään? Vaihdan kaistaa vaarallisesti ja taas aiheutuu ongelmia ja raivoamista. Ymmärrän että rekkakuskikin haluaa mennä järkevintä reittiä eikä ajaa aina ohi siksi, että ei pääse vaihtamaan kaistaa, mutta voisi vähän miettiä silti.
Pyrin aina välttämään rinnalla ajoa rekkojen kanssa kyseisestä syystä mutta vastaavassa tilanteessa mieluummin hiljentäisin vauhtia.
Tuo seutu on sellaista missä ajamista normaalisti välttelen. En muutenkaan ole ehtinyt vielä ajaa kovin monipuolisesti siellä sun täällä, koska pelkään eksymistä. Enkä ymmärrä miten tuolla alueella x voi ikinä vaihtaa turvallisesti kaistaa, kun ympärillä on läjäpäin autoja ja kaikki mahdolliset kuolleet kulmat tukossa ja samoin kaistat. Eihän siinä voi muuta kuin ajaa eteenpäin, vaikka pitäisi kääntyä. Ja sitten päätyy jonnekin aivan per_seeseen eikä löydä ikinä kotiin.
En ihan ymmärrä, että eikö herra raivoaja pitänyt silmiä auki. Miksi hän raivoaa minulle, kun rekka yrittää kiilata kylkeen ja tappaa minut.
Jutun juonihan oli se, että en ajanut vieressä, vaan ollessani kohdalla rekka alkaa luisua minuun päin. Äkkijarrutus olisi tiennyt ketjukolaria ja mahdollisesti rekan osumista minuun.
Vierailija kirjoitti:
Jutun juonihan oli se, että en ajanut vieressä, vaan ollessani kohdalla rekka alkaa luisua minuun päin. Äkkijarrutus olisi tiennyt ketjukolaria ja mahdollisesti rekan osumista minuun.
Äkkijarrutuksen varalta takana tulijallani on turvaväli.
Siksi jarrutan jos tarvetta on. Jos takana tulijat ajavat kaikki toistensa perseissä kiinni niin ovat ketjukolarinsa todellakin ansainneet!
Kyllä se on sinun vikasi, jos rekka meinaa tappaa sinut omien toilailujesi takia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on sinun vikasi, jos rekka meinaa tappaa sinut omien toilailujesi takia.
Mitä minä toilailen, jos rekka luisuu kohti kun olen vieressä. Ääliö XD.
Ja minä tiedän ettei tuolla mitään turvavälejä pidetä, siksi en uskalla äkkijarruttaa. Kerranhan jo joku joutui kääntämään nokan viereiselle kaistalle, ettei olisi ajanut perääni kun jarrutin keltaisella. Luulin ensin ehtiväni, mutta en ehtinyt ja tein äkkijarrutuksen. Niin meinasi joku ääliö ajaa perääni.
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista olla rekan kohdalla, mutta ei vieressä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mikä rekka on? Se on sellainen pitkä ja valtava auto. Olin sen peräkontin kohdalla. Luuletko, että minua päin luisuessa peräkontti ei osu minuun?
Ei tuo ollut todellakaan eka kerta kun rekka luisuu kaistalleni noin. Mutta aiemmilla kerroilla on ollut sentään tilaa tehdä jotain turvallisesti, vaikka olenkin kironnut kuskia. Nyt ei ollut tilaa yhtään missään. Jos en olisi väistänyt vaarallisesti vasemmalle, olisin jäänyt alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mikä rekka on? Se on sellainen pitkä ja valtava auto. Olin sen peräkontin kohdalla. Luuletko, että minua päin luisuessa peräkontti ei osu minuun?
No silloinhan olit sen vieressä. Mut joo, 0/5
Ja oikeasti olen kokenut tuota rekkojen vaarallista kaistanvaihtoa aiemminkin! Mutta sillä kyseisellä moottoritiellä on aina ollut tilaa väistää idioottia. Nyt ei ollut tilaa ja jouduin paniikissa säntäämään pois alta eikä kolari ollut kaukana! Ja sitten minulle raivotaan.