Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joille Helsinki on tarjonnut uuden, onnellisen elämän?

Vierailija
19.01.2020 |

Itse muutin Helsinkiin 3-kymppisenä ja jätin taakseni ahdasmielisen tuppukylän, epäonnistuneen parisuhteen, huonot sosiaaliset piirit ja surkean työpaikan. Pelkäsin muutosta pitkään ja olin jo alistumassa kohtalooni, kunnes viime hetkillä sain tehtyä muutoksen. Ja se oli elämäni paras ratkaisu. Sain uuden, hyvän työn, paljon uusia, ihania ystäviä, hienon puolison ja ihanan asunnon. Ja nyt, kun menossa on jo 12:sta vuosi täällä, en harmittele muuta kuin että miksi en uskaltanut muuttaa jo aiemmin.

Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä voi asua ihanalla alueella kun vuokraa. Ei asunnon ole pakko olla oma. Itse laitan viihtyvyyden omaisuuden keräämisen edelle

Juu ei ole pakko, mutta jos haluaa siitä asunnosta oman näköisen, niin kyllä sen sitten pitää oma olla. Haluan, että mulla on sellaiset keittiönkaapit, tapetit, katto- ja lattiapinnat joista tykkään. Haluan tietynlaisen huonejärjestyksen, haluan kylpyammeen ja saunan. Haluan, että voin vaikka siirtää jotain väliseinää, jos niin tykkään. Haluan takan ja reilusti neliöitä. Enkä halua ajatella, että ehkä yhtäkkiä joudunkin perheen kanssa lähtemään pois ja etsimään uuden kodin, jos omistaja sattuukin päättämään, että myy kotini. Tai haluaa itse siihen muuttaa. Ja tämä voi toistua vaikka useammankin kerran. Ei, kyllä mulle kodin pitää olla koti, joka on meidän perheen näköinen ja oloinen ja ennenkaikkea pitkäaikainen, ehkä vuosikymmenten ajan meidän koti.

En välitä sinällään kerätä omaisuutta, mutta kyllä tykkään, että koti saa olla ikioma. Kunhan saa sen joskus maksettua. 

Vierailija
42/47 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Repesin, kun jotkut tuppukylistä sössöttävät kuvittelevat olevansa elämää suuremmassa cityssä, kun ovat oikein Hesaan päässeet.😂😂

Varmaan pitävät Hesaa metropolina.😂😂

😂😂

Tässä viestissä oikein kiteytyy se maailma, jota karkuun lähdin Helsinkiin. Ja hyvä että lähdin.

No ehkä jossain wannabe-hesalaisen pienessä mielessä saattaa kiteytyäkin, mutta jos on nähnyt maailmalta oikeita suurkaupunkeja, niin pistäähän se naurattamaan, kun stadin kirkonkylälle päässyt yrittää nostattaa itsetuntoaan puhumalla jostain tuppukylistä. 😂😂

Voi olla, mutta mistähän sinä sen tietäisit? Et kuulosta kosmopoliitilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena joo. Muutin Helsinkiin kun olin 19. Ja nautin elämästä siellä.

Myöhemmin halusin palata tuoppukylään. Kun olin 30, muutin takaisin tuppukylääni saatuani sieltä työpaikan.

Jonkin verran täällä on kolmekympisiä, joilla sama angsti päällä kuin mulla nuorena. Toivon että he saavat rohkeutta repäistä itsensä pois paikasta jossa eivät viihdy. Itse en viihdy heidän seurassaan, kun olen tottunut elämään siellä missä tahdon ja ei se ole minusta kuin lähteä vain (sen sijaan että vuosia angstaa).

Vierailija
44/47 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Repesin, kun jotkut tuppukylistä sössöttävät kuvittelevat olevansa elämää suuremmassa cityssä, kun ovat oikein Hesaan päässeet.😂😂

Varmaan pitävät Hesaa metropolina.😂😂

😂😂

Kyllä se vaan aika isolta cityltä tuntui, kun oli kasvanut hyvin pienellä paikkakunnalla. Huomioi näissä keskusteluissa, että puhutaan aina Suomen mittakaavassa.

Niin minäkin kasvoin, mutta lapsesta saakka perheen kanssa matkusteltiin+ vietin lomia tädin luona Tukholmassa. Joten ei Helsinki tuntunut isolta ( kivalta kyllä).

Vierailija
45/47 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä järkyttävä junttila. Muuttohaaveet mielessä itselläkin päivittäin. Vielä jonain päivänä repäsen ja muutan Helsinkiin :)

Vierailija
46/47 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä järkyttävä junttila. Muuttohaaveet mielessä itselläkin päivittäin. Vielä jonain päivänä repäsen ja muutan Helsinkiin :)

Tyhjät tynnyrit kolisee eniten. Repäisyäsi odotellessa.

Vierailija
47/47 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni haluaisi muuttaa Helsinkiin, mutta pelkää liikaa. Tunnen näitä montakin. Jokaisen oma asia toki, mutta vähän säälin jos ei sen vertaa löydy itsestä uskallusta, että kokeilee. Aina pääsee takaisin, jos siltä tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän