Vaimo osti 200€ lenkkikengät
Ei sitten halvempia? Naureskelinkin jo hänelle että ihminen on monta sataa tuhatta vuotta juossut ilman mitään kenkiä mutta hän ja pömppiksensä jotka viettävät 95% ajasta sohvalla tarvitsevat jotain hifi välineitä juoksemiseen! 😂
Kommentit (62)
Minun kenkäni saavat maksaa ihan mitä tahansa, kunhan ovat hyvät jalassa ja joihin sopivat mittojen mukaan tehdyt pohjalliset (jotka nekin maksavat reippaasti 200€ ja kestävät n. vuoden.) Viimeisen parin vuoden aikana olen laittanut varmaan 1500€ kenkiin, juoksutossuihin ja pohjallisiin. Mutta enää eivät jalat särje.
Sitä on tutkittukin, että iskunvaimennus ei vähennä vammoja, vaan lisää. Vain matalapohjaisella kengällä pystyy juoksemaan rennosti ja teknisesti oikein. Kaikki askelluksenmittaus ym. on vain markkinointia varten, jotta myyjät saisivat kalliita kenkiä kaupaksi. Kenkäparit valmistuvat Aasiassa alle eurolla pari joka tapauksessa.
Onnen poika ap. Kohta kotona kehrää timmi nainen. Varo vaan, ettei ala kattelemaan sinun plösöä olemusta uusin silmin, Siinä voi ulkoruokintaan siirto olla lähellä.
Minun mieheni ei sanonut mitään kun ostin 1500€ näytönohjaimen, vaikka hädin tuskin ehdin edes pelaamaan kuin viikonloppuisin. Omat rahani, nääs.
Hyvistä kengistä kannattaa maksaa. Minäkin ostin 200 €:n lenkkarit, tosin olivat puoleen hintaan. On mukava juosta, kun on hyvät kengät alla.
Juokseminen on halpa harrastus verrattuna vaikkapa salilla käymiseen. Ainoa kustannus on juoksuun sopivat vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Sitä on tutkittukin, että iskunvaimennus ei vähennä vammoja, vaan lisää. Vain matalapohjaisella kengällä pystyy juoksemaan rennosti ja teknisesti oikein. Kaikki askelluksenmittaus ym. on vain markkinointia varten, jotta myyjät saisivat kalliita kenkiä kaupaksi. Kenkäparit valmistuvat Aasiassa alle eurolla pari joka tapauksessa.
Molemminpuolinen plantaarifaskiittini on asiasta eri mieltä. Turvakengät ovat itse asiassa kaikista parhaimmat lenkkikenkäni.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa mieheltä arvostella vaimon kenkäostoja. Etenkin jos hän osti ne omilla rahoillaan. Jos osti miehen rahoilla, silloin olisi pitänyt sopia etukäteen. Hyvät juoksukengät maksavat parisataa. Tule ap. Pois metsästä. Ne ajat ovat jo menneet.
Mistä päättelet että ap on mies?
Se ei selviä mistään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemminpuolinen plantaarifaskiittini on asiasta eri mieltä. Turvakengät ovat itse asiassa kaikista parhaimmat lenkkikenkäni.
lähes kaikilla tuo paranee, jos sitä hoitaa, ja pitää itsekin tehdä paljon . joten turha selitellä
Mitä ap oikein haluat? Haukut vaimoa kun on lihava eikä liiku mutta kun hän yrittää mahdollistaa itselleen lisää liikuntaa ostamalla tarvittavat välineet, sekin on väärin.
Mun vaimo osti hevosen. Omilla rahoillaan ja itse maksaa sen kulut niin mikä siinä.
Hyvät kengät maksaa. Mä en edes juokse, mutta kävelen useamman kilometrin päivässä ja aivan varmasti ostan jatkossakin kunnolliset kengät vaikka ne onkin vähän kalliimmat. Kyllä sen eron huomaa eri merkkien ja eri hintaisten välillä muun muassa tuotteen kestävyydessä. Enkä vaihda siksikään, että olen löytänyt merkin, jonka kengät sopii mun jalalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa mieheltä arvostella vaimon kenkäostoja. Etenkin jos hän osti ne omilla rahoillaan. Jos osti miehen rahoilla, silloin olisi pitänyt sopia etukäteen. Hyvät juoksukengät maksavat parisataa. Tule ap. Pois metsästä. Ne ajat ovat jo menneet.
Mistä päättelet että ap on mies?
Se ei selviä mistään...
Ai meinaat, että nainen puhuisi tuolla tavalla toisesta naisesta?
Mä ostin 240€ talvisaappaat n 3v sitten. Eipä mulla muita talvikenkiä olekaan. Nämä kestää varmaan 10v
T. Ammattivalittaja
Minä ostin uudet lenkkikengät 14 eurolla. Ja on muuten hyvät.
Ostin kahdet aika hintavat kengät, ja kengät nähdessään puolisoni kehui ja ihaili niitä kovasti. Hän ne kengät maksoi.
No helposti mene tuo raha kunnon kenkiin. Siihen aikaan kun itse juoksin 50-70 km viikossa, kenkiä meni 3 paria vuodessa. Eikä alle satasella saanut koskaan uusia.
Muutoin juoksu ja lenkkeily on suht halpa harrastus, toki vaatteet maksaa myös. Mutta ei silti kallis siihen vedoten että sekin on täysin välineurheilua jos haluaa säästyä vammoilta ja pysyä lämpimänä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan 200 euroa paljon rahaa, mutta hyviä lenkkareita ei tyypillisesti alle satasella saa...
Ihminen ei ole juossut monta sataa tuhatta vuotta....
Itse olisin ihan tyytyväinen, jos vaimo haluaa satsata johonkin harrastukseen...
Itse olen juossut 15 vuotta halpislenkkareilla ultramatkoja. Mutta juoksen myös paljain jaloin ja mahdollisesti vaarallisilla alueilla nykyään skinnerseillä. Se on aika paljon kiinni siitä, mihin itsensä totuttaa.
Välineillä on väliä. En hiihdä enkä juokse ellei alla ole itselle sopivat vermeet.
Tällä samalla logiikalla pitää myös hankkia kalliit ulkoilu- ja salivaatteet sekä uusimmat varusteet, mutta valitettavasti 90% tapauksista motivaatio loppuu viikossa ja nämä jää käyttämättä.
Aloitteleva lenkkeilijä menee vielä sen verran kevyesti, että en kyllä näe mitään järkeä ostaa yli 100e kenkiä. Jos harrastuksesta oikeasti innostuu ja alkaa juoksemaan tavoitteellisesti niin siinä vaiheessa hyvät välineet on jo tarpeen, mutta perusmamman sauvakävelylle välttää kyllä halvemmatkin. Toki jos varaa on ja haluaa tämän myös näyttää niin mikä ettei, maksaahan joku 5t käsilaukusta.