Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä välissä jauheliha on muuttunut kumiksi?

Vierailija
19.01.2020 |

Ostin pitkästä aikaa laadukasta naudan jauhelihaa kun rauta-arvoni ovat niin alhaalla, että ajattelin lisätä hieman lihaa taas ruokavaliooni. Taidankin jättää sikseen.... En muistanut, että jauheliha olisi aiemmin ollut näin "kumista". Mitä on tapahtunut? Edellisen kerran olen ostanut varmaan muutama vuosi sitten.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole muka huomannut samaa? Olisi kiva tietää mistä tuo johtuu.

Vierailija
2/14 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ulkolaista, ostin Lidlistä kerran jotakin ulkolaista jauhelihaa ja se jäi syömättä, oli kuin kumia.

Kotimaisen kanssa ei koskaan ole ollut yllätyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistitko ottaa lihan huoneenlämpöön n. 30min ennen valmistusta ja paistaa sopivan kuumalla pannulla?

Vierailija
4/14 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun vastasitte. :)

Joo, ihan entiseen tapaan laitoin, eli otin huoneenlämpöön ajoissa ja lämmitin pannun. Ostin vielä tosiaan mahdollisimman laadukasta kotimaista. Nyt älöttää kun ruokaa on armeijalle, enkä kykene syömään sitä. :D Tuoksu on hyvä, mutta todellakin jauhelihan rakenne kuminen.

Vierailija
5/14 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaprosenttia on vähennetty vuosi vuoden perään.

Vierailija
6/14 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut.

Vierailija
7/14 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan osaa

Vierailija
8/14 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mulla siis meni pieleen? Ei jauhelihan paistamisen taitoa kai niin vaan unohda?

Vierailija
9/14 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkialla on nykyään mikromuoveja, kyllähän ne paistaessa pehmenee.

Vierailija
10/14 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mulla siis meni pieleen? Ei jauhelihan paistamisen taitoa kai niin vaan unohda?

Olisit tehny jotain kunnon ruokaa siitä etkä vedelly paljaaltaan. Mut ehkä et osaa muutenkaan laittaa ruokaa ja siitä noi vajauksetkin kehittyneet.

Vierailija
11/14 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostit jotain halpaa, kokkasit sen väärin, jätit maustamatta... ehkä? En tiedä. Jauheliha on vähän hankalaa. Pitää välissä valuttaa rasvat pois ettei ole liian rasvaista.

Vierailija
12/14 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta moni ruoka on nykyään jotenkin muovisen oloista. Juustot esimerkiksi ja jotkut leivät. Margariini on ihan muovia, monet jugurtitkin. Kaikki valmisruuat nyt ainakin on, makukin on ihan outo. Eivät edes muistuta alkuperäistä ruokaa mitenkään.

Vierailija
13/14 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit tehny jotain kunnon ruokaa siitä etkä vedelly paljaaltaan. Mut ehkä et osaa muutenkaan laittaa ruokaa ja siitä noi vajauksetkin kehittyneet.

Höpsistä höpönassu, tottakai osaan laittaa ruokaa. Tottunut vaan jo pitkään syömään härkiksiä, soijaa yms. mutta aiemmin mainitusta syystä ajattelin nyt alkaa hieman lihalle taas. Naudan pihvi vaan on liikaa mielelleni ja kielelleni, joten valitsin jauhelihan ja tein pastaa jota aina ennen muinoin rakastin. Nyt koko elämys meni pilalle tuon kumimaisuuden takia.

Jotain helkkarin mikromuovia siellä sitten varmaan on jatkeena. Hyi. Pitää keksiä jotain muita ruokia joista saa rautaa.

Vierailija
14/14 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuaistin huononeminen on alkavan dementian oire.

Itse en maista enää mitään. Dementiaani en ole itse huomannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi