Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

The Voice of Finland 2020

Vierailija
19.01.2020 |

Millaisia odotuksia? Jos olen oikein ymmärtänyt niin Toni ja Sipe jakavat tuolin.
Juha Tapio on uusi kasvo.
Anna Puu on ainoa naistuomari. Uusi kampaus pukee häntä.
Tuttuja kilpailijoita?

Kommentit (2190)

Vierailija
1841/2190 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo Palmroth oli myös hyvä!

Paitsi tänään.

Just näin..

Maritzan versio Believer-biisistä on mun mielestä Suomen lauluskabojen aatelia.

Vierailija
1842/2190 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaankohan me katsottu samaa ohjelmaa kuin suurin osa täällä kirjoittavat? Aloin viime viikolla seuraamaan elämäni ekaa kertaa Voice of Finlandia ja mun mielestä tämän jakson esitykset oli varsin hyviä, etenkin jatkoon päässeiden osalta. En ole siinä mielessä musikaalinen, eli en esim. tunnista pieniä epävireisyyksiä mutta tiedän kyllä mistä tykkään ja mistä en. Suosikkejani tässä jakossa oli jotenkin suloinen Henry (sai lisäpisteitä multa kun alussa käsi näytti tärisevän jännityksestä mutta rentoutui loppua kohden), Juffi (oli oudon karismaattinen) ja Etni (ihanan varmaa ja iloista meininkiä). Anna Puun joukkueesta mielestäni oikea eli Maritza meni jatkoon vaikka tässä jaksossa Maritza ei mielestäni ollut niin hyvä kuin viime viikolla.

Mutta minua vähän tässä formaatissa häiritsee, että tuomarit ovat niiiiin superkannustavia ja ylitsevuotavan liikuttuneita. Esim. sain ainamoisen pas*ahalvauksen seuratessani sitä Anna POO:n teennäistä naamanvääntelyä ja krokotiilin kyyneleitä Maritzan esityksen jälkeen. Olisi kiva, jos tuomaristossa olisi joku ulkopuolinen ja puolueeton totuuden torvi, joka antaisi asiantuntevaa ja ammatillista palautetta laulajille. Ei siis takavuosien Idolsista tuttua haukkumista, vaan aiheellista palautetta. Nyt tuomarit liikkuvat jossain ihme sfääreissä tekoitkuineen ja liikutuksineen, en tykkää siitä. 

No Anna nyt on niin feikki ettei ole vastaavaa edes nähty...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1843/2190 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marizalle ei yhtään sopinut tuo tämänpäiväinen renkutus.

Vierailija
1844/2190 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juffin oikea nimi on Juha Vuorsola, ja on ollut mukana Idols-kisassa vuonna 2007

Vierailija
1845/2190 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyllä Aada oli ihan maaginen, täysin erilainen kuin kukaan muu. Veikaan, että hänestä kuullaan vielä. Ainesta kansainväliseksi tähdeksi. Paitsi että osaa laulaa, on todellakin taiteilija, kukaan ei yltänyt lähellekään. Suurimmalla osalla erittäin epävireistä laulamista. Mutta suomalaisethan yleensä tykkää, kun vedetään kovaa, muulla ei paljon ole väliä. Mitä suoraviivaisempaa, sitä suositumpaa. 

Maritza myös todella hyvä. Juffi saisi vielä kovasti paljon harjoitella, matalalta laulaminen ei onnistu oikeastaan ollenkaan. Henry sopisi loistavasti tangokuninkaaksi, taatusti menestyisi. Etni on tosi hyvä, kunhan päästäisi käsijarrusta irti. Häntä voisi kuunnella helposti levyllisen. Mutta jos jonkun konserttiin pääsisi, niin ehdottomasti valitsisin ihanan Aadan.

Vierailija
1846/2190 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaankohan me katsottu samaa ohjelmaa kuin suurin osa täällä kirjoittavat? Aloin viime viikolla seuraamaan elämäni ekaa kertaa Voice of Finlandia ja mun mielestä tämän jakson esitykset oli varsin hyviä, etenkin jatkoon päässeiden osalta. En ole siinä mielessä musikaalinen, eli en esim. tunnista pieniä epävireisyyksiä mutta tiedän kyllä mistä tykkään ja mistä en. Suosikkejani tässä jakossa oli jotenkin suloinen Henry (sai lisäpisteitä multa kun alussa käsi näytti tärisevän jännityksestä mutta rentoutui loppua kohden), Juffi (oli oudon karismaattinen) ja Etni (ihanan varmaa ja iloista meininkiä). Anna Puun joukkueesta mielestäni oikea eli Maritza meni jatkoon vaikka tässä jaksossa Maritza ei mielestäni ollut niin hyvä kuin viime viikolla.

Mutta minua vähän tässä formaatissa häiritsee, että tuomarit ovat niiiiin superkannustavia ja ylitsevuotavan liikuttuneita. Esim. sain ainamoisen pas*ahalvauksen seuratessani sitä Anna POO:n teennäistä naamanvääntelyä ja krokotiilin kyyneleitä Maritzan esityksen jälkeen. Olisi kiva, jos tuomaristossa olisi joku ulkopuolinen ja puolueeton totuuden torvi, joka antaisi asiantuntevaa ja ammatillista palautetta laulajille. Ei siis takavuosien Idolsista tuttua haukkumista, vaan aiheellista palautetta. Nyt tuomarit liikkuvat jossain ihme sfääreissä tekoitkuineen ja liikutuksineen, en tykkää siitä. 

No Anna nyt on niin feikki ettei ole vastaavaa edes nähty...

Eikä sillä ole kaikenlisäksi mitään tyylitajua.

