Miten paketti jätetään aitomaattiin?
Voisko joku selittää tän mulle niinku for dummies tyylisesti. Olen maksanut paketin verkossa ja sanin Helposti-koodin. Kirjoitin päälle kaikki oikeat tiedot koodeineen, tämä asia on selvää. Mutta olen aina vienyt postin pisteeseen nämä paketit mutta sitä pistettä ei enää ole vaan tilalla automaatit. Olen kerran varannut automaatin ja jättänyt koodilla sinne mutta nyt varaaminen ei ole mahdollista (pitkä tarina miksi ei).
Onnistuuko siis paketin lähettäminen automaatilla ilman varaamista?!? Miten saan luukun auki???
Kommentit (56)
Itse jätän Postiin, en uskalla jättää niihin lokeroihin.
Ymmärsin että pitää varata koodi osaan automaatteihin mutta en tiedä milloin se koodi sitten pitää ottaa tai olla ottamatta.
Kait tuo pitäisi opetella kun myyn Torissa tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Itse jätän Postiin, en uskalla jättää niihin lokeroihin.
Ymmärsin että pitää varata koodi osaan automaatteihin mutta en tiedä milloin se koodi sitten pitää ottaa tai olla ottamatta.Kait tuo pitäisi opetella kun myyn Torissa tavaraa.
Nykyään heitän mielummin roskiin nuo Mini Rodinit ja Gugguut jos en saa myytyä noudolla. En jaksa enää pelleilyä postin kanssa.
Nyt tuli ajankohtaiseksi, ja olisi tyhmä kysymys. Miten varaan tietyn pakettiautomaatin tietyn lokeron? Netissä, vai puhelimen Omaposti sovelluksella? En löytänyt kummastakaan sellaista...
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan meillä siinä systeemissä ei ole mitään näyttöruutua eikä viivakoodin lukijaa. Ainoastaan ne lokerot. Eikä niitä saa auki sillä helpostikoodilla vaan varauskoodilla. Se lokero on pakko varata, jos haluaa jättää paketin. Meillä siis näin.
Eli, mistä se fakin varauskoodi saadaan??
Matkahuollon lokerikko on usein siinä postin lokerikon vieressä. Ja ne voi mennä sekaisin eli siinä saattaa olla syy, miksi "näppäimistö on joka ovessa" ym.
Itse pohdin kuumeisesti, miten voisin vastaanottaa postia ilman, että minun pitää paljastaa lähettäjälle nimeni. En haluaisi hakea postista poste restantea, vaan käyttää lokeroita. Ja EI, en ole hakemassa huumeita enkä pikkuhousuja. Haluaisin vain olla anonyymi. Pitääkö perustaa yritys sitä varten, koska veikkaan et yrityksen nimelle voi lähettää postia?
numerot toimii välillä huonosti joutuu painelemaan tosi lujaa ja monta kertaa
Automaatti herjasi väärää koodia, kun tänään yritin käyttää Helposti-koodia. Oli oikea automaatti, koodi ja näpyttelin sen useampaan kertaan näppäilyvirheen varalta. Postin sivuilta ei myöskään tullut sähköpostiin mitään vahvistusviestiä. Huoh. Huomenna on mentävä Postiin paikan päälle.
Kunpa pienet verkkokauppiaat tajuaisivat ottaa muita vaihtoehtoja vihdoin kuin pelkkä posti. Muuten ei saa yhtään lähemmäs tai edes suoralle reitille, vaan voi mennä hankaliin kohtiin kolmen bussin päähän, odottelut ja kävelyt.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan meillä siinä systeemissä ei ole mitään näyttöruutua eikä viivakoodin lukijaa. Ainoastaan ne lokerot. Eikä niitä saa auki sillä helpostikoodilla vaan varauskoodilla. Se lokero on pakko varata, jos haluaa jättää paketin. Meillä siis näin.
Niitä lokeroja on erilaisia ja jotkut pitää varata eukäteen. Osa toimii Helposti-koodilla, jonka saat maksettuasi ensin lähetyksen Postin nettisivuilla.
ps. ne lokerot on aian liian vaikeaselkoisia, Matkahuollolla on paljon selkeämmät. Eikä ne kosketusnäytön numero-nappulat tahdo edes toimia (postilla).
Ainakin alepan pakettilokero Helsingissä toimi aivan mainiosti kun näppäilin siihen ruutuun sen helposti koodin luukku avautui ja paketti sisään, luukku kiinni. Helppo nakki, ensimmäinen kerta on aina vaikein mutta jos se meikäläiseltä sähläriltä onnistuu niin eiköhän se onnistu muiltakin.
Eri yritys vastattiin tänään kun olin saman ongelman parissa.
Muutenkin palvelu ihan hanurista.
Täällä on yleensä hyvä mutta tänään ei tiennyt edes niiden laatikoiden hintoja joita siellä myydään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postin sivulla on tarkat ohjeet, miten tulostat pakettikortin ja saat tunnusluvun kännykkääsi, millä avaat lokeron.
Huoh. Ei ole. Saisko vielä ne kädestä pitäen ohjeet? Step-by-step? Ap
Gå till feikki maatti och följ instruktionerna steg-för-steg. Gå efter det till aito maatti och gör exakt det motsatta steg-för-steg.
Vierailija kirjoitti:
Automaatti herjasi väärää koodia, kun tänään yritin käyttää Helposti-koodia. Oli oikea automaatti, koodi ja näpyttelin sen useampaan kertaan näppäilyvirheen varalta. Postin sivuilta ei myöskään tullut sähköpostiin mitään vahvistusviestiä. Huoh. Huomenna on mentävä Postiin paikan päälle.
Vad är det som är oklart med det finska hell-posti? Det fungerar helt enligt design. Du är fittig och pengarna försvunna, eventuellt försändelsen med, om du kom så långt. Win-win, säger de 37 direktörerna i hell-postis styre. De har flis och prylar.
Itse ostin kerran vahingossa liian pienen lokeron. Paketti oli menossa määränpäässä automaattiin, joten oli pakko saada lokeron koko vaihdettua. Menin Postin tiskille kysymään, josko voisivat vaihtaa lokerokoon. "Ei ole mahdollista tässä." Ok, no voisitteko vaihtaa määränpään toimituspaikaksi Postin toimipisteen, jolloin lokerokoolla ei ole merkitystä? "Ei ole mahdollista tässä." Ok, no mitä mä sitten teen..? Piti mennä Postin nettisivuille tekemään paketin peruutus ja ostaa OmaPostista uusi lähetys eri lokerokoolla. Posti palauttaisi rahat sitten tilille tästä virheellisestä lokeron maksusta.
Miten voi olla mahdollista, että tällaista asiaa ei voi hoitaa siinä Postin tiskillä?