Jatkuva väsymys, yölliset kauhukohtakset
Olen jo lapsena ollut unissakävelijä, nyt aikuisena lähes joka yö huudan unissani kauhuissani. Puolisoni rauhoittaa minut ja ohjaa takaisin nukkumaan. Aamulla ei minkäänlaisia muistikuvia tapahtuneesta, mutta olen jatkuvasti todella väsynyt.
Lisäksi esimerkiksi lyhyetkin päiväunet keskeytyvät siihen että pomppaan hätääntyneenä pystyyn. Usein pienen hetken ajan näen täysin selvästi esimerkiksi hämähäkin joka roikkuu edessäni seitistään tai kuhisevia ötököitä jotka pakenevat tyynyjen alle. En uskalla koskea niihin, mutta hyvin nopeasti ne häviävät.
Puolisoni on luonnollisesti huolissaan, hänkin aivan väsynyt kun joutuu heräämään huutooni. Onko vastaavia kokemuksia? Miten rauhoittaa yöunet?
Teen vuorotyötä ja illat töissä usein todella hektisiä, ennen nukkumaanmenoa yritän toki hiljentyä ja rauhoittua.
Kommentit (22)
Minulla samaa.. Näen villejä unia, herään niihin ja uni jatkuu valveessa, jolloin näen asioita, jotka usein pelottavat minua. Esim. että joku vieras on olohuoneessa, ja menen sinne ja juttelen tyypille rauhoitellen, kunnes tajuan ettei ketään ole. En siis huuda, mutta puhun unissani ja saatan nousta ylös. En muista itse kaikkia. Pyrin nukkumaan pitkät yöunet. Olen silti usein päivisin väsynyt.
Samankaltaisia kokemuksia. Joskus muistan yöllisiä seikkailuitani, joskus en. Olen myös satuttanut itseäni hypätessäni sängystä ja kuulemma kuristanut puolisoani unissani. Tätä häröilyä jatkunut niin kauan kuin jaksan muistaa, yöllinen huutaminen hyvin tavallista. Tarkoitus olisi hakeutua lääkäriin asian tiimoilta lähiaikoina. Pelottaa vaan, että ei oteta tosissaan ja asialle ei saa tehtyä mitään.