Millainen maa on Portugali?
Kannattaako siellä käydä?
Entäs kieli: kun osaa espanjaa ja italiaa, saako
portugalista yhtään selvää?
Kommentit (20)
Enpä tierä.
Matkailu kannattaa aina.
Joskin irtosanan osaaminen ei palo auta.
Portugalista ei puhuttuna kyllä ota selkoa, vaikka osaisi espanjaa, mutta kirjoitetusta saa jonkun verran tolkkua. Mukava ja asiallinen maa. Mahtavat tieverkostot.
Me käytiin miehen kanssa viime kesänä Portugalissa ja tykättiin kovasti! Ihana maa, ystävällisiä ihmisiä ja hyvää ruokaa (etenkin leivonnaiset). Suosittelen!
Kaikki Suomen raharikkaat eläkeläiset rakastavat maata ja sen verotusta.
Upea paikka!
Rahalla saa ja Ferrarilla pääsee.
I love It!
En tiedä, mutta tapailin vaihdossa ollessani portugalilaista naista. Muistelen vieläkin kaiholla, se oli kiihkeintä seksiä mitä olen tähän päivään mennessä saanut. Täällä kun oli se ketju naapuriin asti kuuluvasta voihkinnasta, niin se oli lähimpänä sitä tilannetta omassa elämässäni.
Tutustuin muutenkin portugalilaisiin vaihtareihin ja olivat tosi mukavaa porukkaa. Suomalaiseenkin suhtautuvat oikein ystävällisesti ja olivat hauskaa seuraa.
Siellä on funikulaari joka oikeasti toimiikin.
Vierailija kirjoitti:
Me käytiin miehen kanssa viime kesänä Portugalissa ja tykättiin kovasti! Ihana maa, ystävällisiä ihmisiä ja hyvää ruokaa (etenkin leivonnaiset). Suosittelen!
Kannattaisi mainita missä on käynyt.
Ei koko Suomikaan ole ihana maa, vaikka olisi Porvoosta tykännytkin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta tapailin vaihdossa ollessani portugalilaista naista. Muistelen vieläkin kaiholla, se oli kiihkeintä seksiä mitä olen tähän päivään mennessä saanut. Täällä kun oli se ketju naapuriin asti kuuluvasta voihkinnasta, niin se oli lähimpänä sitä tilannetta omassa elämässäni.
Tutustuin muutenkin portugalilaisiin vaihtareihin ja olivat tosi mukavaa porukkaa. Suomalaiseenkin suhtautuvat oikein ystävällisesti ja olivat hauskaa seuraa.
No kai tulit edes sen naamalle lopuksi?
Halpaa ja kovienhuumeidenkaan käytäjiä ei rankaista lainsilmissä lainkaan.
Ihana maa. Olen käynyt kuusi kertaa. Ei auta espanjan osaaminen, brasilialla on niin omanlaisensa sointi. Atlantti tekee rannikosta ihan erilaisen kuin säyseä Välimeri. Upeita paikkoja pohjoisessa, esim Porto. Jos ehtii, kannattaa tehdä parin päivän reissu sinnekin. Ihmisissä jotain samaa melankoliaa kuin suomalaisissa. Ei mitään tekopirteää käsienheiluttelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten tämä liittyy mihinkään, mutta sinne(kin)!
Edellinen lisää: olen käynyt muutaman kerran Algarvessa, muutaman kerran Portossa ja kerran Lissabonissa. Joillain reissuilla useammassa samalla kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Oliko tämä teidän molempien mielestä hyvä idea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Oliko tämä teidän molempien mielestä hyvä idea?
No miksi ei? Itse ainakin laukean mielelläni näkyvästi, jos se on suinkaan mahdollista.
Joku luonnehti sitä kieltä niin että ihan kuin venäläinen yrittäisi puhua espanjaa. Minusta oli hyvin osuvasti sanottu :)
Vierailija kirjoitti:
Siellä on funikulaari joka oikeasti toimiikin.
Kyllä se Turun f:kin toimii🤘
Tykkäsin. Sagresissa ja Albuiferassa(?) Kävin. Yksi parhaimmista reissuista.
Harmi kun ei ole kunnon lentoja.
Helpot junat ja raitiovaunut. Jos maalaa graffittia, niin unelmien kohde. Kukaan ei välitä yhtään. Ihmiset on aidosti rentoja eikä puutu juuri mihinkään.