Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaliskuussa teinien kanssa Lontooseen, liikkuminen siellä jännittää

Vierailija
19.01.2020 |

Heatrow'lta pääsee ilmeisesti kätevimmin ja edullisimmin metrolla keskustaan? Olisiko mitä suostuksia alueista joista kannattaisi ottaa hotelli? Yhden päivän vietänne Harry Potter studiolla ja muuten kaksi päivää vaan kiertelyä nähtävyyksissä (London Eye ja ehkä vahakabinetti).
Onko niin että OysterCardia ei välttämättä kannata enää ottaa vaan lähimaksukortti on kätevämpi?

Lennot siis jo on...teinit ovat 13 ja 17-vuotiaat pojat.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alueella ei niin väliä, kato että lähellä metroasema niin pääsee näppärästi liikkumaan, pätee kaikkiin kaupunkeihin jossa kunnon metro ei pelkästään lontooseen.

Vierailija
2/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin teinien kanssa kesällä ja käytiin myös Harry Potter Studiolla. Sinne lähtee bussit Victoria Stationilta. Majoituimme Pimlicoon, josta on kävelymatka ko asemalle plus esim Buckinghamin palatsille, jokirantaan jne.

Oyster cardit meillä oli ennestään. En osaa vastata niiden kätevyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alueellakin on väliä. Itse olen viihtynyt Victoria Stationin ja Pimlicon seuduilla, mutta viimeisimmästä Lontoon matkastani tulee varmaan pian 10 vuotta.

Vierailija
4/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse viihdyn yleensä jossain hyde parkin lähistöllä, joten suosittelen hotellia/aribnb sieltä läheltä.

Pitäkää hauskaa, lontoo on ihan mahtava kaupunki!

Vierailija
5/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähimaksu on näppärä julkisissa, toimii myös busseissa metrinen lisäksi. Lontoon metro on todella helppo käyttää ja Google maps toimii erinomaisesti reittioppaana. Alueista en osaa sanoa, että mikä olisi paras. Viimeksi majoituin Russell Squarella ja siitä pääsi kätevästi julkisilla ja kävellen moneen paikkaan.

Vierailija
6/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa on helppo liikkua. Majoitus kannattaa ottaa metroaseman läheisyydestä.

Harry Potter -studiolle pitää ostaa liput etukäteen ja ne kannattaa varata hyvissä ajoin.

Vierailija
7/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kensington on mukava turvallisen oloinen kaupunginosa. Paljon ruokapaikkoja ja hyvät metroyhteydet. Olen ottanut Oystercardin koska jossain vaiheessa oli jotain ongelmaa suomalaisten maksukorttien kanssa. Voi olla että nykyään toimii paremmin. Turistien suosimissa paikoissa paljon taitavia taskuvarkaita, pitäkää huoli puhelimista ja maksukorteista. Tästä huolimatta yksi lempikaupungeistani.

Vierailija
8/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähellä jotain metroasemaa, niin on helppo liikkua.

Vierailija
9/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimlicolla majoituin minäkin, oli hyvä sijainti. Julkinen liikenne on tosi kätevä ja maksetaan vain pankkikortilla suoraan lukijaan. Katso aina google mapsista reittiohje niin se kertoo millä bussilla,junalla,metrolla pääsee ja koska

Vierailija
10/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli hotelli Paddingtonissa, oli hyvä sijainti, kun oli Paddingtonin asema lähellä, johon pääsi Heathrowlta ja metrokin lähellä. Olikohan meidän hotelli Sussex Gardensilla, jos en ihan väärin muista. Oli kävelyetäisyydelläkin nähtävää.

Vierailija
11/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viimeksi hotelli Paddingtonissa, helppo kulkea Heathrowlta tavallisella junalla, huom. ei Express-versiolla, se on todella kallis. Myös Hyde Park oli lähellä.

Lähimaksu toimii hyvin metrossa ja busseissa.

Ja tosiaan, varatkaa Potter-liput ajoissa.

Vierailija
12/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin airbnb-huoneistossa, koska silloin saatiin hinta/laatusuhde kohdilleen. Kaksio. Hotellit on kalliita kun pitää ottaa kaksi huonetta teinien kanssa.

2

Vierailija
13/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotiaalle kai kannattaa ottaa Oyster, niin saa matkat halvemmalla, koska on alle 15-vuotias. Muut pärjää pankkikortilla.

Vierailija
14/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiashan on jo iiian vanha mihinkään Potter-studioihin. Hän voi odotella teitä pubissa ja heittää läppää ladien kanssa. Paljon antoisampaa miehistyvälle nuorukaiselle.

Vierailija
15/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä alueellakin on väliä. Itse olen viihtynyt Victoria Stationin ja Pimlicon seuduilla, mutta viimeisimmästä Lontoon matkastani tulee varmaan pian 10 vuotta.

Ei Lontoo kummoisesti ole vuosikymmenessä muuttunut. Itse asuin siellä vuosituhannen vaihteessa ja olen sen jälkeen käynyt melkein joka vuosi. Jännittäminen on siis turhaa.

Vierailija
16/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17-vuotiashan on jo iiian vanha mihinkään Potter-studioihin. Hän voi odotella teitä pubissa ja heittää läppää ladien kanssa. Paljon antoisampaa miehistyvälle nuorukaiselle.

Harry Potter -studiolla viihtyy isompikin ihminen, mahtava paikka.

Vierailija
17/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heathrow Expressin kalleus on osittain urbaani legenda, ajoissa ostaen liput saa edullisesti. Itse käytän ehdottomasti mieluiten, ja majoittaudun hotelliin Paddingtonin seudulla. Hyvin edullinen mutta siisti on esim. Point A Paddington, missä olen teinueni kanssa majoittautunut. Lasten suosikki oli klassinen b&b Rhodes Hotel.

Joko Cross Rail (Elizabeth Line) on käytössä?

Vierailija
18/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oystercardia tulee käytettyä Lontoossa. Helppo ja vaivaton tapa kulkea & maksaa. Saldoa voi seurata koko ajan ja tarvittaessa ladata asemilla lisää rahaa sisään.

Vierailija
19/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me majoituttiin teinien kanssa Claphamissa. Lähellä on juna-asema ja bussillakin pääsee keskustaan. Oli myös matkan varrella Potter studioille. Hotelli oli edullinen ja hyvä Premier inn. Lisävuoteita sai huoneeseen 2kpl. Suosittelen sijaintia! Lontoon keskustan hotellit on kalliita ja edullisemmat voivat olla murjuja.

https://www.tripadvisor.fi/Hotel_Review-g186338-d11668334-Reviews-Premi…

Vierailija
20/38 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lontoossa on todella paljon myös hienoja ilmaisia museoita, esim. British Museum. Victoria & Albert, Natural History Museum, joka sopii hyvin teineillekin.

Liikkuminen metrolla (”tube”) ja busseilla on helppoa. Lähimaksukortti toimii hyvin ainakin aikuisilla. Liikkumiseen kannattaa kuitenkin varata hyvin aikaa, siirtymiset linjoilta toisille ovat välillä pitkiä metrossa, käytäviä riittää. Hyvät kengät (lenkkarit tms.) on välttämättömät, koska kilometrejä tulee väkisinkin kaupunkilomilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi