Muita, joille Helsinki on tarjonnut uuden, onnellisen elämän?
Itse muutin Helsinkiin 3-kymppisenä ja jätin taakseni ahdasmielisen tuppukylän, epäonnistuneen parisuhteen, huonot sosiaaliset piirit ja surkean työpaikan. Pelkäsin muutosta pitkään ja olin jo alistumassa kohtalooni, kunnes viime hetkillä sain tehtyä muutoksen. Ja se oli elämäni paras ratkaisu. Sain uuden, hyvän työn, paljon uusia, ihania ystäviä, hienon puolison ja ihanan asunnon. Ja nyt, kun menossa on jo 12:sta vuosi täällä, en harmittele muuta kuin että miksi en uskaltanut muuttaa jo aiemmin.
Muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu! Olen äärimmäisen visuaalinen ja aktiivinen ihminen, olisi ihan hirveää palata 70-luvun ddr maisemiin johonkin missä ei ihmiset liiku enää kotoaan kuuden jälkeen. Tämä kaupunki sopii minulle, ymmärrän ettei sovi kaikille. En myöskään pidä koko Helsinkiä niin hienona, esim. ruskeassa Helsingissä en käy kuin pakon edessä.
???
Missä tämä on?
Missäs luulisit? Ei, se ei ole Ruskeasuo.
Niin missä? 50-luvun ruskeat lähiötkö Hertsika, Munkkivuori jne?
T. Paljasjalkainen kujalla
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuo ruskea helsinki on?
T. Syntyperäinen helsinkiläinen
Joo, siis ikinä en ole kuullut termiä minäkään. Onko tämä joku pönttövuoren läpäisseiden juttu?
T. se paljasjalkainen, 4. polvessa
Kyllä minä siellä viihdyin, mutta kun ei ollut varaa sellaiseen kotiin, jonka halusin. Olisi pitänyt asua jossain pienessä kopperossa, jos olisi oman halunnut. Ja kun oli perhe toiveissa, niin oli vähän pakko lähteä pois. Nyt olen kyllä ihan tyytyväinen täällä pöndellä, arvostan kuitenkin omaa, tilavaa taloa isolla tontilla enemmän kuin Helsingin tarjoamia palveluita ja viihdykkeitä. Helsingissä pitäisi asua keskellä kaupunkia, ennenkuin viihtyisin oikein erinomaisesti. Mutta siis, voisin asua siellä edelleen, jos olisin rikas. Näistä kahdesta mulle mahdollisesta vaihtoehdosta valitsin kuitenkin mulle paremman.
Lähdin Hyvinkäältä Helsinkiin 26 vuotta sitten, enkä ole katunut päivääkään. Tai no niitä päiviä, kun on Hyvinkäällä käynyt.
Jo loppu kyräily. Nyt voi hengittää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä siellä viihdyin, mutta kun ei ollut varaa sellaiseen kotiin, jonka halusin. Olisi pitänyt asua jossain pienessä kopperossa, jos olisi oman halunnut. Ja kun oli perhe toiveissa, niin oli vähän pakko lähteä pois. Nyt olen kyllä ihan tyytyväinen täällä pöndellä, arvostan kuitenkin omaa, tilavaa taloa isolla tontilla enemmän kuin Helsingin tarjoamia palveluita ja viihdykkeitä. Helsingissä pitäisi asua keskellä kaupunkia, ennenkuin viihtyisin oikein erinomaisesti. Mutta siis, voisin asua siellä edelleen, jos olisin rikas. Näistä kahdesta mulle mahdollisesta vaihtoehdosta valitsin kuitenkin mulle paremman.
Tämä varmaan monella onkin. Näillä neliöhinnoilla harvalla on varaa ostaa perheasuntoa kantakaupungista ja vuokrahinnatkin ovat aika korkealla. Onneksi Helsingissä syntyneillä ja eläneillä on ihan ok-mahdollisuudet päästä kiinni kaupungin asuntoon ja niitä vaihtamalla pääsee yleensä ihan kivaan perheasuntoon kiinni.
Meillä on oma, mutta esim sisko asuu melkein samanlaisessa vuokralla samassa kaupunginosassa.
Vajaa kymmenen vuotta asunut täällä ja mukavaa. Kulttuuria ja palveluja saatavilla mukavasti, mutta pikkukaupungin tunnelma.
Ei Pohjois-Karjalassakaan ollut valittamista, mutta viihdyn Helsingissä paremmin. Käyn kuitenkin välillä kotimaakunnassa.
Olen niin kade teille. Mun elämä ei ole koskaan edes alkanut kun en ole saanut ihteäni tuppukaupungista revittyä pois, 30kin on jo kaukana takana. Tällaseks pelkuriks mut kasvatettiin. Ainoat hetket kun on oikeesti elossa on kun pääsee pois kotikylältä, saati sitten muihin maihin. Tätä kaavaa aionkin toteuttaa hyvin ahkerasti tänä vuonna. Tiedän että isommat kaupungit sopii mulle 100% paremmin mutta pelottaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin kade teille. Mun elämä ei ole koskaan edes alkanut kun en ole saanut ihteäni tuppukaupungista revittyä pois, 30kin on jo kaukana takana. Tällaseks pelkuriks mut kasvatettiin. Ainoat hetket kun on oikeesti elossa on kun pääsee pois kotikylältä, saati sitten muihin maihin. Tätä kaavaa aionkin toteuttaa hyvin ahkerasti tänä vuonna. Tiedän että isommat kaupungit sopii mulle 100% paremmin mutta pelottaa liikaa.
Mikä siinä pelottaa? Se että olet kaukana perheestäsi vai se että et sopeutuisikaan?
Vihaan Helsinkiä, savuinen, harmaa kaupunki, harva täällä hymyilee.
Vierailija kirjoitti:
Repesin, kun jotkut tuppukylistä sössöttävät kuvittelevat olevansa elämää suuremmassa cityssä, kun ovat oikein Hesaan päässeet.😂😂
Varmaan pitävät Hesaa metropolina.😂😂
😂😂
Tässä viestissä oikein kiteytyy se maailma, jota karkuun lähdin Helsinkiin. Ja hyvä että lähdin.
Helsingissä voi asua ihanalla alueella kun vuokraa. Ei asunnon ole pakko olla oma. Itse laitan viihtyvyyden omaisuuden keräämisen edelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä pelottaa? Se että olet kaukana perheestäsi vai se että et sopeutuisikaan?
Iso muutos,lähinnä myös käytännön asiat kuten koko omaisuuden raijaaminen jonnekin kauas sekä tietenkin kalliit vuokrat,vaikka en mihinkään ydinkeskustaan tähtäisikään. Epäonnistumisen pelko on kyllä muutenkin määritellyt koko "elämäni" tähän saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso muutos,lähinnä myös käytännön asiat kuten koko omaisuuden raijaaminen jonnekin kauas sekä tietenkin kalliit vuokrat,vaikka en mihinkään ydinkeskustaan tähtäisikään. Epäonnistumisen pelko on kyllä muutenkin määritellyt koko "elämäni" tähän saakka.
No, peräkärryn voi vuokrata esim huoltoasemalta viikonlopuksi. Mutta ymmärrän toki että se on valtava muutos. Helsingissä on kuitenkin mahdollisuuksia erilaiseen opiskeluun, ihmisten kohtaamiseen ja vaikka ihanan arkkitehtuurin ihailuun ja museoissa ja kahviloissa käyskentelyyn. En tiedä kuinka mökkihöperö olisin jos olisin jumissa esim siellä mökkipaikkakunnallani jossa kauppaankin pitää mennä autolla.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin muuttaa helsinkiin mutta kun kävin siellä ja näin että joka puolella nee*kereitä ja rät.tipäitä niin sanoin et vitut en tuo tänne lapsiani rai.skattavaksi. Onnellisesti jatkan puhtaalla maaseudulla
LOL. Niinkuin Oulussa?
Vierailija kirjoitti:
Lähde sillä mielellä, että aina pääsee takaisin, jos ei viihdykään. Ja sano se jo lähtiessä, että ei tarvi pelätä mitään maitojuna-huuteluja.
Kummassakin paikassa on puolensa, ja niitä on vaikea arvioida, jos ei ole kokeillut kumpaakin.
Kyllä! Ei enää ikinä Manseen, tuonne Eppujen, Popedan ja Tapparan junttivaltakuntaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Repesin, kun jotkut tuppukylistä sössöttävät kuvittelevat olevansa elämää suuremmassa cityssä, kun ovat oikein Hesaan päässeet.😂😂
😂😂
Tässä viestissä oikein kiteytyy se maailma, jota karkuun lähdin Helsinkiin. Ja hyvä että lähdin.
Vastasit varmaan maailman metropoleihin muuttaneen viestiin. Kaverilla taitaa olla vähän rajumpia itsetunto-ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin muuttaa helsinkiin mutta kun kävin siellä ja näin että joka puolella nee*kereitä ja rät.tipäitä niin sanoin et vitut en tuo tänne lapsiani rai.skattavaksi. Onnellisesti jatkan puhtaalla maaseudulla
LOL. Niinkuin Oulussa?
Oulu ei ole maaseutua. Ehkä hesalaisen mielestä. Keskellä peltoo ja mettää asun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂
No ehkä jossain wannabe-hesalaisen pienessä mielessä saattaa kiteytyäkin, mutta jos on nähnyt maailmalta oikeita suurkaupunkeja, niin pistäähän se naurattamaan, kun stadin kirkonkylälle päässyt yrittää nostattaa itsetuntoaan puhumalla jostain tuppukylistä. 😂😂
Minulle sama aukesi kun muutin takaisin Suomeen. Asuin ulkomailla pitkään ja kun pääsin takaisin kotikaupunkiini, oli se aivan ihanaa. Helsinki on minusta juuri sopivan kokoinen, turvallinen, ihana ja omat ”kyläyhteisönsä” omaava paikka jota rakastan. En haluaisi asua missään muualla. Kun olen käymässä mökkipaikkakunnalla (n 2k asukkaita) on se todella nurkkakuntainen, juoruilla pelaava yhteisö jossa kenenkään ei ole hyvä olla.