Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaliskuussa teinien kanssa Lontooseen, liikkuminen siellä jännittää

Vierailija
19.01.2020 |

Heatrow'lta pääsee ilmeisesti kätevimmin ja edullisimmin metrolla keskustaan? Olisiko mitä suostuksia alueista joista kannattaisi ottaa hotelli? Yhden päivän vietänne Harry Potter studiolla ja muuten kaksi päivää vaan kiertelyä nähtävyyksissä (London Eye ja ehkä vahakabinetti).
Onko niin että OysterCardia ei välttämättä kannata enää ottaa vaan lähimaksukortti on kätevämpi?

Lennot siis jo on...teinit ovat 13 ja 17-vuotiaat pojat.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me majoituttiin teinien kanssa Claphamissa. Lähellä on juna-asema ja bussillakin pääsee keskustaan. Oli myös matkan varrella Potter studioille. Hotelli oli edullinen ja hyvä Premier inn. Lisävuoteita sai huoneeseen 2kpl. Suosittelen sijaintia! Lontoon keskustan hotellit on kalliita ja edullisemmat voivat olla murjuja.

https://www.tripadvisor.fi/Hotel_Review-g186338-d11668334-Reviews-Premi…

Minä olen myös mieltynyt Preier Inn-hotelleihin Lontoossa. Tyhmyyttäni majoituin aiemmin pieniin ja ylihintaisiin koppihuoneisiin mm. Kensingtonissa, kunnes olin kerran keikalla Apollossa Hammersmithissä. Premier Inneissä on tilavat huoneet ja hyvät aamiaiset.

Vierailija
22/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heathrowlta pääsee keskustaan myös etukäteen tilatuilla takseilla. Netistä löytyy; Finnairin sivujenkin kautta pääsee ainakin yhden firman varaussivuille. Mielestäni ihan edullinen ja mukava tapa kulkea matkalaukkujen kanssa keskustaan ja takaisin lentokentälle eikä tarvitse heti ahtautua metroon - joskin onhan sekin ennemmin tai myöhemmin Lontoossa koettava. Ja kaupungissa kannattaa tosiaan valita hotelli jonkin metroaseman lähettyviltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä alueellakin on väliä. Itse olen viihtynyt Victoria Stationin ja Pimlicon seuduilla, mutta viimeisimmästä Lontoon matkastani tulee varmaan pian 10 vuotta.

Ei Lontoo kummoisesti ole vuosikymmenessä muuttunut. Itse asuin siellä vuosituhannen vaihteessa ja olen sen jälkeen käynyt melkein joka vuosi. Jännittäminen on siis turhaa.

En ollut ap :-) Lontoossa ei ole tullut käytyä vuosikymmeneen sen takia, että on niin monia muita paikkoja, jotka myös olen halunnut nähdä. Kymmenkunta Lontoon reissua tuli tehtyä vv. 2005-2010.

Vierailija
24/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö suosiolla jäädä kotiin, jos tuokin asia on noin vaikean tuntuinen? 

Ankeuttaja.

Vierailija
25/38 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko 11 - 15-vuotiaalla lapsille kätevämpi/pakollinen oystercard vai saako heidät maksettua myös pankkikortin lähimaksulla?

Alle 10 v. menee ilmeisesti ilmaiseksi?

Vierailija
26/38 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä maksa liikkuminen lähimaksulla ei auta yhtään liikkuessa teinien kanssa

Vierailija
27/38 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimaksulla voi maksaa metrossa vain itsensä

Vierailija
28/38 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailu ei tee kaikista viisaita.

Vierailija
29/38 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli teineille oyster. Riittääkö yksi vai molemmille omat? Kiitos kommentoijille, aina oppii:)

Vierailija
30/38 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alueella ei niin väliä, kato että lähellä metroasema niin pääsee näppärästi liikkumaan, pätee kaikkiin kaupunkeihin jossa kunnon metro ei pelkästään lontooseen.

Kyllä sillä alueella on väliä, koska Lontoossa on tosi kurjiakin alueita. Kivoja alueita esim. Notting Hill, South Kensington, Kensington, Covent Garden, Paddington. Toki hyvä alue tietysti heijastuu hotellin hinnassa. Alla olevilta sivuilta katsokaa tapahtumia ja tekemistä

https://www.timeout.com/london

https://secretldn.com/

https://londonist.com/

Vierailija
31/38 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teineille oyster. Riittääkö yksi vai molemmille omat? Kiitos kommentoijille, aina oppii:)

Joko omat tai contactless. Noita ei voi jakaa.

Vierailija
32/38 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teillä on jo liput Harry Potter -studiolle.

Vierailija
33/38 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää vahakabinetti välistä. Ylihintainen ja ei mikään kovin kummoinen.

Vierailija
34/38 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiköhän ap maaliskuussa 2020 Lontooseen? Alkukuusta pystyi vielä matkustamaan, mutta lockdown tuli sitten.

Vierailija
35/38 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kensington on mukava turvallisen oloinen kaupunginosa. Paljon ruokapaikkoja ja hyvät metroyhteydet. Olen ottanut Oystercardin koska jossain vaiheessa oli jotain ongelmaa suomalaisten maksukorttien kanssa. Voi olla että nykyään toimii paremmin. Turistien suosimissa paikoissa paljon taitavia taskuvarkaita, pitäkää huoli puhelimista ja maksukorteista. Tästä huolimatta yksi lempikaupungeistani.

Kensington on Lontoon paras ja kallein kaupunginosa, joten on kyllä ihan mukava...

Vierailija
36/38 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taxina rör sig överallt, är förmånliga, rymliga och bra. Välj just det hotellet ni vill ha och rör er sedan fritt med den legendariska London Taxin. Den far just dit ni vill och just då ni vill. Ni slipper helt att planera under den korta tiden ni är i London.

Vierailija
37/38 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taxina rör sig överallt, är förmånliga, rymliga och bra. Välj just det hotellet ni vill ha och rör er sedan fritt med den legendariska London Taxin. Den far just dit ni vill och just då ni vill. Ni slipper helt att planera under den korta tiden ni är i London.

Metrolla liikkuminen on kuitenkin monesti nopeampaa, taksit jumittuvat helposti ruuhkiin.

Vierailija
38/38 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä sijainteja esim. Paddington ja Marylebone. Eustonin asemalta pääsee junalla Harry Potter Studioille. Heatrow Express Paddingtoniin ei ole niin kallis metroon verrattuna kuin jotkut täällä väittävät.

Oysterit teineille niin pääsevät liikkumaan halvemmalla, aikuinen lähimaksukortilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän