Vinkkejä itsestä huolehtimiseen
Olen antanut itseni mennä huonoon kuntoon fyysisesti ja henkisesti. Itsetunto on todella huono ja painoa on kertynyt 15kg parissa vuodessa. En ole jaksanut käydä kampaajalla tai meikata.
Nyt koitan tsempata. Eli kuntoilua elämään ja iltamässäilyt pois.
Mitä muuta kannattaisi tehdä, jotta saisin huolitellumman olon? Ajattelin ostaa vähän meikkejä (täytyy kysyä neuvoja kosmetiikkamyyjältä, kun iho on muuttunut tässä 40v. lähestyessä) ja varata ajan kampaajalle. Mitä hyviä vinkkejä (esim. helposti aloitettavia kuntoilulajeja tai ulkonäkäön liittyviä ideoita) teillä on?
Pari uutta harrastusta varmasti auttaa myös henkistä ahdistusta, jos tutustun hieman uusiin ihmisiin.
Tavoitteena on viettää mukava kesä, jolloin voin tuntea olevani itsevarmempi ja viehättävämpi.
Kommentit (17)
Lähde pois palstalta. Takaan, että elämänlaatusi paranee.
Varasin nyt saman tien ajan kampaajalle. Huomenna käyn ostamassa meikkejä. Kynsiä en tullut ajatelleeksi ollenkaan, en ole ikinä käynyt manikyyrissä. Ulkonäkö ei tietenkään ole tärkeintä, mutta haluan nyt saada kaikin puolin hyvän fiiliksen.
Tuntuu,että olen nousemassa jostain suosta ylös. Elämässä sattui muutama vuosi useita rankkoja asioita - ehkä taustalla on siis myös masennusta.
Yritä syödä joka päivä se puolisen kiloa kasviksia/marjoja/hedelmiä ja ulkoile. Tanssista tulee ainakin mulle hyvä fiilis, sitä voi tehdä kotona tai salilla. Vähän venyttelyä, joogaa tms., vaikka pinei hetki siiloin tällöin.
Yleensä ei kannata tehdä kaikkea vaan palanen kerrallaan. Hyvää uutta vuotta sinulle!
Jää pois somesta. Mulla ei ole ulkonäköpaineita ollut sen jälkeen.
Siistit ja istuvat vaatteet ja kengät tekee myös paljon. Jos käytät silmälaseja, niin lasit myös.
Kiitos hyvistä vinkeistä!
Uudet silmälasit olisivatkin suuri muutos.
Tärkeä vinkki tuokin, ettei kaikkea tarvitse tehdä kerralla. Kunhan saan tässä positiivisen alun, niin sitten koitan luoda pysyvät rutiinit.
Syön aamulla ja päivällä terveellisesti, mutta iltaisin mässäilen. Siis joka ilta. Tänään koitan vaihtaa mässäilyn kävelylenkkiin ja iltateehen.
Somen vähentäminen on myös varmasti hyvä idea. Ihan jo siksi, että se aika on pois muilta asioilta. Jooga kiinnostaa. Samoin meditointi ja jonkinlainen keskityymiskyvyn palauttaminen normaalille tasolle.
Tämä huono itsetunto on kyllä aikamoinen painolasti. Otin jo innoissani selvää liikuntamahdollisuuksista ja katselin vähän vaatteita ja silmälaseja. Sitten iski huono fiilis: ei tästä mitään tule kuitenkaan, ja jos tulee niin sinua pidetään turhamaisena.
Paljonko aikaa muut käyttävät esim. arkisin valmistautumiseen ennen lähtöä töihin/harrastuksiin? Mitä olette ajatelleet ihmisistä, jotka ovat tehneet pienen "muodonmuutoksen"?
Ja kyllä, vellon tässä nyt liikaa. Lähden kävelylenkille saman tien.
Itse ainakin olen esim. työpaikalla ajatellut positiivisesti henkilöistä, jotka ovat tehneet muodonmuutoksen. Yhdestäkin miehestä tuli tosi komea ja siisti. Ihaillen katson sellaisia ihmisiä :)
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin olen esim. työpaikalla ajatellut positiivisesti henkilöistä, jotka ovat tehneet muodonmuutoksen. Yhdestäkin miehestä tuli tosi komea ja siisti. Ihaillen katson sellaisia ihmisiä :)
Tämä yksi mies siis vaihtoi hiustyyliä ja hankki uudet silmälasit ja vaatteet. Tuoksuikin paremmalta.
Minä tein elämäntapamuutoksen nelikymppisenä.
-Laihdutin liikakilot pois
-aloitin säännöllisen urheilun, salilla3 krt vkossa ja aerobista urheilua 2-3 tuntia viikossa
-unirytmi kuntoon, nuku riittävästi 8-9 tuntia /yö
- juon vettä 1-3 L päivässä
-terveellinen ja ravintorikkaasti, monipuolinen ruokavalio
-käyn säännöllisesti kampaajalla värjäytyämässä tukkani kauniin väriseksi
-kasvatin pitkät hyvinhoidetut hiukset
-käyn säännöllisesti kynsihoidossa, kynnet on klassisesti lakatut, ei WT kotkankynsiä esim punaiset, tai ranskalainen lakkaus
- hoidan ihoni sisältä ja ulkoa
-syön talvisin vitamiineja ja biotiinia ja kylmäpuristettua neitsyt pellavansiemenöljyä ihon ja hiusten hyvinvointiin!
- hoidan hampaani säännöllisesti, käyn suuhygienistillä ja valkuaisen hampaani 2 vuoden välein
- sheivaan kaikki paikat säännöllisesti ja rasvaan ihoni suihkun jälkeen, iho on aina pehmeä ja elastinen
- nypin turhat karvat kasvoilta pois, hakakarvat esim kulmista
-käytän ripsiseerumia joka päivä. Minulla on sen ansiosta todella pitkät ripset
- vältä alkoholia, roskaruokaa ja sokeria
- pukeudun naisellisesti, hameisiin ja korkokenkiin, käytän kauniita, klassisia vaatteita ja koruja esim aitoja helmiä
- olen ystävällinen, avoin ja iloinen kaikille, yritän keskittyä aina positiivisiin asioihin ja antaa hyvää energiaa muille, esim tsempata työkavereita ja auttaa aina kun on tarve.
- nautin ja lepään riittävästi, otan vastuun omasta hyvinvoinnistani ja teen mielenkiintoisia asioita
Aamulla menee 1.5 tuntia laittautumiseen, sisältää aamupalan syömisen. Mun mielestä on vain hyvä että ihminen huolehtii itsestään.
Tee muutokset vähän kerrallaan, aloita yhdellä helpolla. Psykologista faktaa on se, että jättimuutokset eivät pidä kuin erittäin harvoin.
Minulla menee tunti, käyn suihkussa joka päivä, pesen hampaani, föönaus tukan ja kiharran sen, meikkaan ja syön aamupalan. Tunti riittää, minä tuoksun aina hyvältä ja olen siisti töissä.
Välillä bussissa haistaa kun ihminen haisee! Joko rasvainen likainen päänahka, tai ummehtunut haju vaatteista jotka kaipaisivat jo pesua. Oksettavaa!
Tee pieniä muutoksia kerralla. Ihminen on tapojensa orja. Tapojen muuttaminen on hidasta ja vaatii useita toistoja ennen kuin niistä tavoista tulee rutiineja. Ole myös armollinen itselle. Sortumisia herkkuihin tapahtuu. Tärkeintä on että palaa takaisin ruotuun.
Periaatteessa pienetkin asiat tekevät ihmeitä. Ap, älä luovuta. Itseäkin kiinnostaisi muodonmuutos. Haluaisin ensinnäkin laihtua. Ja oppia meikkaamaan. Kampaajallakin voisi käydä useammin. Uudet rillit on hankinnassa nyt. Jos ei ole itseensä (ulkoisesti) tyytyväinen, on vaikea olla itsevarma ja voida henkisesti hyvin.
Jo tunnin kävely teki hyvää. Mieliala muuttui saman tien!
Tuossa oli tullutkin jo pitkää listaa siitä, mitä kaikkea voi tehdä. Kokeilen tehdä tämän nyt vähän kerrallaan, jotta saisin tosiaan pysyvän muutoksen aikaan.
Hauska kuulla, että joku toinenkin ajattelee samoja asioita juuri nyt.
Yksi positiivinen ajatus nousi kävellessä mieleen päällimmäiseksi: mahtavaa, tälle asialle voin tehdä jotain.
Elämässä tulee vastaan niin paljon sellaistakin, jolle ei voi mitään. Tämä on oikeastaan aika pieni juttu, valintakysymys.
Liity johonkin kivalle kuntosalille jossa on sellaisia tunteja missä jaksat käydä. Ruokavaliolla saa oloa paljon paremmaksi heti ja tosiaan kun laittaa vaikka hiukset ja siistii kynnet ja vähän uusia meikkejä niin alkaa olo parantua ihan huomaamatta. Saat kesään mennessä näkyviä muutoksia aikaan.