Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapsenne muuttavat kotoa (leikitään että 20 vuotiaina) minkä ikäisiä olette silloin ja

Vierailija
27.07.2008 |

mitä olette ajatelleet tehdä, haaveiletteko jostain?

Mä haaveilen että kun lapset on tarpeeks isoja ja pärjäävät omillaan voin tulla ja mennä miten haluan ja harrastaa kaikkea niin paljon kuin ikinä vaan jaksan.

Olen silloin 45v kun nuorempi lapsista on 20v.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuitenkaan ihan varma, muuttavatko silloin, mutta toivon, että silloin eletään kuitenkin löysemmin perheenä. Jos katsoo naapureita, niin sama meno kuin täällä jollain muullakin: lapset muuttavat ja palaavat, toiset palaavat lapsineen, toiset miehineen ja lapsineen, ja sitten taas jatkavat matkaa. Ja nuo lapset ovat jo yli 30v. Ja ainakin lapsenlapset tulevat taas kotiin.

Vierailija
22/32 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten meillä onkin rauhallista, kun iltatähti asustaa kotosalla, kunnes olen noin 62. Tokko se jaksaa niin kauan oikeastaan asuakaan, tylsäähän sillä tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin olen 39v.

Ja kun kuopukseni täyttää 20v, olen 44v.

Mut mä saatan vielä tehdä yhden ellen kaksi lisää....

Vierailija
24/32 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä...

Vierailija
25/32 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen silloin 45, 47 ja 49 ja mieheni 44,46 ja 48. Varmaan matkustellaan sitten kahdestaan ja nautitaan. Mietittiin kerran, että ei olla "pahanikäisiä" kun lapset täysi-ikäisiä. On vielä sitä "tervettä ja viriiliä" elämää paljon jäljellä. Tietty jos pysytään terveinä.

Vierailija
26/32 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luopunut toivosta itsekkääseen elämään. Isoilla lapsilla on isot huolet, tulette vielä näkemään.

Vierailija
27/32 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vanhinta lastamme on jo muuttanut kotoa, olivat muuttaessaan 17-20 vuotiaita, mutta vanhin oli lukiossa toisella paikkakunnalla ja asui jo silloin viikot siellä, toinen meni ammatilliseen kouluun 14-vuotiaana (täytti loppuvuodesta 15v.) ja asui viikot oppilasasuntolassa.

Vierailija
28/32 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 52 kun nuorimmainen lähtee. Ja jos ovat yhtään äitiinsä tulleet, niin tosiaan ovat pesästä ulkona tuossa vaiheessa.

Vierailija
29/32 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haaveilen siitä että kun jään eläkkeelle n. 66-vuotiaana, tulisi ekat lapsenlapset

Vierailija
30/32 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes ajatellut vielä niitä aikoja. Tykkään elämästäni tälläisenä kuin se nyt on. Tuossa vaiheessa (45v) ikää kuitenkin jo sen verran että jos ei iltatähteä olla innostuttu tekemään (jolloin olisin siis paljon vanhempi kun kuopus sen 20) niin varmaan lekottelen, luen kirjoja, harrastan liikuntaa, katselen enemmän telkkaria, teen käsitöitä ja haaveilen lapsenlapsista :)

Vierailija
31/32 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ajattelin elää myös tässä välissä

Vierailija
32/32 |
28.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haaveilen että kun lapset on tarpeeks isoja ja pärjäävät omillaan voin tulla ja mennä miten haluan ja harrastaa kaikkea niin paljon kuin ikinä vaan jaksan.

/i]

Olen 55, kun nuorimmaiseni on 20v. Hän on kuitenkin erityislapsi, joka tulee koko loppuelämänsä tarvitsemaan aika lailla tukea ja ohjausta, vaikka kävisikin niin onnekkaasti, että onnistuisin löytämään hänelle tuetun asunnon (mikä ei ole nytkään itsestään selvää ja silloin tod.näk. vielä vähemmän).

Joten täysin "vapaaksi" en pääse koskaan, mutta täytyy ajatella sikäli positiivisesti, että ehdin ennen lapsia elää jo hulvatonta ja menevää elämää ja että loppuelämäni ajan en koskaan ole yksin tai joudu narisemaan sitä, että lapset ovat unohtaneet mummon tyystin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä