Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muotivillitys, mitä et tajua etkä ymmärrä? Mä en ymmärrä, miten kukaan tykkää käyttää tällaisia valmiiksi revittyjä farkkuja:

Vierailija
19.01.2020 |

Kommentit (762)

Vierailija
321/762 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ollenkaan nykyteinien "koditon gangstaheroiiniaddikti-lookkia". En tiedä miten muuten kuvailisin sitä, mutta esimerkki tästä on räppäri Post Malone. Instagramissa on varmaan satoja "vaikuttajia", jotka pukeutuvat myös tähän tyyliin ja sitten jotkut 15-vuotiaat apinoivat tätä, toivottavasti eivät ota naamatatuointeja. Toisaalta ehkä minun ei enää tarvitsekaan ymmärtää teinimuotia.

En myöskään pysty ymmärtämään 2000-luvun alun muodin paluuta, joka valitettavasti on jo täällä. Ehkä koska olen itse ala-asteikäisenä pukeutunut niihin lantiofarkkuihin, naruolkaintoppeihin ja paksupohjalenkkareihin. :D

Vierailija
322/762 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljaat nilkat talvella. Sukat ja suihkusandaalit kaupunkikäytössä (myöhään syksylläkin näin näitä). Ylipäätään säähän sopimaton pukeutuminen, oli se sit pipo ja huppari helteellä tai takki auki pakkasella... ei Wanha ymmärrä.

Jonkun pitäisi selittää näille, että mitä vaivoja se aiheuttaa vanhempana.

Ei kylmettyminen tutkimusten mukaan aiheuta yhtään mitään vanhempana.

Ei niin. Toki muumiot luulevat niin, kun he yhdistävät iän tuomat normaalit niveltulehdukset ja palelun "vetoon" ja "kylmettymiseen" ja toistuvat virtsatietulehdukset "kylmässä istumiseen", kun kyse on yksilöllisestä alttiudesta ja/tai omasta tai kumppanin huonosta hygieniasta.

Ainahan voit itse kokeilla. Paleltumat kyllä vaivaavat lopun ikää. Ei niin pahasti vielä nuorena mutta vanhempana kun verenkierto alkaa heiketä.

Just näin. Kyllä nilkan altistuminen kylmälle voi aiheuttaa pitkittyneen ja kivuliaan akillesjänteen tulehduksen. Nilkkavaivat ei ole kivoja pidemmän päälle kun ikää tulee.

Ihmiset joilla ei ole elämänkokemusta ovat aina niin stnan näsäviisaita joka alan asiantuntijoita, jotka eivät usko muiden sanaa vaan vasta sitten, kun osuu omalle kohdalle. Kai se vastaan inttäminen on niin pirun hauskaa sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/762 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäisillä naisilla se erivärinen hiustupsu jossakin kohtaa hiuksissa. Typerän näköistä.

No se on typerännäköistä minkäikäisellä tahansa. Samoin sellainen että on lyhyt tukka ja niskasta lähtee sellainen pitkä hiusosio.

Vierailija
324/762 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muotia tarvitse ymmärtää.

Kysymys on vain muodista, jolla rahastetaan trendejä seuraavia porukoita.

Mitä siinä pitäisi ymmärtää?

Niin ja ne ovat usein nuorison tapa erottautua porukasta. Joskus 50-luvulla ehjät farkut olivat mummojen kauhisteltavana ja nyt kun niitä pitävät kaikki niin ainoa tapa erottautua lienee nämä revityt versiot ja mitä milloinkin keksitään.

Vierailija
325/762 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torkkupeiton kokoiset kaulahuivit. Niitä on nyt ollut jo niin monta vuotta, että luulisi sen trendin menevän ohi, mutta yhä niitä vain näkee.

Mua ei haittaa jos joku näitä käyttää, mutta hemmetti kun ei löydy kaupoista pienempiä huiveja! Isolla huivilla on paikkansa, mutta kun haluaisin pienemmän, jonka voi yhden kerran laittaa kaulan ympäri ja päät eteen roikkumaan. Iso huivi ei "mahdu" kaulaan yhdessä takin kauluksen kanssa.

Niinpä ja minä olen etsinyt sellaista neliskanttista normihuivia sekä ohutta että jotain villaista talvikäyttöön. Haluan laittaa huivin päät takin kaulusten alle. En myöskään tykkää niistä lakanan kokoisista huiveista kun ne ovat monesti pidempiä kuin minä :), 155cm.

Vierailija
326/762 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljaat nilkat talvella. Sukat ja suihkusandaalit kaupunkikäytössä (myöhään syksylläkin näin näitä). Ylipäätään säähän sopimaton pukeutuminen, oli se sit pipo ja huppari helteellä tai takki auki pakkasella... ei Wanha ymmärrä.

Jonkun pitäisi selittää näille, että mitä vaivoja se aiheuttaa vanhempana.

Kohta 60v ja kuljen takki auki talvella - minkäs minä sille voin ettei palele.

Vierailija
327/762 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt muotia ylipäätään. Miksi pitää pukeutua samalla tavalla kuin muut?

Vaatteet valmistetaan teollisesti, eli samaa vaatetta paljon, koska ne pitää saada myös myytyä, niitä on markkinoitava:joskus joku on todellinen hitti, ja joku taas puolestaan ei kelpaa kenellekään. Eri valmistajat kilpailevat eri kuluttajaryhmistä, ja se valitettavasti muuttaa tarjontaa samansuuntaiseksi.

Ihmisten vaateet kuluvat, rikkoontuvat ja jäävät liian pieniksi, joten heidän on käytävä kaupoissa ostamatta uusia vaatteita tilalle (toki voi käydä myös kirppiksillä, mutta eivät ne oikeasti korvaa vaatetusteollisuutta). Nämä vaatteet ovat sitten aika samanlaisia kuin kaikilla muillakin on.

Vierailija
328/762 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinitytöt napapaidoissa. Noita näki joskus 90-luvun lopulla. Varsinkin Helsingin kantakaupungissa nuorilla miehillä. Ne hassut pään päällä olevat letit ja pitkät parrat. Herättävät lähinnä huvittuneisuutta.

Vierailija
329/762 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nykyinen "ysäri"muoti johon 2000-luvulla syntyneet ovat hurahtaneet :D Se on heille niin nostalgista ja mystistä. Itse muistan että ei se muoti ihan tuollaista ollut mitä nyt nuorille syötetään. 

Vierailija
330/762 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instameikki normaalissa elämässä. Näyttävät ihan pelleiltä.

Menin yhteen kahvilaan, ja kun se myyjätyttö kääntyi mun suuntaani, niin mä jäin ihan monttu auki hetkeksi...

Mua ei oo koskaan kiinnostanut, millä tyylillä kukin haluaa pukeutua tai meikata, mutta nyt oli niin överimeikit, että pahaa teki! Ne kulmakarvatkin oli maalattu niin, et puol otsaa oli peitossa. Tosiaan kuin sirkuspellen maskit.

Oisin niin halunnu kahdenkesken, "nainen naiselle" sanoa, että vähempi ehostus näyttäis paremmalle. Työnantajanaan oisin puuttunut jotenkin hienotunteisesti asiaan, tyyliin: meillä tykätään tässä kahvilassa hillitymmästä tyylistä, tai jotain, enpä tiedä.

Vierailija
331/762 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatskat = Valtavat lihaleimat käsivarsissa, olkapäissä, kaulassa, selässä, vatsassa, jaloissa, kaikkialla. Palkkikulmakarvat. Tekoripset.

Vierailija
332/762 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nuo AP:n linkin tyyliset vaatteet, joissa on valmiiksi paljon ylimääräisiä reikiä, niitä en oikein käsitä. Samoin tehtaalla valmiiksi kulutetut farkut.

Vaikkeivät tyyli ja käytännöllisyys nyt aina samassa talossa majailekaan, niin itse suosin kyllä "ehjiä" kankaita, jo ihan ötököitä ja auringolta suojautumisen takia. Olen myös aika skeptinen noiden valmiiksi tärveltyjen kestävyyden suhteen.