Vierailija
1847/2190 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että visuaalisesti Aadalla oli hienoin esitys. Ja hän on taiteellinen/persoonallinen jossain määrin. Mutta itse lauluääni, tekeekö se oikeasti teihin vaikutuksen?

Vierailija
1848/2190 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että visuaalisesti Aadalla oli hienoin esitys. Ja hän on taiteellinen/persoonallinen jossain määrin. Mutta itse lauluääni, tekeekö se oikeasti teihin vaikutuksen?

Ei tee. Ihmettelin, kun Juha Tapio valitsi jatkoon.

Adan ulkonäöstä tykkään. On kuin Amy Adams. Ehkä se vaikuttaa miehiin?

Vierailija
1849/2190 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, minusta toiseksi paras koko kisan historiassa. Paras oli sillä Kokkolan tytöllä, joka voittikin. Aada todella osaa laulaa, käyttää sitä ääntään. Ja ääniala on todella laaja, mikä minusta on tärkeää oikealle laulajille. Suurin osa menestyneistä laulajistakin on hyvin kapealla äänialalla varustettuja. Ja itseasiassa laulajassa pitää olla juuri sitä "maagisuutta", edes loistava ääni ja tekniikka ei riitä, ellei ole tunnetta, syvyyttä, jotain mitä antaa itsestään. Aadassa on kaikki kohdallaan ja ihan luonnostaan, ei minkäänlaista pinnistelyä esiintymisessä eikä laulamisessa. 

Vierailija
1850/2190 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viskari oli todella tylsä.

Vierailija
1851/2190 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä ainakin olen nainen, enkä ajattele laulajia ulkonäön mukaan, vaan puhtaasti taitojen. Toki Aada on myös kaunis ja suloinen. 

Vierailija
1852/2190 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä ainakin olen nainen, enkä ajattele laulajia ulkonäön mukaan, vaan puhtaasti taitojen. Toki Aada on myös kaunis ja suloinen. 

Taito se on karismakin.

Vierailija
1853/2190 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin eilisen jakson näin aamulla. Emilia ja Matilda olivat isoja pettymyksiä. Ja petyin erityisesti Maritzan biisivalintaan, Apulannan biisi ja Maritzan tulkinta ei koskettanut minua yhtään. Maritzalle olisi sopinut joku muu biisi paremmin, jossa hän olisi todella päässyt oikeuksiinsa. Juffi oli tekotaiteellinen ja epäaito. Suosikkini Henry ja Etni ovat onneksi finaalissa. Molemmissa on jotain hyvin poikkeuksellista ja aitoa ja erilaista. Ja eilen erityisesti ärsytti Anna Puu taas kerran, hänen teennäisyytensä ja se tekopalmikko.

Vierailija
1854/2190 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tästä kaudesta on paljon helpompaa tykätä, jos ei ole nähnyt aiempia kausia. Niihin verrattuna nyt on ollut tosi laimeaa menoa, ja tuo tuomaroinnin epäaitous liittyy juuri siihen. Aiemmilla kausilla ei ole tarvinnut itkeä krokotiilin kyyneleitä, koska jotkut esitykset ovat olleet aidosti pysäyttävän liikuttavia. Itsekin olen kotikatsomossa monta kertaa itkenyt liikutuksesta. Tässä esim. Joli Malki versioimassa Adelea:

Kannattaa kuunnella kovalla volyymilla, niin erottaa kaiken upeuden tuossa äänessä ja tavassa käyttää sitä.

Vierailija
1855/2190 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juffin ja Emilian olis pitänyt ehdottomasti molempien olla finaalissa, eiliset esitykset kummallakin erinomaiset, oli nähty vaivaa.

Annan tiimistä kumpikaan ei olis ansainnut finaalipaikkaa, mikä juttu se Maritzan "teen omanlaiseni version", ja sit esitys oli ihan semi-ok karaokeveto.

Henry on väärässä kisassa mutta valitettavasti saattaa viedä voiton tässä.

Vierailija
1856/2190 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aada on koko kauden paras! Harmi, että pudotettiin. Häestä kuullaan kyllä vielä. ❤

Vierailija
1857/2190 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo Juffi Seponpoika oikea nimi?

Ainakaan väestörekisterin mukaan ei ole kenellekään Juffi- nimeä annettu. Ei myöskään kellään ole tuollaista sukunimeä kuin Seponpoika

Mikähän on herran oikea nimi.

Eipä muuten Aadankaan nimi ole mikään Ada Adaya ;) ihan supisuomalainen nimi on hänellä.

Vierailija
1858/2190 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan väestörekisterin mukaan ei ole kenellekään Juffi- nimeä annettu. Ei myöskään kellään ole tuollaista sukunimeä kuin Seponpoika

Eipä muuten Aadankaan nimi ole mikään Ada Adaya ;) ihan supisuomalainen nimi on hänellä.

Kuka siis on Aada Adaya? Ja mistä nimi tulee?

Vierailija
1859/2190 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tahdo oikeaa nimeään julkisuuteen, joten kunnioitetaan tätä. Tää täysin keksitty taiteilijanimi kyllä sopii persoonalleen paljon paremmin, joten hyvä niin.

Vierailija
1860/2190 |
19.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tahdo oikeaa nimeään julkisuuteen, joten kunnioitetaan tätä. Tää täysin keksitty taiteilijanimi kyllä sopii persoonalleen paljon paremmin, joten hyvä niin.

Terveisin irwin goodman tai sanni tai anna puu tai... redrama tai...

Onhan noita. Ennen varsinkin hollywoodissa kaikki keksi itselleen taiteilijanimiä kun luulivat ettei monimutkaisilla nimillä menesty. Sitten tuli joku sawr swartse.. swartchehene.... äh iso arska ja todisti ettei nimen oikeinkirjoituksella ole niin hirveästi väliä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä