Laita sormi vesilasiin. Ota sormi pois. Jos veteen jäi sormesi muotoinen aukko, olet korvaamaton työelämässä.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä säkenöivän älyn leimahduksia (aivopieruja), on mahdollista kirjoittaa nykyään someen mistä tahansa paikasta. Jopa suljetulta osastolta. Jos on onnistunut salakuljettamaan sinne puhelimen.
Tiedoksi että tämä on vanha testi.
Jo -90 luvulla kun ekan burniksen koin niin psykologi pisti testaamaan käytännössä kuinka korvaamaton olen omaan työtehtävääni.
Auttoi kummasti alas pilvilinnoista.Siis missä firmassa on palkattu ihminen tökkimään sormella reikiä vesilasiin?
Onko sinulla Asperger kun otat tuon noin kirjaimellisesti ja jäät jankkaamaan aiheesta? Tuo on vertauskuva, jolla tarkoitetaan sitä, että kukaan ei ole korvaamaton työpaikallaan. Samalla tavalla, kun kenenkään sormi ei jätä kuoppaa veteen kun siihen tökkii.
Minulla on 15+ vuoden kokemus nykyisessä firmassa ja käytännössä yhtä paljon kolmesta suurimmasta asiakkaastamme. Tunnen henkilöt, tehtävät, prosessit ja toimintamallit kuin omat taskuni, ja jos vaihtaisin työpaikkaa on hyvin todennäköistä että vähintään yksi asiakas seuraa mukana. Minun seuraajani ei myöskään pystyisi vuosikausiin hoitamaan tehtävää minun veroisesti.
Kerro nyt miten olen korvattavissa ja miten joku kuopan tökkiminen vesilasiin liittyy asiaan millään tapaa?
Niitä vastauksia kaivataan edelleen.
Hiljaisuus on myöntymisen merkki. Voimme siis todeta, että suurin osa ihmisistä on enemmän tai vähemmän korvaamattomia työpaikoillaan ihan riippumatta siitä lilluttavatko he sormia vesilaseissa vai ei.
tällä palstalla kaikki ovat vaativien alojen asiantuntijoita ,joita ei ole montaa maapallolla.
eli todellakin jää kolo veteen .
Suuria kaloja kannattaa pyytää vaikkei niitä saisikaan