Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Marrasmuruset keskellä viikkoa****

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suppareista on nyt viime päivinä ollut kovasti puhetta ja jatkan vielä aiheesta. Nyt mulla on parina päivänä supistettut inhottavan tiheään ja paljon. Ja levossa nimen omaan, mulla ne supistukset ei siis liity millään tapaa rasitukseen. Vähän napakammilta tuntuvat, mutta edelleenkään ei voi sanoa, että kipeiltä. Pitää kysellä ensi viikon neuvolassa, että kuinka paljon niitä saa tulla. Tai no esikoiselta niitä myös tuli paljon, mutta kyllähän mut silloin saikulle pistettiin, vaikkei kohdunsuulla/kaulalla mitään tapahtunutkaan. Silloin mulla oli myös korkea verenpaine kyllä kaverina. Nyt en kyllä sitä saikkua niin kovin itse toivoisi, muutenkin meinaa olla aika saamaton olo, saati sitten jos luvan kanssa saisi maata ;) Niin ja siis kun mulla tosiaan ei auta, vaikka lepäisi ja ottaisi rennosti, supistaa silti (kuten nytkin parhaillaan tässä koneella ollessa...).

Mutta eipä taida olla nyt muuta mielessä.

Marrastoive rv 21+3

Vierailija
2/13 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neitoperhoko se oli kun eilisessä pinossa siitä valitteli. Joku siihen jo kommentoikin että johtuisko maksasta ja hepatoosista eli otettiinko sulla terkkarissa sitä testiä? mustaakseni verikoe. Tulee kyllä heti mieleen jos nimenomaan jalkaPOHJAT kutiaa, se kun ei ihan viestistäsi selvinnyt. mulla viime raskaudessa tuli hirveä kutina ja punanen näppy ihottuma vartalolle rintojen alta alkaen ja sillon varuiks otettiin testit mutta mulla oli kyllä kyse hirveestä stressistä joka liittyi töitten lopettamiseen ja loppuunsaattamiseen. mulla iho reagoi yleensäkin aina helposti stressiin, yleensä eri tavoin ja viimeks tämä. koitahan saada varmuus ton hepatoosin poissulkemiseksi/hoitamiseksi tai jos se ei sitä ole niin toivottavasti kuitenkin helpottaa pian!

Supistuksista on ollut puhetta. mulla ei ole niitä ollut nyt vielä yhtään, ekassa raskaudessa sen sijaan läpi raskauden, en pysty muistamaan milloin olisivat varsinaisesti alkaneet. kivuttomia olivat loppuunasti (lukkunottamatta viim. 1/2h ennen ponnistusta :) mutta viimisen kk supistukset saivat jo aikaan lyhenemistä ja avautumista kohdunsuulla. mutta nyt ei siis mitään vielä, yhtenä rankkana päivänä (työpäivä+shoppailua päälle) vatsaa kyllä vähän kivisteli paikotellen ikävästi illalla mutta supistukselta se ei tuntunut.

Eipä tänne erikoista, juhannusta ja pitkää vkonloppua odotellaan ja mökille saareen suunnataan. toivotaan hyviä kelejä & rentouttavaa aikaa ja HYVÄÄ RUOKAA kun juomastakaan ei saa nauttia :) paitsi että ajattelin kyllä huuliani hiukan liuottaa hyvässä punaviinissä :)

Aura 17+4

ps. tänään aamulla oli vaakaan jysähtänyt 5. raskauskg!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumisesta ei kertakaikkiaan meinannut tulla mitään. Onneksi sitten alkoi sataa ja ikkunoiden auki pitämisestä oli oikeasti jotain hyötyäkin. Nyt kyllä sää näyttää taas varsin aurinkoiselta ja lämpimältä.

Mullakin nuo supistukset on täysin riippumattomia (ainakin omasta mielestäni) tekemisistäni. Seuraava neuvola on kyllä vasta heinäkuun toisella viikolla, mutta taidanpa minäkin siellä asiasta mainita.

Sarafan rv 18+6

Vierailija
4/13 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkojen kutinasta tulee tosiaan ensiksi mieleen hepatogestoosi eli raskausaikainen maksan toimintahäiriö, kai sinulta otettiin verikoe josta tutkitaan maksa-arvot ja sappihapot? Ja olisi kyllä aika erikoista jos ruoka-allergia oireilisi pelkällä jalkapohjien kutinalla, yleensä on kyllä muita oireita. (ja yhtä erikoista että ruoka-allergia puhkeaisi yhtäkkiä aikuisena, eri asia toki jos olet jo entuudestaan hyvin allerginen)

t Mari (joka päässyt seuraamaan läheltä useaa allergikkoa)

Vierailija
5/13 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta päivää.

Eilinen energisyys on kertakaikkiaan tipotiessään. Nyt olo on kuin olisi 100 kiloa painoa harteilla ja tervassa uisi. Nukkuminen on aika katkonaista, ei niinkään kuumuuden vaan ehkä enemmänkin valon takia. Ilmeisesti aika-ajoin nukuin kuitenkin kuin uppotukki, koska en ollut yölllä noteerannut, että tytär oli käynyt potalla. Huolimatta tästä väsyttää niin vietävästi.

Supistuksia ei ole minulla ollut ollenkaan. Edellisessä raskaudessakin niiden alkaminen käveli käsi kädessä synnytyksen alkamisen kanssa. Lukuunottamatta supistuksia, jotka tuli uidessa mutta loppuivat kun himmasi vauhtia. Näinköhän tämäkin raskaus menee ilman suppareita (toivotaan) ja sitten kun ne alkaa niin synnytyskin alkaa.

Joku mainitsi juhannus-suunnitelmistaan. Me ollaan myös lähdössä mökille jussina ja vanhempani tulevat juhannuspäivänä piipahtamaan. Mietittiin eilen mitä herkkuja heille tarjotaan. Alkusalaatti, joka päätettiin kyhätä oli niin houkutteleva, että näin siitä, joka unta: Mansikoita, melonia, mozzarellaa, salaattia (Namskis). Taitaa myös olla paras keskittya syömiseen ja jättää juominen muille (lasillista viiniä lukuunottamatta).

Juhannus on muuten ihan jees, stressaa ja ärsyttää vaan kaupassa käynti, kun joka paikka on aivan tupaten täynnä ihmisiä. Mutta minkäs teet, ruuat on ostettava.

Mutta aurinkoista hellepäivää kaikille!

Viljonkka74

Vierailija
6/13 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai toiset on varmaan olleet jo useita tunteja hereillä.

Mä nukuin huonosti kans, kun oli niin lämmin. Tai eniten mua piti hereillä koira, jolla oli kuuma. Se ärsyttävä läähätys ja kiehnaus. Pistän sen kyllä ensi yöksi autotalliin viileään.

Mumma vei jo lapsia välillä liikennepuistoon, että muistaisin kuitenkin lepäilläkin. On vaan niin vaikeaa, kun ei oo mitään vaivoja ja tosiaan supistelujakin tulee tosi harvoin. Onneksi, ainakin minun tilanteessani. Mullahan oli jo kohdun ulkosuu sormelle auki. Lääkäri sanoi, ettei se haittaa, kun kanava on vielä täys ja kohdun sisäsuu erittäin napakka.

Lievä tulehdusriski kuitenkin on, enkä siis pääse edes uimaan näillä keleillä.

Vauva liikkui eilen tosi vilkkaasti ja pyysinkin lapset koittamaan, joko tuntuisi mahan päältä. Heti kun esikoinen laski kätensä mahale, vauva muksautti oikein kunnolla ja tuleva isoveli naama loistaen juoksi iskälle kertomaan, että pikkuveli moikkasi. Tyttö ei oikein osannut hahmottaa liikkeitä vielä, mutta sanoi hänkin tunteneensa. Kiva kun joitain kiinnostaa, kun meillä myös isukki vierastaa mahalle juttelemista, tutustuu sitten mieluummin vasta livenä vauvaan...

Huonekaluliikkeessä pitäisi lähteä käymään, tilataan tytölle synttärilahjaksi uusi sänky.

Mutta vielä NEITOPERHOlle kutinasta. Yksi vaihtoehto kutinaan on raskausihottuma. Eli veressä on jokin vasta-aine joka reagoi raskaushormooniin. Kutina on kiusallista ja valitettavastai kestää siihen saakka, kun hormooni poistuu verestä. Eli vielä jonkin aikaa synnytyksen jälkeen kutisee. Tiedustelepa tätä mahdollisuutta. Se on harvinaista, mullakin vanhempi kätilö tarkasti oikein kirjasta, että voisiko tämä olla kyseessä. Mulla erikoista oli vielä se, että sain sen esikoisen synnytyksen jälkeen vasta. Sain Kaksi yksikköä verta, kun hb laski niin matalalle.Tässä siirtoveressä oli se vasta-aine ja ihottuma puhkesi verensiirtoa seuraavana päivänä. Tarkkaa kestoa en muista, mutta mulla kutisi mahasta alaspäin.

Juhannussuunnitelmista vielä... Tai ei meillä oikeastaan ole. En muistanut kysyä lääkäriltä kuinka pitkiä matkoja voin istua autossa, joten parasta varmaan pysytellä kotona...

B20+4

Vierailija
7/13 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä monella jo suppareitakin,mulla ei ole vielä mutta vielähän noi kerkee myöhemminkin.

Enemmän mua huolettaa tuo ettei liikkeitä vielä tunnu.

Eilisessä ultrassa kuitenkin vauva oli vilkas ja sydän löi kovasti...

Eikä mulla todellakaan ole edes ensraskaus vaan neljättä odotellaan.

Olen ehkä jonkun muljahduksen tuntenut illasta mutta potkuja en yhtään ainoata vielä.

Nyt tänään soitin sitten neuvolaan kun nuo viikot muuttuivat rv 12 rv 18 niin kiireellä sitten sokerirasitusta tekeen ja ottaan juuri noita hepatoosiin liittyviä verikokeita.

Oli se neuvolan tätikin ihmeissään kun sanoin että rv12 ultra näyttikinviikkoja 17+6 eilen joten nyt tasan rv 18.

Oudosti tuntuu siltä että olis kiire hommata vauvalle kaikkee kun syntyykin jo tänä vuonna eikä tammikuussa...

Tiedän kyllä että aikaa on mutta silti olen malttamaton.

Miten teillä painot ovat nousseet nyt ja miten edellisiltä?

Mulla on ennen aina noussut paino hirveästi jo alusta asti ja nyt vain alle 3kg tullut alku ajasta,sekin tuntui niin oudolle kun viikkoja paljon.

Ekasta lapsesta mulle tulikin n.35kg painoa toisesta 10kg ja kolmannesta 12kg.

mutta eipä kai mulle/meille kummempia nyt kuulu,väsynyt vaan olen onneksi määräsivät ladyvita pluss vitamiineja...

nyt seuraavalle vuoro!

Vierailija
8/13 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukuin yöni erittäin makoisasti mutta silti väsyttää tai ei väsytä mutta hmm, ramasee? No, kuitenkin. Flunssa tuntuisi alkavan tai sitten kärsin tietämättäni heinänuhasta. Olen nyt viimeisen viikon nukkunut ikkunat auki kun ei muuten saa unta.

Eilen unohtui kertoa että mulla on istukka takaseinämässä, siksi tunsin/tunnen liikkeet hyvin ja aikasemmin mitä esikoisen kohdalla.

Kehuttiin jopa että kun olen niin hoikka niin varmasti tunnenkin liikkeet hyvin. Hoikka? Hehe, mulla on olo kuin norsulla...

Sisko tulee kohta käymään ja ruokaakin pitäisi alkaa tekemään, joten tässä tämä tällä kertaa.

Kaikille oikein hyvää alkavaa juhannusta!

Swehina rv 19+3

Vierailija
9/13 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina oli rakenne ultra.

Kaikki muuten hyvin, mutta vauva ei vastannut viikkoja,

vaan lasketusta ajasta -12 päivää!

Pääasia että kaikki elimet näytti olevan kunnossa ja vilkkaasti vauveli liikkui, mutta miten voi olla mahdollista että vauva ois pienempi.. en ymmärrä. viimeiset menkat kun alkoi 28.1 ja +testin tein 28.2! voiko olla että olisi näkynyt raskaus testissä silloin, jos .. en tiiä.

Toivon ettei kyse ole kuitenkaan mistään sellaisesta ettei vauva sais ravintoa tarpeeksi ja ois siksi pieni..

2vk päästä kontrolliaika ja vauva mitataan uudestaan. Sitten päätetään muuttuuko laskettuaika 15.11 (kun nyt se on 3.11)

Muuten täällä tuskaillaan helteissä ja paino on alkanut nousta tasaista tahtia. nyt n.3kg Juhannusta vietetään kotona grillailen ja mato-ongella aiotaan käydä kymijoen rannalla.

Ens kuun lopulla mennään naimisiin vanhempieni puutarhassa ja sitä täällä nyt suunnitellaan ja järjestellään. Meille tulee pienet (n.30hlö) juhlat ja leivon/teen kaiken yhdessä miehen kanssa. Mansikka kakkua ainakin tulee. Saa nähdä vain mitä löydän päälleni sitten. En halua perinteistä hääpukua, vaan ainoastaan jonkun vaalean,kauniin mekon, joka istuisi hyvin.

t.Vaavaa rv 20+5 (tai tasan 19)

Vierailija
10/13 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli hyvin, hb laskenut hieman ja nyt 117. En silti syö rautaa, ainakaan vielä. Paino pysynyt samana, hyvä näin. Vauva sai oikein jumppakohtauksen kun kuunneltiin sydänääniä, siskoilla oli hauskaa kun pikkuinen melskasi!

Kuumeisesti odottelen kromosomituloksia, postilaatikolla käynti jännittää..

Monen tunnin neuvola,puisto ja rantareissu takana joten nyt on ihanaaaa olla vain kotona.

Hyvää juhannusta kaikille !!

t.Jas 19+5

Vierailija
11/13 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomatuliaisina tuli ainakin kiloja! Ennen reissua paino oli raskauden aikana noussut vain pari kiloa, ja nyt oli viikossa hujahtanut 3-4 kiloa lisää! Luulen että kehoon on kertynyt aikalailla nestettä. Jalat ainakin on kovin turvonneen näköiset. Maha kyllä kasvoi reissun aikana ja pullottaa kovasti. Mutta se ei ole sellainen " löllö" , kuten mulla normaalisti reissaamisen ja syömisen jälkeen on, vaan aikalailla kova vauvamasu.

On tää silti niin vaikeeta tuo painonnousu, kun oon aina tarkkaillut painoa ja kehoa. Nytkin vaan mietin, että oonko vaan lihonut vai onko raskaudesta johtuvaa painonnousua....

Supistuksiakin on ollut reilun viikon ajan, ei kivuliaita. Vauvan liikkeet tuntuvat välillä ulospäin, ja rannalla maatessani jopa näin muljahduksen! Hassua.

Täällä on kirjoiteltu jotain ihottumastakin. Mulle on tullut kaulaan, tuohon henkitorven molemmille puolelle punaista kuivaa ihottumaa enkä yhtään tiedä mistä johtuu.

Onneksi maanantaina on neuvola niin pääsee selvittämään asioita.

timaja 18+6

Vierailija
12/13 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota hepatoosia kyllä epäiltiin ja kaikki verikokeet on otettu mutta kaikki, myös maksa-arvot on ok. Itseänikin kyllä epäilyttää,että olisi mukamas ruoka-aineesta johtuvaa. Minulla siis kutiaa reidet ja sääret ja käsivarret, eikä tämänkään päivän aikana ole helpottanut.Yölläkin kävin muutaman kerran jalat suihkuttamassa kylmällä vedellä, jotta saan edes vähän aikaa nukutuksi.Tosi ikävää..

Joku puhui, että stressi voisi aiheuttaa iho-oireita ja raskaushormooni voisi kutinaa aiheuttaa, minun korvaani se kuulosti jotenkin järkevältä..jännä ettei tuo lääkäri mitään sen kummemmin ottanut kantaa asiaan.No, katsellaan mitä tulee.. Muuten olisi olotila ihan ok. Ei vieläkään kunnon potkuja!

neitoperho rv 20+3

Vierailija
13/13 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Laitoin saunan juuri päälle, vaikka täällä sisällä tuntuu olevan sauna ihan omasta takaa.

Tämä on nyt kolmas yrityskerta tänään, kun kirjoitan tänne. Viestit katoavat jostakin syystä aina kun lähetän ne eteenpäin.

Suppareista: Tuntuu sellainen kiristys tuolla alavatsalla aina kun kävelen tai nousen rappuja. Lienee varmaankin suppareita. Ovat kivuttomia, mutta hengitys salpaantuu joka kerta.

Repäisykipuja tässä raskaudessa muuten tuntuu riittävän! Kävellessä, kylkeä kääntäessä ja noustessa kyykkyasennosta seisomaan tuntuu aivan kamalan pistävä, repivä kipu alavatsalla, joka itsekseen hiipuu pois. Tuntuu kuin vatsassa olisi pieniä kiviä. Tuntuuko teillä muilla repäisykipuja vielä paljon?

Liikkeistä: Viikkoja takana kohta jo 19, eikä tunnu juuri minkäänlaisia tömähdyksiä...kieltämättä olen hieman huolissani. Minulla on kyllä etinen istukka ja läskiä päällä yllin kyllin, joten siitä se varmaan johtuu. Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.

Mökille olemme Juhannuksena menossa. Onkohan ihan viisasta mennä saunasta päin kylmään järviveteen? Ajattelin vain noita äkillisiä lämpötilan vaihteluja, että mahtavatko olla kovin terveellisiä?

Kaikkea sitä tuleekin murehdittua.

Hyvää Juhannusta kaikille!

Kanelisokeri 18+4