Kotirouvan tulot
Kävin tänään kirjanpitäjällä. Verotettavat tuloni olivat viime vuonna 26 000 euroa. Paljonko teillä muilla kotirouvalla on tuloja?
Kommentit (36)
Viime vuonna 120 000 e oli tulopuolella vähennysten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs sinun tulosi ovat peräisin. Minä olen harrasteyrittäjä nykyisin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Pääsääntöisesti tuloni ovat osinkoa, ehkäpä pikkasen enemmän tosin, laita vaikka nolla perään
No ihan varmasti ja minä olen Kiinan keisari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän sinä et ole kotirouva vaan yrittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän sinä et ole kotirouva vaan yrittäjä.
Sellaista nimikettä verottaja ei ehkä tunne kuin kotirouva? Eli omalla ammattinimikkeelläni olen siellä edelleen, mutta käytännössä mies elättää eli olen kotirouva.
Tiedän, että täällä on muitakin kotirouvia, joten olisin kiinnostunut kuulemaan paljonko heidän tulonsa ovat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei tuloja.
Onko teillä miehenne kanssa yhteiset rahat? Meillä on, on aina ollut. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tulot pyöreä nolla.
Miehelläsi varmaan sitten vähän enemmän nollia ja muita numeroita ja rahat yhteisiä? Anteeksi uteliaisuuteni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulot pyöreä nolla.
Miehelläsi varmaan sitten vähän enemmän nollia ja muita numeroita ja rahat yhteisiä? Anteeksi uteliaisuuteni. Ap
Miehelläni on ihan ok tulot ja hän hoitaa asumis-, ruoka-, auto- ym kulut eli varsin pitkälle elättää minua. Minä kustannan henk.koht. menoni ja maksan myös osan matkoistamme perintörahojen turvin. Haluaisin olla töissä enkä "kotirouvana", mutta se ei valitettavasti ole mahdollista. Yritän olla kotona mahdollisimman ahkera että edes joltain osalta ansaitsisin elatukseni. Ei ideaali tilanne.
Kotirouvana oloon kuuluu yleensä, että mies elättää. Mihin käytät tulosi ap?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaisuuden tuottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulot pyöreä nolla.
Miehelläni on ihan ok tulot ja hän hoitaa asumis-, ruoka-, auto- ym kulut eli varsin pitkälle elättää minua. Minä kustannan henk.koht. menoni ja maksan myös osan matkoistamme perintörahojen turvin. Haluaisin olla töissä enkä "kotirouvana", mutta se ei valitettavasti ole mahdollista. Yritän olla kotona mahdollisimman ahkera että edes joltain osalta ansaitsisin elatukseni. Ei ideaali tilanne.
Kuulostaa siltä, että kannat syyllisyyttä tilanteesta? Antaako miehesi sellaiseen aihetta? Se ei mielestäni ole ideaali tilanne, jos niin on. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kotirouvana oloon kuuluu yleensä, että mies elättää. Mihin käytät tulosi ap?
Normaaleihin menoihin eli meillä on yhteiset rahat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaisuuden tuottoa.
Okei, minun omaisuuteni on lähinnä menoeriä paitsi on mulla jonkin verran metsää. Viime vuonna ei tullut sieltä kuin menoja eli vähennytksiä. Ap
Palkkatuloja kotirouvana ei ole. Se menisi jo työnteon puolelle. Työttömyyskorvauksiakaan ei voi nostaa, kun sitten olisi työtön työnhakija eikä kotirouva. Ei voi myöskään olla omaishoitaja tai pienen lapsen kanssa kotihoidon tuella. Niissä tapauksissa ei käytetä nimitystä kotirouva. Eikä eläkkeellä tai sairaspäivärahoilla. Kotirouvana nimenomaan eletään miehen rahoilla, eikä omilla säästöillä, perinnön turvin tai lottovoiton ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulot pyöreä nolla.
Kuulostaa siltä, että kannat syyllisyyttä tilanteesta? Antaako miehesi sellaiseen aihetta? Se ei mielestäni ole ideaali tilanne, jos niin on. Ap
En tunne syyllisyyttä vaan ketuttaa sillä haluaisin töihin. Mieheni on enemmän kuin ok, itse on tarjoutunut minua elättämään eli ei moitteen sanaa hänestä. Luultavasti, jos suunnitelmat menevät niin kuin toivotaan, muutama vuosi ja voin tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Palkkatuloja kotirouvana ei ole. Se menisi jo työnteon puolelle. Työttömyyskorvauksiakaan ei voi nostaa, kun sitten olisi työtön työnhakija eikä kotirouva. Ei voi myöskään olla omaishoitaja tai pienen lapsen kanssa kotihoidon tuella. Niissä tapauksissa ei käytetä nimitystä kotirouva. Eikä eläkkeellä tai sairaspäivärahoilla. Kotirouvana nimenomaan eletään miehen rahoilla, eikä omilla säästöillä, perinnön turvin tai lottovoiton ansiosta.
Asuin nuorena alueella, jossa oli aika paljon kotirouvia. He olivat samanlaisia kuin minä nyt (ja kotiäitinä ollessani) eli heillä oli pienimuotoista yritystoimintaa, joka ei kuitenkaan elättänyt heitä. Yksi esimerkiksi antoi pianotunteja kotonaan ja piti Tupperware-kutsuja, joilla ansaitsi aika hyvinkin välillä. Heidän mallinsa mukaisesti ajattelen itseäni kotirouvana, joka määritelmän mukaan "ei käy töissä, vaan hoitaa perheen taloutta". Katsoin wikisanakirjasta määritelmän. Itse olen ollut siinä luulossa, että monikin kotirouva on juuri tuollainen, että tekee satunnaisesti jotain duunia, johon ei tarvitse enempää sitoutua. Ap
Oikeistolaiset kotirouvat: Menkää töihin!
Pääsääntöisesti tuloni ovat osinkoa, ehkäpä pikkasen enemmän tosin, laita vaikka nolla perään