Mitä ovat nämä kerrostalomiesten salaperäiset "miesten työt"?
Miesten töistä puhutaan aina ja ne ovat tärkeitä tehtäviä ja naiset eivät tule toimeen ilman miehiä, jotka tekevät miesten työt. Mutta mitä ne ovat?
Kommentit (499)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NIIN MITÄ NE NAISTEN TYÖ ON? SALAATTI KERRAN VUODESSA MÖKILLÄ?
Ne on selitetty sen sataan kertaan tässäkin kejussa. Etkö sinä lue kuin omat kommenttisi?
Niin, ne kuuluisat metatyöt. Joita normaalijärkinen ihminen ei edes tarvitse tai suorita.
Ja tomaatinsiivutus. Oliko lisää niitä naisten töitä?
Yksinasuvana sinkkumiehenä minulle kaikki kotityöt ovat miesten töitä: ruuanlaitto, tiskaus, roskien vienti, imurointi, pölyjen pyyhkiminen, pyykinpesu jne. Asunnossani onkin tasaisen siistiä ja tavarat löytyvät oikeilta paikoilta eikä minulle ole tarvetta mihinkään suursiivoukseen. Kolmikertaiset ikkunat pesen kaikkia välejä myöten kerran kesässä siitepölykauden jälkeen.
Auton renkaita minun ei tarvitse vaihtaa koska olen autoton, mutta pidän kaksi polkupyörääni hyvässä kunnossa. Osaan myös korjata yhtä sun toista teknisistä laitteista vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä mitäs se sunkin äiskä touhuaa? Luuletko, että teillä tontut tai haltijat valmistaa ruuan , siivoaa, pyykkää, tekee ostokset, hoitaa teidät lapsukaiset jne jne.
Äitini on ollut haudassa jo useamman vuoden.
Osaan kokata, siivota ja hoitaa talouteni paremmin kuin yksikään räkyttäjälehmä tällä palstalla.
Oliko sulla muuta ulistavaa ja sheimattavaa?
Kuka ne sinun lapset hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on selitetty sen sataan kertaan tässäkin kejussa. Etkö sinä lue kuin omat kommenttisi?
Niin, ne kuuluisat metatyöt. Joita normaalijärkinen ihminen ei edes tarvitse tai suorita.
Ok, eli et siis lue kuin omat kommenttisi. Hankala on sinun kanssa keskustella, kun lukutaito on noin rajallinen.
100 % vastuu kirjoitti:
Yksinasuvana sinkkumiehenä minulle kaikki kotityöt ovat miesten töitä: ruuanlaitto, tiskaus, roskien vienti, imurointi, pölyjen pyyhkiminen, pyykinpesu jne. Asunnossani onkin tasaisen siistiä ja tavarat löytyvät oikeilta paikoilta eikä minulle ole tarvetta mihinkään suursiivoukseen. Kolmikertaiset ikkunat pesen kaikkia välejä myöten kerran kesässä siitepölykauden jälkeen.
Auton renkaita minun ei tarvitse vaihtaa koska olen autoton, mutta pidän kaksi polkupyörääni hyvässä kunnossa. Osaan myös korjata yhtä sun toista teknisistä laitteista vaatteisiin.
Nuo on just niitä hommia, mitä moni mies on tällä palstalla sanonut, että mies tuo leivän pöytään ja nainen hoitaa kodin ja lapset. Tosin he jättävät sanomatta, että naisen pitää siitä huolimatta käydä kokopäivätöissä ja maksaa kaikesta puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, eli et siis lue kuin omat kommenttisi. Hankala on sinun kanssa keskustella, kun lukutaito on noin rajallinen.
Itse en ymmärrä kuka kehtaa väittää että on miesten ja naisten töitä. Sinkkuvuosina selviydyin yksin asumisesta varsin mainiosti enkä joutunut ostamaan uusia astioita kun en saanut vanhoja tiskattua, saatika vaatteita...
-eri
Vierailija kirjoitti:
Keksin yhden, jota en jaksa itse tehdä: jääkaappi-pakastimen siirtäminen muovimatolla. Edellisen kodin parkettilattialla laitteen siirtäminen onnistui, mutta muovimatolla kone tuntuu jumittuvan kiinni.
En toisaalta tiedä, tarvitaanko työhön miestä. Uskoakseni vahva nainen saisi koneen siirtymään.
Olen edelleen naurettavan heikko syöpähoitojeni jälkeen.
Olen siirtänyt yksin painaviakin juttuja keikuttamalla ne ensin maton tai ison pyyhkeen päälle, sitten liukuu hyvin huoneesta toiseen.
Olen ollut yh vuodesta 2003, ja tehnyt tuon koko ajan kaiken yksin. Muuttoihin olen kylä ihan rahalla palkannut muuttoukot, niin ei tarvitse olla kenellekään kiitollisuudenvelassa. Homma hoituu, he saavat palkan, eikä ,um tartte naisellisesti hössöttäen keitellä kahveja ja huokailla että olipa ihanaa kun tulitte mut pelastamaan. :p
Vierailija kirjoitti:
100 % vastuu kirjoitti:
Nuo on just niitä hommia, mitä moni mies on tällä palstalla sanonut, että mies tuo leivän pöytään ja nainen hoitaa kodin ja lapset. Tosin he jättävät sanomatta, että naisen pitää siitä huolimatta käydä kokopäivätöissä ja maksaa kaikesta puolet.
Moni mies tällä palstalla...
eli nyt uskotte niitä miehiä? Entä muissa asioissa? Oletko siis h u o r a kun moni "palstamies" eli Jonne15v niin sanoo?
Palstan äippyleitä kiukuttaa, kun makaavat krapulassa sohvallaan. Lapset on onneksi kaikki eri isillään viikonloppua viettämässä, mutta kaikki elarit on menneet kurkusta alas ja kelaltakaan ei ole tulossa rahaa kuin vasta ensi kuussa. Eikä se Makekaan antanut kullllia siellä lähiöräkälän vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Palstan äippyleitä kiukuttaa, kun makaavat krapulassa sohvallaan. Lapset on onneksi kaikki eri isillään viikonloppua viettämässä, mutta kaikki elarit on menneet kurkusta alas ja kelaltakaan ei ole tulossa rahaa kuin vasta ensi kuussa. Eikä se Makekaan antanut kullllia siellä lähiöräkälän vessassa.
Tänään se kakara tuodaan takaisin... perkele ei pysty vielä....
ps. Make ei antanut mutta Rane ja Masa ei kainostellu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä mitäs se sunkin äiskä touhuaa? Luuletko, että teillä tontut tai haltijat valmistaa ruuan , siivoaa, pyykkää, tekee ostokset, hoitaa teidät lapsukaiset jne jne.
Osaan kokata, siivota ja hoitaa talouteni paremmin kuin yksikään räkyttäjälehmä tällä palstalla.
En ole hankkinut lapsia, enkä asunut naisen kanssa. Kun muitakin vaihtoehtoja elämässä on.
Sinä taas et ole pärjännyt ilman miehiä, jotka ovat saatanasta?
Kuka sinun lapsiasi hoitaa? Onko koti siisti ja ravitsevaa, tuoreista aineksista tehtyä ruokaa tänään tiedossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100 % vastuu kirjoitti:
eli nyt uskotte niitä miehiä? Entä muissa asioissa? Oletko siis h u o r a kun moni "palstamies" eli Jonne15v niin sanoo?
Olettavasti aikuiseksi mieheksi kirjoitat hyvin ala-arvoista tekstiä. Luepa kommenttisi uudestaan ja mieti, miten sanoisit asian asiallisesti. Olet kovasti poistamassa ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole hankkinut lapsia, enkä asunut naisen kanssa. Kun muitakin vaihtoehtoja elämässä on.
Kuka sinun lapsiasi hoitaa? Onko koti siisti ja ravitsevaa, tuoreista aineksista tehtyä ruokaa tänään tiedossa?
Koti on suht siisti, lapsia ei hoida nyt kukaan. Ruuan ravitsevuudesta en tiedä, mutta hyvää syötävää tänään on, kun leivoin korvapuusteja ja nyt on pitsa uunissa. Söitkö sinä kevyen broilerisalaattiaterian?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni yyhoot saavat tehdä vapaaviikonloppunaan mitä lystäävät. Krapulaseksi on muuten parasta. t. sinkkunainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koti on suht siisti, lapsia ei hoida nyt kukaan. Ruuan ravitsevuudesta en tiedä, mutta hyvää syötävää tänään on, kun leivoin korvapuusteja ja nyt on pitsa uunissa. Söitkö sinä kevyen broilerisalaattiaterian?
Eli kotisi on kaatopaikka, ja mätät epäterveellistä ruokaa. Eipä yllätä.
Itse olen tänään siivonnut, pessyt pyykkiä ja kuntoillut. Ruoaksi teen kuhafileitä valkoviinikastikkeella ja parsakaalilla. Sinä olet siis maannut palstalla koko muun päivän? Oliko pitsakin pakastepitsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100 % vastuu kirjoitti:
Olettavasti aikuiseksi mieheksi kirjoitat hyvin ala-arvoista tekstiä. Luepa kommenttisi uudestaan ja mieti, miten sanoisit asian asiallisesti. Olet kovasti poistamassa ketjua.
eli nyt uskotte niitä miehiä? Entä muissa asioissa? Pyöritätkö siis k u l l i k a r u s e l l i a kun moni "palstamies" eli Jonne15v niin sanoo?
Tyytyväinen?
Ja mitä maailma menettäisi jos taas yksi miestenhaukkumisrinkirunkkausketju poistuisi? Eikä modet sitä tekis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lampun vaihto on miesten työ? En ole koskaan asunut miehen kanssa, silti ei ole tarvinnut pimeässä vielä istua. Ei ole rakettitiedettä ruuvata vanha lamppu irti ja uusi tilalle. Samaten naulat ja ruuvit olen aina saanut seinään ihan omin voimin, ei ollut kohtuuttoman rasittavaa.
N30
uliuliuli. Mitä sellaista naiset tekevät joita yksin asuva mies ei saa tehtyä?
Ei ole yksistään miesten töitä ja naisten töitä, ellei ole toistaitoinen.
Miksi palsta-uliliuli-naiset näin sitten väittävät?
En tiedä vastasjien sukupuolta, mutta kyllä osa uliuliesta on väittänyt osaa miesten töiksi. Moni on sanonut että nainenkin ne tekee
Kyllä sen sukupuolen näkee.
Vähättelevän ja vittuilevan äänensävyn oikein kuulee tekstistä. Ota vaikka ensimmäinen sivu auki ja ala selaamaan. Sulakkeen vaihto ja naulan lyönti seinään... Auton ajaminen renkaiden vaihtoon...
edelleen: Mitä sellaista naiset tekevät joita yksin asuva mies ei saa tehtyä
Samaa ihmettelen minäkin . Tätä sinun varmaan pitäisi kysyä siltä palstapeikkojoukolta, joka misogynisen vuodatuksen keskellä itkee päivästä toiseen kun eivät kelpaa naisille ja saa kumppania.
Kysytään nyt näiltä naisilta jotka väittävät että on miesten ja naisten työt
Täällähän on moneen kertaan todettu, ettei miehet pysty/viitsi/halua tehdä mitään muuta kuin syödä, maata ja haista. Muuhun ne ei ilmeisesti kykene.
miksi ihmeessä naiset sitten ottavat miehen?
Sanopa se. Moni ei nykyään otakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lampun vaihto on miesten työ? En ole koskaan asunut miehen kanssa, silti ei ole tarvinnut pimeässä vielä istua. Ei ole rakettitiedettä ruuvata vanha lamppu irti ja uusi tilalle. Samaten naulat ja ruuvit olen aina saanut seinään ihan omin voimin, ei ollut kohtuuttoman rasittavaa.
N30
uliuliuli. Mitä sellaista naiset tekevät joita yksin asuva mies ei saa tehtyä?
Ei ole yksistään miesten töitä ja naisten töitä, ellei ole toistaitoinen.
Miksi palsta-uliliuli-naiset näin sitten väittävät?
En tiedä vastasjien sukupuolta, mutta kyllä osa uliuliesta on väittänyt osaa miesten töiksi. Moni on sanonut että nainenkin ne tekee
Kyllä sen sukupuolen näkee.
Vähättelevän ja vittuilevan äänensävyn oikein kuulee tekstistä. Ota vaikka ensimmäinen sivu auki ja ala selaamaan. Sulakkeen vaihto ja naulan lyönti seinään... Auton ajaminen renkaiden vaihtoon...
edelleen: Mitä sellaista naiset tekevät joita yksin asuva mies ei saa tehtyä
Samaa ihmettelen minäkin . Tätä sinun varmaan pitäisi kysyä siltä palstapeikkojoukolta, joka misogynisen vuodatuksen keskellä itkee päivästä toiseen kun eivät kelpaa naisille ja saa kumppania.
Kysytään nyt näiltä naisilta jotka väittävät että on miesten ja naisten työt
Täällähän on moneen kertaan todettu, ettei miehet pysty/viitsi/halua tehdä mitään muuta kuin syödä, maata ja haista. Muuhun ne ei ilmeisesti kykene.
miksi ihmeessä naiset sitten ottavat miehen?
Sanopa se. Moni ei nykyään otakaan.
Silti ne ulisee kun pyykinpesu jää naisille
Kaksi miljoonaa suomalaista asuu kerrostaloissa. Ja yksikään näistä miehistä ei tee palstamammojen mielestä muuta kuin pieree sohvalla? Hyvin te vedätte.
pitäähän se yksinäisen elämän pettymys johonkin purkaa.
Ukko "heitetty pihalle " eli lähti nuoremman matkaan, lapset ei edes soita kun katkeruus paistaa läpi kaikessa tekemisessä...