Menneiden aikojen farkkuhaalaribuumi oli mystinen.

P.S. Olisi hauskaa, jos viittaa pidettäisiin normaalina vaatekappaleena.

Vierailija
333/762 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää joku minulle ne kengät missä kantapään kohdalla pohja levenee todella oudon näköisesti ulospäin? Näyttää siis siltä kuin olisi ollut korkea pohja joka sitten on sulanut ja astuttu littaan. Ovatko nämä jonkun mielestä oikeasti hyvännäköisiä?

Just näitä samoja hirveyksiä olen ihmetellyt!!! :D ovat monesti kokovalkoisia, vähän lenkkarimaisia, joissa tuo pohja on semmoinen taakse levenevä uloke.

kesällä noita näkee naisilla jopa hameiden kanssa, ja shortsien sekä niiden nilkan paljastavien housujen kanssa. Saa jalat näyttämään todella isoilta muutenkin, ja noissa vaatekomboissa se vieläpä korostuu! Siis, että kengänkoko ois 160cm pituisella mimmillä joku 45! :D ovat myös kömpelön näköiset kengät.

Ehkä ovat niiiin mukavat jalassa, että pakko pitää. Muuta selitystä en keksi!?

Vierailija
334/762 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tästä on mainittu mutta pistän silti. Näyttää tulleen takas se muoti nuorills jätkillä että annetaan housujen tippua puoleen väliin persettä ja sen allekin. Hyvä katsoa keskustassa kunjätkät pillifarkuissa hipsuttelee, koska housujen haarat on polvissa asti, katua pitkin bokserit paistaen. Inhosin tuota muotia 2000-luvulla koulussa mutta silloin jätkät sentään veti housuja ylös kun ne olivat puolessa välissä persettä. Nyt tarkoituksella halutaan näyttää omat bokserit koko komeudessaan.

Vierailija
335/762 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tatskat = Valtavat lihaleimat käsivarsissa, olkapäissä, kaulassa, selässä, vatsassa, jaloissa, kaikkialla. Palkkikulmakarvat. Tekoripset.

En tiedä miksi, mutta minua puistattaa nuo kauheat tatuoinnit. Käsivarret on tatuoitu, ja kaula, ja säärissä isot tatuoinnit. En ymmärrä.

Vierailija
336/762 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikael Kosola kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Somettaminen...

Teflon-pannut, rypsiöljy, kevyt-tuotteet, keinomakeat, parsakaali, homejuustot, piimä, rahka, raijuusto.

Mikä on raijuusto?

Sitä syödessä tulee rai rai-olo kun sitä syö 😉.

Vierailija
337/762 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut on kaatopaikkatavaraa kun niihin tulee reikä. Miksi jotkut lampaat ostaa sellaisia jo uutena ei mene mun järkeeni.

338/762 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä sekin, kun muoti vaikutaa myös tatuoinneissa. Tribaalit näyttää nykyisin vielä hirveämmiltä, kun niiden kantajat ovat pulskistuneet ja allit roikkuu ja helisee.

Vierailija
339/762 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatskat, aina ja ikuisesti.

Ripsienpidennykset.

Vierailija
340/762 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea koko ketjua ja tämä on ehkä mainittukin, mutta:

Mikä hiton juttu se on, että neule pitää tunkea housuihin - eikä koko helmaa, vaan niin, että osa siitä on housuissa ja se tietty kohta roikkuu ulkopuolella.

Yhtä typerä villitys kuin punttien laittaminen sukkiin omina yläasteaikoinani.

Onkos tämä nyt tämän päivän muotia?

Tuo oli suurta muotia 70-luvulla, neuleen takaosa laitettiin housujen sisälle ja etuosa housujen tai hameen päälle.

Minusta kivan näköistä! Googlesta löytyy haulla french tuck

Kynähameen kanssa ihan paras!

Kuka ja koska keksi kynähameen. Olen ommellut 60-luvulta asti vaatteita ja jossain vaiheessa kapea hame muuttui kynäksi.??