Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Perusterveen" piilevät sairaudet

Piilevät sairaudet
19.01.2020 |

Kaverini on ollut omasta mielestään lihava, mutta perusterve. Nyt selvisi, että sillä on korkea verenpaine, rasvamaksa ja kakkostyypin diabetes.
Oletteko muut "perusterveet" käyneet koska lääkärissä ja labrassa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pullea luulee olevansa perusterve, kun vetää pirteästi sen puolen kilsan lenkin joka päivä ja eikun takas sohvalle.

Vierailija
2/4 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse alan olla siinä iässä, että kovasti kiinnostaisi vallitseva terveyden- tai sairaudentilani. Olen ns. "perusterve" ja epäilyttääkin minkälaisen vastaanoton saan, jos menen terveyskeskukseen kyselemään perusteellista terveyskartoitusta? Veikkaan, että nauravat minut pihalle, koska en ole ylipainoinen ja näytän kohtuuhyväkuntoiselta ikääni nähden. Silti pinnan alla voi piillä vaikka mitä orastavaa terveyskremppaa; sydän, verisuonisto, keuhkot, iho, veriarvot... henkisestä puolesta puhumattakaan. Haluaisin, että joku lääkäri kävisi tilanteeni perusteellisesti läpi.

Työnantajani ei valitettavasti järjestä minkäänlaista työterveyshuoltoa, joten en senkään puitteissa pääse mihinkään - edes epäsäännölliseen - terveystarkastuskuvioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein näissä jankataan ylipainoisista ja väitetään että se ylipaino olisi se iso ongelma. Ehkä vielä tärkeämpää on muistaa, että ei laihatkaan, jotka luulee pystyvänsä syömään mitä tahansa lihomatta ole välttämättä turvassa elintasosairauksilta.

Vierailija
4/4 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut koko ikäni olevani perusterve, mutta sain tietää aikuisiällä synnynnäisestä (!!) sairaudesta. Olen ollut koko ikäni alipainoinen tai hoikka, harrastanut liikuntaa ja syönyt terveellisesti. Uskon, että huonommilla elämäntavoilla tilanteeni olisi pahempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä